حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

CDD اندروید اوریو تغییراتی را در Dumpsys به همراه دارد

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، برندهای مطرح فناوری، گوگل

حدود یک ماه قبل گوگل رسما نسخه‌ی جدید سیستم عامل خود، اندروید 8.0 را با نام اوریو (Oreo) منتشر کرد و حالا با موشکافی در سند تعامل و CDD آن که به‌تازگی بدست آمده، می‌توان به تغییرات جدید در بخش Dumpsys پی برد؛ البته اکثر تغییرات این سند قابل پیش‌بینی و حدس زدن بود اما بزرگترین تغییر در همین قسمت به وقوع پیوسته است. در ادامه همراه ترنجی باشید.

این تغییرات موجب بهبود بیش از پیش ADB (Android Debug Bridge) در اندروید شده است؛ به وسیله‌ی این قابلیت می‌توانید اطلاعات کلی از کارکرد گوشی هوشمند خود بدست آورید که البته به توسعه دهندگان نیز این ویژگی کمک شایانی می‌کند. Dumpsys نیز به صورت خودکار به جمع آوری اطلاعات داخلی دستگاه می‌پردازد و با دستور ADB می‌توان آن‌ها را دریافت کرد.

Dumpsys اندروید اوریو

از جمله این اطلاعات می‌توان به وضعیت باتری، سنسورها مانند اثر انگشت و یا اعلان‌ها اشاره کرد، با استفاده از دستورات مختلف می‌توان این وضعیت‌ها را از Dumpsys که اجازه دسترسی به بخش‌های مختلف را دارد، دریافت کرد و قسمت‌های لازم و مورد نیاز را جهت کاربردهای گوناگون استفاده کرد.

adb

در اندروید اوریو همچنین محدودیت‌هایی برای استفاده OEM هم در نظر گرفته شده است؛ توسعه دهندگان نمی‌توانند دیگر از هر اطلاعات Dumpsys استفاده کنند و نیاز به دسترسی و اجازه دارند و بطور کلی آزادی کمتری را نسبت به قبل در اختیار دارند. البته هنوز هم برای اطلاع از دیگر تغییرات در CDD اندروید جدید بایستی صبر کرد تا گوگل به توضیح بیشتر در این باره بپردازد. نظر شما چیست؟ این محدودیت‌ها و تغییرات تاثیری در امنیت بیشتر اندروید دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا صحرائی