حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تحلیل جزئیات چگونگی فعالیت Face ID در آیفون X

نوشته

6 سال قبل | 5 دیدگاه | iOS، اپل، اخبار، ترنجی

تکنولوژی اسکن چهره، موضوع جدید در دنیای تکنولوژی نیست و همانطور که از گذشته می‌دانید، در گوشی‌های اندرویدی از این قابلیت استفاده شده است، هر چند که در برخی از موارد دیده شده است، با یک عکس از کاربر نیز این سنسور که از طریق دوربین جلوی گوشی فعالیت می‌کند، فریب خورده است!. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

این موضوع بسیار جالب است که کمپانی اپل در گوشی جدید خود بنام آیفون X از همین قابلیت استفاده کرده و بر اساس شایعات منتشر شده، از آن به عنوان جایگزینی برای سنسور اثر انگشت استفاده نموده است. برای کسانی که در مورد نحوه‌ی کارکرد این قابلیت آیفون X کنجکاو هستند، مینگ چی کو، تحلیل‌گر مسائل امنیتی KGI، یک یادداشت برای سرمایه گذاران این کمپانی منتشر کرد که از طریق کارمندهای داخلی اپل، اکنون به بیرون درز کرده و به دست ما رسیده است. این یادداشت جزئیات نحوه‌ی فعالیت Face ID را در آیفون X شرح داده است. با توجه به این نکته که این قابلیت متکی بر 4 جزء اصلی، شامل یک فرستنده‌ی نور سازمان یافته، یک گیرنده‌ی نور سازمان یافته، دوربین جلو و یک سنسور مجاورت می‌باشد.

فرستنده و گیرنده‌ی نور برای جمع آوری اطلاعات عمیق از فضای اطراف مورد استفاده قرار می‌گیرند و با استفاده از داده‌های دریافت شده از تصویر 2D با دوربین سلفی گوشی، همراه با یک الگوریتم ثابت، یک تصویر سه بعدی (کامپوزیت 3D) از چهره‌ی کاربر ایجاد می‌کنند.

تاکنون ممکن است شنیده باشید که یکی از ویژگی‌های شایع در این سیستم این است که ظاهرا زمانی که گوشی شما به روی یک میز قرار گرفته است نیز می‌تواند در صورت مشاهده‌ی چهره‌ی ذخیره شده، فعالیت کرده و قفل گوشی را باز کند. طبق گفته‌ی مینگ چی کو، سیستم تشخیص چهره‌ی آیفون X حدودا دارای 100 الی 50 سانتی‌متر فضای پرت می‌باشد، یعنی هنوز هم در مورد نحوه‌ی نزدیک شدن به دوربین برای بازکردن قفل گوشی شک و شبه‌هایی وجود دارد که باید در یک تجربه‌ی استفاده‌ی عملی بررسی گردد.

تاکنون ادعا شده است که سیستم اسکن چهره‌ی آیفون X در مقایسه با سایر گوشی‌های اندرویدی موجود، بسیار پیشرفته‌تر است. گفته شده است که در 1/1000000 ثانیه امکان تشخیص چهره را دارد و بر همین اساس سال‌ها طول می‌کشد که یک کمپانی بتواند به یک چنین دقتی دست پیدا کند، اما فراموش نکنید که این موضوع فقط در حد یک ادعاست و هنوز ثابت نشده است.

 

به نظر شما با توصیفات گفته شده در یادداشت مینگ چی کو در مورد این قابلیت جدید، چقدر می تواند این قابلیت دقیق عمل کند؟ آیا خود شما از این قابلیت برای امنیت گوشی خود استفاده خواهید کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

شک دارم با ای دقت و سرعت کار کنه

علی شیخ زاده

جوری که در مورد آیفون داره ادعا میشه بنظرم فقط میت 10 میتونه از نظر کارایی در مقابلش رقابت کنه اونم اگه ادعاهایی ک در مورد هوش مصنوعی درست باشه

ahmad

شرکت های دیگه به راحتی میتونن اپل رو به چالش بکشن ولی نه چینی ها هوواوی رو که ول کنی هنوزم ادعا داره کراین960بهتر از a10 اپل هست هوش مصنوعیش هم کشکه

علی شیخ زاده

حالا شاید کشک نباشه قضاوت زود هنگام درست نیست.
البته شاید از نظر قدرت به ایفون 8 نرسه ولی شاید از نظر کارایی بهتر باشه چون اون پردازنده با قدرت 1.9 ترافلاپسی که گفتن رو بیهوده نساختن
درضمن شرکت های دیگه تازه تونستن آیفون 7 و 7 پلاس رو به چالش بکشن آیفون 8 که دیگه غول قدرت و سرعته

ahmad

حرفتون درسته ولی سامی با معرفی اس8 کاملا اپل رو به چالش کشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
بهنام خدابخشی
Telegram: Bhnam_khb Instagram: bhnm.k.h