حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون 2017: آیفون 8 (iPhone 8) به عرصه‌ی رقابت با گوشی‌های هوشمند پاگذاشت؛ بالاخره انتظارها به پایان رسید

همگی می‌دانیم که امروز زمان معرفی بزرگ کمپانی اپل می‌باشد. این کمپانی امشب در همین لحظه، از سه گوشی جدید خود با نام‎‌های آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون X رونمایی به عمل آورد و خیلی از طرفداران این کمپانی تاکنون منتظر معرفی رسمی این گوشی‌ها بودند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

آیفون 8، در سال جاری یکی از پرحاشیه‌ترین گوشی‌های سال بوده که بیشتر حواشی آن بر سر وجود سنسور اثر انگشت این گوشی است. در بسیاری از خبرها و شایعاتی که تاکنون از این گوشی انتشار یافته بود، گفته شده که این کمپانی از قابلیت Face ID به جای سنسور اثر انگشت استفاده کرده است ولی تاکنون هیچ‌کدام از این اخبار توسط خود اپل تایید نشده بود. حتی در این اواخر، تصاویر و اسلایدهایی مبنی بر محل قرارگیری این سنسور توسط برخی از اینسایدرهای اپل منتشر شده است که تاکنون هیچ‌کدام از آن‌ها توسط یک منبع رسمی تایید نشده، به همین دلیل نیز این گوشی به عنوان پرحاشیه‌ترین گوشی سال معرفی گردیده است. با دیدن تصاویر منتشر شده از این گوشی متوجه شدیم که تنها تفوت ظاهری آن با آیفون 7، پنل پشت شیشه‌ای آن می باشد و سنسور اثر انگشت نیز در این گوشی به کار رفته است و در آیفون X (آیفون 10) می‌باشد که از Face ID برای تامین امنیت گوشی استفاده کرده است.

تاکنون همه‌ی طرفداران اپل منتظر آن بودند که این گوشی به طور رسمی معرفی شده و به تمامی شک و شبه‌‌هایی که در ذهنشان ایجاد شده است، پایان دهند. اگر به گذشته‌ی کمپانی اپل نگاهی بیندازیم، خواهیم دید که یک سیر صعودی را تاکنون طی کرده است و قطعا دلیل این حرکت و پیشرفت، نوآوری در تولید دستگاه‌های هوشمند خود بوده است. اپل در تولید گوشی‌های آیفون، به معنای واقعی خاص بودن طراحی خود را به رخ تمامی برندها و کمپانی‌های معروف کشیده است، به طوری که بسیاری از این کمپانی‌ها هنوز هم در نوع طراحی و ایده‌ی خلاقانه، به اپل نرسیده‌اند و هنوز هم در این مورد، گوشی‌های آیفون برتری دارند.

تا آنجایی که از خبرها می‌دانیم، سیستم عامل iOS، براساس آمار منتشر شده، 32 درصد از کل کاربران گوشی‌های هوشمند را به تنهایی از طریق گوشی‌های آیفون به خود جذب کرده است و تاکنون نیز بازخورد خوبی را دریافت نموده است.

اکنون توجه شما را به مشخصات کلی این گوشی هوشمند جلب می‌کنیم:

ابعاد 7.5 * 71 * 143.5 میلی‌متری

صفحه نمایش 4.7 اینچی، LED و رزولوشن 1334* 750

محافظ صفحه نمایش تقویت شده با یون و پوشش آلومینیومی

دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و قابلیت فوکوس خودکار

دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و امکان ردیابی چهره

پردازنده‌ی  A11 Bionic با هشت هسته‌ی جداگانه

دارای سیستم عامل iOS 11

حافظه‌ی داخلی 32/128/256 گیگابایتی و 2 گیگابایت رم

پورت USB 2.0

دارای گواهینامه‌ی IP68، ضد آب تا عمق 1.5 متری و ضد گرد و غبار

باتری لیتیوم یونی غیر قابل تعویض

در رنگ‌های مشکی مات، مشکی، نقره‌ای، طلایی و رزگلد

صفحه نمایش این گوشی هوشمند، LED بوده و دارای قابلیت لمس سه بعدی می‌باشد.

پردازنده‌ جدید اپل یعنی A11 Bionic، هشت هسته‌ای می‌باشد که فوق‌العاده در نحوه‌ی پردازش این گوشی و سرعت عمل آن تاثیر مثبت دارد.

با دوربین اصلی این گوشی هوشمند می‌توان ویدیوهایی با کیفیت‌های 2160 پیکسل در 30 فریم بر ثانیه و 1080 پیکسل در 120 فریم برثانیه فیلم‌برداری کرد. دوربین سلفی این گوشی نیز در فیلم‌برداری دارای کیفیت 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم برثانیه و کیفیت 720 پیکسل با سرعت 240 فریم بر ثانیه می‌باشد. دوربین‌های این گوشی دارای قابلیت واقعیت افزوده می‌باشند.

از جمله ویژگی‌های دیگر دوربین این گوشی، امکان فیلمبرداری 4K بوده که در سری‎‌های قبل وجود نداشت.

باتری قدرتمند این گوشی از فناوری شارژ بی‌سیم بهره می‌برد که می‌توان گوشی را بدون اینکه به کابل شارژر متصل کنید، درحال استفاده نیز آن را شارژ نمایید و همچنین شارژر اصلی این گوشی دارای امکان شارژ سریع می باشد و این قابلیت فوق‌العاده کاربردی بوده و برای آیفون 8 واقعا نیاز می‌باشد.

اگر کمی بخواهیم درمورد سنسورهای موجود در این گوشی صحبت کنیم، باید به سنسور اثر انگشت در جلوی گوشی، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت، قطب نما و فشارسنج اشاره نماییم.

این گوشی همانند آیفون 7 نیز در برابر گرد و غبار مقاوم بوده و تا عمق 1.5 متری ضدآب می‌باشد و دارای گواهینامه‌ی IP68 بین‌المللی است.

به عنوان جمع‌بندی اگر بخواهیم در مورد قیمت این گوشی نیز اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم، باید بگوییم که چون در سه حافظه‌ی مختلف، همانند گذشته، عرضه می‌شود، قیمت پایه‌ی این گوشی 699 دلار اعلام شده است.

 

اکنون نظر شما در مورد گوشی جدید این کمپانی قدرتمند چه می‌باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

مراسم بی روحی بودهمه چی لو رفته بود

علی شیخ زاده

فقط ایفون اکس شگفت انگیز بود

Peiman

این ایفون 8 نسخه 128 نداره ؟؟؟؟؟؟

Daryaben

به نظرم فقط x دستگاه فوق العاده ای بود. برای اولینبار یه next technology از اپل دیدیم.
قابلیتای نرم افزاریش بسیار عالی بود. میتونم بگم این دستگاه واقعا قدرتمند و کاراست .
فعلا همه چیز ادعاست. ببینیم در عمل چه حرفایی برا گفتن داره. قیمتشم که فاجعست. طراحیشم چندان چنگی به دل نمیزنه . ولی در کل قدرتشو و قابلیتهای جدیدشو دوست دارم اما نه به هر قیمتی.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
بهنام خدابخشی
Telegram: Bhnam_khb Instagram: bhnm.k.h