حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون 2017: 7 موردی که از اپل واچ 3 انتظار داریم

امروز و در فاصله‌ی کمتر از یک روز مانده به کنفرانس اپل قصد داریم 7 مورد از انتظارات خود از اپل واچ 3 را بیان کنیم. مواردی که کمبود و یا نبود آن‌ها در نسخه‌های پیشین این ساعت به چشم می‌آمد و مشکلاتی را به وجود آورده بود. مشکلاتی که حتی خریداران را برای انتخاب بین نسخه‌های مختلف آن به شک و تردید انداخته بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا به بررسی آن موارد بپردازیم.

اپل‌واچ در زمان معرفی خود یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند به شمار می‌رفت که ویژگی‌های عالی و هیجان‌انگیزی را به همراه داشت  و حال نیز با گذشت چندین سال هنوز هم جزو برترین‌ها به حساب می‌آید. اما آیا این به این معنی است که این ساعت مشکلی نداشت و ما انتظارهای بیشتری از نسخه‌های بعدی آن نداریم؟ خیر! کاملا برعکس. هر چه موفقیت یک دستگاه بیشتر باشد به طبع انتظار ما از نسخه‌های بعدی آن نیز بالاتر می‌رود.

البته قابل به ذکر است تعدادی از مواردی که قصد بیان آن‌ها را داشتیم به صورت پیش‌فرض در آپدیت watchOS 4 حل شده‌اند بنابراین از بیان آن‌ها امتناع می‌کنیم. مواردی که از آن‌ها می‌توان به قابلیت مدیریت و شخصی‌سازیِ ارتقا یافته، پیشرفت امیدوار کننده دستیار صوتی سیری و انواع مختلف نمایش آن و البته بهبود‌های قابل لمس در رابط‌کاربری دستگاه اشاره کرد.

نکته: این موارد بیشتر مواردی هستند که فقط انتظار آن‌ها را داریم و بود یا نبود آن‌ها مشخص نیست. شما می‌توانید برای مشاهده اطلاعات حدودا قطعی شده‌ی ما از اپل‌واچ 3 به مقاله‌ی “جمع بندی شایعات پیرامون اپل واچ 3” که طبق شایعات منابع معتبر مشخصات و ویژگی‌های این ساعت را شرح داده است، مراجعه کنید.

خب، موارد را با قابلیتی کاربردی که مدت زیادی از فراگیر شدن آن نمی‌گذرد شروع می‌کنیم:

1: صفحه نمایش همیشه روشن (Always-On Screen)

همان‌طور که حتما شما نیز در ابتدا به فکر آن افتادید، این قابلیت باعث مصرف مقدار زیادی از باتری دستگاه و در نهایت منجر به زودتر خاموش‌ شدن آن می‌شود. اما به لحظاتی فکر کنید که ما به ساعت خود نگاه می‌کنیم و تنها صفحه‌نمایشی خاموش را بر روی مچ دست خود می‌بینیم و این یک فاجعه است. شاید در ابتدا نبود این قابلیت مشکلی به نظر نیاید اما در بلند‌مدت شما را آزار خواهد داد زیرا این دستگاه قبل از هر چیزی یک ساعت است و نه یک تلفن‌همراه و ما انتظار داریم در اولین نگاه قادر به تماشای ساعت، تاریخ و… باشیم.

اگر این ساعت به پنل صفحه‌نمایشی اولد همانند آیفون‌های امسال مجهز شود که راه برای این قابلیت بازتر هم خواهد شد چون در واقع این قابلیت، با توجه به عمق رنگ مشکی و با توجه به مصرف کم پنل‌های اولد، در اصل برای این پنل‌ها توسعه یافته است.

2: حسگر اثر انگشت

در شایعات احتمال استفاده از دستگاه‌های ایجاد کننده اشعه اینفرارد و یا همان مادون‌قرمز در این ساعت‌هوشمند به گوش رسیده است. این به معنی احتمال وجود حسگر اثر انگشتی جای‌گرفته در زیر صفحه‌نمایش است. اگر اپل این قابلیت را به ساعت خود اضافه کند، علاوه بر انقلابی بودن حرکت، به دلیل به وجود آوردن تعدادی از ویژگی‌ها و امکانات عالی باعث موفقیت بیشتر این ساعت در بازار نیز خواهد شد. البته مشروط به آن‌که قیمت آن از قیمت بالای نسخه اول نیز سرسام آورتر نباشد (جدا از آن‌که تعدادی از طرفداران بدون توجه به قیمت بلافاصله بعد از معرفی خواستار خرید کالا می شوند)

3: نرم افزار اسپاتیفای (Spotify) همراه با آهنگ های آفلاین

یکی از قابلیت‌های مفید ساعت‌های‌هوشمند مدیریت پخش آهنگ‌ها است و حالا چقدر عالی می‌شود اگر نرم‌افزاری مخصوص موسیقی نیز درون ساعت خود داشته باشیم که با آن قابلیت دسترسی به آهنگ‌های مختلف و گوش دادن به آن‌ها را داشته باشیم. خب اگر اپل تصمیم به توسعه نرم‌افزار اسپاتیفای برای ساعت خود بگیرد این مورد نیز به انجام خواهد رسید. البته مطمئنا تنها در صورت وجود قابلیت دانلود و گوش دادن آفلاین و بدون نیاز به اینترنت به آهنگ‌ها این سرویس به محبوبیت مورد نظر خواهد رسید.

4: حافظه داخلی بیشتر

“صبر کنید! اگر این ساعت به شبکه اینترنت 4G مجهز خواهد شد پس چه نیازی به حافظه‌داخلی بیشتر است؟ کارها را به صورت آنلاین انجام می‌دهیم”

اگر جمله فوق سوال شما نیز هست باید گفت که در مرحله اول مطمئنا انجام کارهایی مانند گوش دادن به آهنگ که در مورد قبلی نیز به آن اشاره شد به صورت آفلاین بسیار دلپذیر و البته کاربردی‌تر است. در مرحله بعدی استفاده اپل از شبکه‌های اینترنت 4G کاملا قطعی نیست. حداقل امکان وجود نداشتن آن در نسخه‌های پایه این ساعت وجود دارد. بنابراین وجود حافظه‌داخلیِ افزایش‌یافته در این ساعت می‌تواند کمک شایانی به تجربه کاربری این دستگاه بکند زیرا تنها 2 گیگابایت فضای در دسترس برای ذخیره موسیقی و دیگر فایل‌های شخصی که در نسخه اول اپل‌واچ وجود داشت واقعا کم و آزار دهنده بود.

5: قابلیت کار در زیر آب

اپل‌واچ ساعتی عالی است و با وجود نسخه چهارم سیستم‌عامل آن یعنی watchOS 4 و امکانات منحصر به فردی که به همراه دارد بهتر هم می‌شود. اما نبود قابلیت کار در زیر آب در مواردی مشکل ساز شده است و البته ضد آب بودن دستگاه وقتی کاربرد خود را نشان می‌دهد که صفحه‌نمایش دستگاه در زیر آب نیز بازخورد کافی را داشته باشد. بنابراین این ویژگی نیز به لیست ما اضافه می‌شود و امیدوار هستیم اپل آن را نیز برای نسل جدید ساعت‌های هوشمند خود در نظر گرفته باشد.

6: اخبار و اطلاعات بر روی جیم‌کیت (Gymkit)

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های watchOS 4، سیستم‌عامل جیم‌کیت است که به شما اجازه می‌دهد اطلاعات اپل‌واچ خود را با دستگاه‌های باشگاه‌های‌ ورزشی به اشتراک بگذارید و آن‌ها را به هم متصل کنید. البته کار کردن و یا نکردن این قابلیت در کشورهایی خارج از آمریکا هنوز مبهم است و پشتیبانی از آن‌ها قطعی نیست. بنابراین ما امید داریم پس از معرفی این ساعت، پشتیبانی گسترش‌یافته این قابلیت نیز به صورت رسمی اعلام شود و ما شاهد اضافه‌شدن پشتیبانی از مناطق بیشتری در آن باشیم.

و اما مورد آخر:

7: بررسی میزان قند خون

البته این مورد تا حدودی رویایی به نظر می‌رسد اما به هر حال اگر آن را در نسخه سوم از اپل‌واچ ببینیم واقعا حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند و فقط می‌توانیم اپل را به دلیل به انجام‌رساندن آن تحسین کنیم زیرا این قابلیت نیز مانند مورد دوم در صورت وجود انقلابی خواهد بود. این قابلیت شما را در پیش بردن رژیم غذایی، محاسبه مقدار استرس و بهبود عادات‌غذایی همراهی خواهد کرد و مطمئنا در صورت استفاده، انتظارات را از دیگر ساعت‌های‌هوشمند و حتی اسمارت‌فون‌ها بالا می‌برد.

اما مشکل اینجاست که به کاربردن این قابلیت واقعا سخت است و به این سادگی‌ها قابل استفاده بر روی یک ساعت کوچک نیست. همان‌طور که گفتیم استفاده از این ویژگی هنوز و در سال 2017 رویایی به نظر می‌رسد. اما خدا را چه دیدید، شاید اپل نیز برگ‌برنده خود را این‌گونه رو کند.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا موارد بالا به حقیقت خواهند پیوست یا هنوز برای صحبت درباره آن‌ها زود است؟ نظرات خود را با ما به استراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پارسا گل‌نیا
زندگی یعنی تِک، سریال و فوتبال :)اگه سوالی بود با Parsagolnia@gmail.com در ارتباط باشید.