حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی از گوشی هوشمند می نوت 3 (Mi Note 3) با 6 گیگابایت حافظه رم و دوربین دوگانه رونمایی کرد

کمپانی شیائومی طی رویداد مطبوعاتی خود در کشور چین علاوه بر فبلت می میکس 2، از گوشی هوشمند می نوت 3 نیز با مشخصاتی وسوسه کننده پرده برداشت. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به مشخصات فنی این دستگاه بیندازیم.

می نوت 3 که به طور کلی نسخه بزرگتر شیائومی می 6 (Mi 6) تلقی می‌شود، از طراحی تقریبا مشابهی با این دستگاه بهره برده و به بدنه‌ای فلزی با قسمت پشتی شیشه‌ای تجهیز شده است. البته تفاوت‌هایی نیز در این میان قابل مشاهده است، برای مثال نمایشگر آن برخلاف می 6 تخت بوده و تنها در پنل پشتی از انحنایی خاص برخوردار است.

نمایشگر می نوت 3 از نسل قبلی خود کوچک‌تر بوده و از می 6 نیز بزرگ‌تر است تا درمیان این دو دستگاه قرار گیرد. این گوشی هوشمند به صفحه‌نمایشی 5.5 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 مجهز شده است و به همراه 6 گیگابایت حافظه رم و بسته به نیاز با دو حافظه داخلی متفاوت 64 گیگابایتی و 128 گیگابایتی عرضه خواهد شد. نکته جالب توجه درباره‌ی می نوت 3 بهره‌‌گیری از قلب تپنده اسنپدراگون 660 با 8 هسته پردازشی است تا آن را در مقابل می 6 با پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 835، گوشی‌ای میان‌رده به حساب آورد.

از دیگر مشخصات این گوشی‌ هوشمند نیز می‌توان به باتری با ظرفیت 3500 میلی‌آمپر، ویژگی شارژ سریع نسخه 3 شرکت کوالکام، بلندگوهای استریو، بلوتوث نسخه 5، سنسور تشخیص چهره و فعالیت دو سیم‌کارت به طور همزمان اشاره کرد.

نکته جذاب دیگر موجود در خصوص می نوت 3 دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی آن است که یکی از سنسورهای آن به لنز معمولی و سنسور دیگر به لنزی تله همانند آنچه در می 6 دیده بودیم، مجهز شده است. با این حال دوربین سلفی این دستگاه نسبت به دوربین 8 مگاپیکسلی می 6 به طور محسوسی ارتقا یافته و حالا به 16 مگاپیکسل رسیده است تا به گزینه مناسبی برای فعالان شبکه‌های اجتماعی بدل شود.

این گوشی هوشمند به طور پیش‌فرض اندروید نوقا را به همراه رابط کاربری اختصاصی این کمپانی چینی یعنی MIUI 9 اجرا می‌کند تا از نظر نرم‌افزاری در مقابل رقبا غنی باشد. لازم به ذکر است که می نوت 3 به زودی و در چند رنگ (تاکنون رنگ‌های مشکی و آبی تایید شده‌اند) با قیمتی معادل 383 دلار برای نسخه 64 گیگابایتی و 460 دلار برای  نسخه 128 گیگابایتی در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

به نظر شما، آیا شیائومی می نوت 3 می‌تواند موفقیت عظیمی را برای این کمپانی چینی رقم زند؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mortazavi

پردازنده عالی
دوربین دوگانه با کیفیت (اگه مثل می6 باشه)
و قیمت فوق‌العاده.
دم شیائومی گرم

MORTEZA

چرا نسبت به نسل قبل در برخی از قسمتا پسرفت کرده! ؟
دو دهم اینچ صفحه نمایشش کوچیکتر شده دیگه اج نیست
از amoled تبدیل به ips lcd شده
ظرفیت باتریش کمتر شده
شیا تو سری قبلی از پردازنده پرچمدار استفاده کرده بود الان از میانرده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
یاشار ایشان آقا