حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ در حال ساخت پردازنده‌های 7 و 11 نانومتری برای سال 2018 است

هر چه می‌گذرد پردازنده‌ها پیشرفته و سریع‌تر می‌شوند و چیزی به پایان قانون مور باقی نمانده است. سامسونگ امروز رسما برنامه‌ی کاری خود برای ساخت پردازنده‌ها را در سال آینده تشریح کرده است که قصد داریم به توضیح بیشتر در خصوص آن بپردازیم. در ادامه همراه ترنجی باشید.

بخش اول پردازنده‌های 11 نانومتری با کارکرد LPP هستند که قرار است در گوشی‌های قدرتمند و میان‌رده به کار گرفته شوند، این مدل جدید قرار است جایگزینی برای تراشه‌های 14 نانومتری LPP مانند اسنپدراگون 630 و 660 باشد. سامسونگ قول افزایش 15 درصدی سرعت را می‌دهد و همچنین از کاهش 10 درصدی حجم آن‌ها که موجب کاهش هزینه می‌شود، سخن می‌گوید. این دست پردازنده‌ها نیمه اول سال 2018 عرضه خواهند شد.

اسنپدراگون 660

بخش دیگر نیز درباره‌ی چیپ‌های 7 نانومتری LPP است که برای پرچمداران نیمه دوم سال آینده عرضه خواهد شد و قرار است با لیتوگرافی EUV ساخته شود و چیپ A12 اپل یکی از آن‌هاست. البته سامسونگ الکترونیک مراسم دیگری را هم روز 15ام سپتامبر در ژاپن تدارک دیده است که احتمالا در آنجا اطلاعات بیشتری در این‌باره منتشر خواهد شد.

اپل a12

رایان لی، رئیس این بخش از برنامه‌ی جامع سامسونگ برای سه سال آینده پردازنده‌ها صحبت کرده و از جایگزینی پردازنده‌های 11 نانومتری به جای 14 و 7 نانومتری به جای 10 و 8 نانومتر سخن گفته است. نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

یعنی با این حساب چهار سال دیگه پردازنده صفر نانو متری و پنج سال دیگه پردازنده منفی 1 نانومتری خواهیم داشت?????
میشه یکی توضیح بده؟؟؟؟؟؟؟؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا صحرائی