حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی ماوس گیمینگ ASUS ROG PUGIO؛ سلاحی مناسب برای نبرد!

شاید همچنان بعضی از افراد براین باور باشند که تجربه یک گیم‌پلی زیبا تنها به وجود سخت افزاری قوی منتهی شده است، اما در حقیقت ابزاری که در بازی یک گیمر را تجهیز می‌کند فقط به داشتن یک پلتفرم قدرتمند از نظر سخت افزاری منتهی نمی‌شود، بلکه در کنار آن یک گیمر به لوازم جانبی مخصوص گیمینگ یا به بیان ساده‌تر مخصوص بازی نیازمند است، که یکی از مهم‌ترین لوازم جانبی برای بازی بخصوص برای پی‌سی گیمرها یک ماوس گیمینگ است، تا گیمر را با هر آنچه که در خود دارد تجهیز کند. حال پس از این توصیفات، همانطور که در تیتر خوانده‌اید امروز مجددا قصد داریم تا در وب‌سایت ترنجی یک محصول جانبی گیمینگ موسوم به ماوس ROG PUGIO را برای شما بررسی کنیم.

دیگر برند ROG برای همه آشنا است، اما بد نیست تا یک نگاهی به تاریخچه این برند داشته باشیم؛ شرکت ایسوس برند “ROG” را در سال ۲۰۰۶ با هدف تولید بهترین سخت‌افزارها و تجهیزات جانبی برای گیمرها و اورکلاکرها تاسیس کرد؛ برند مذکور در ابتدا با نام G وارد بازارهای جهانی شد و کمی بعد به افتخارات و جوایز زیادی دست یافت؛ “شامینو” شخصی است که در ابتدا پیشنهاد تاسیس این برند را ارائه کرد و خودش هم در ابتدا طراحی و توسعه محصولات این برند را بر عهده داشت. واژه ROG مخفف Republic Of Gamers به معنی جمهوری گیمرها می‌باشد.

از زمان شروع کار این برند محصولات گیمینگ تا به‌ حال، هر ساله شاهد طیف گسترده‌تری از عرضه محصولات گیمینگ شرکت ایسوس در برندهای زیر مجموعه گیمینگ متفاوت خود، بخصوص در دو دسته قطعات اصلی و جانبی آن هستیم؛ ایسوس محصولات گیمینگ خود را در چندین برند مانند ROG و ROG STRIX تقسیم کرده است که هر کدام از آنها رنج قیمتی و کارایی خاص و متفاوتی نسبت به یکدگیر برخوردارند، اما در صدر این لیست ایسوس بالارده ترین محصولات گیمینگ و پرچمداران خود را در این بخش با برند ROG عرضه می‌کند.

هر آنچه از ROG برای امروز لازم بود دانستیم، و می‌دانیم ماوس گیمینگ PUGIO با برچسب قیمت 90 دلاری خود با برند ROG در آن دسته از ماوس های درجه یک برای خرید قرار دارد؛ اما واقعا قرار است یک موس خوب را از قیمت و برند آن بشناسیم؟ خیر! خیلی ساده است، باید دید تا موس PUGIO با قیمتی تقریبا بالا از نظر برخی از کاربران چقدر کارایی و امکانات را می‌تواند به یک گیمر بدهد. در ادامه با ما همراه باشید تا بررسی این ماوس را از باز کردن جعبه آن شروع کنیم.

بسته بندی سری جدید ماوس های گیمینگ ایسوس همگی از یک طرج جدید و زیباتر برخوردار هستند، که این تغییر شامل حال PUGIO نیز شده است؛ جعبه ماوس PUGIO در قسمت جلو دارای یک لایه مانند درب است تا با کنار زدن آن امکان دید مستقیم به ماوس فراهم شود، در کناره های سمت راست و چپ جعبه ماوس به ویژگی ها بخصوص این محصول اشاره شده است و در قسمت پشت جعبه مشخضات فنی ماوس و مجددا ویژگی های بخصوص آن اشاره شده است. مشخصات فنی این ماوس بصورت زیر است:

  • درگاه اتصال: USB2 با کابل بافته شده
  • توان ردیابی: حداکثر دقت 7200DPI
  • سرعت رهگیری: 150IPS و شتاب 30g مبتنی بر یک سنسور لیزری
  • فرکانس پاسخ‌دهی: 1000 مگاهرتز (MHz) یا 1 میلی‌ثانه
  • سیستم مورد نیاز: قابل اجرا بر روی ویندوز های 10، 8 و 7 و نیاز به اتصال به اینترنت برای دریافت نرم افزار اختصاصی

درون جعبه، ماوس PUGIO داخل یک قالب پلاستیکی محافظ قرار گرفته است که با متعلقاتی شامل یک جعبه پلاستیکی کوچک حاوی دو سوئیچ Omron با کد D2FC-F-K(500M) و D2F-01F دو کلید بزرگ برای کناره های ماوس بصورت اضافه جهت تعویض قرار گرفته است؛ ماوس PUGIO آماده است تا با آن بی‌نهایت شلیک کرد! زیرا هر کدام از دو سوئچ حاضر در درون ماوس ظرفیت بیش از 50 میلیون بار کلیک را دارند، حال ایسوس برای مصرف کننده در محصول مذکور دو سوئچ Omron دیگر که تولید شده توسط ژاپن هستند را داخل این جعبه کوچک قرار داده است، همچنین دو کلید بزرگ اضافه برای کلید های کناره ماوس درون این جعبه هستند؛ یک استیکر نقر‌ه‌ای و براق لوگوی ROG و یک دفترچه راهنما از دیگر متعلقات بسته بندی این ماوس به حساب می آیند. این ماوس دارای یک کابل 2 متری بافته شده مقاوم با درگاه اتصال USB2 همراه با روکش طلا است که بهینه برای انتقال سیگنال می‌باشد.

طراحی و کیفیت ساخت

بدنه ماوس PUGIO ساختاری متشکل از پلاستیکی بخصوص و فشرده را دارد، که در کنار زیبایی طراحی ارگونومیک آن خوش دستی و راحتی را برای استفاده با دو دست چپ و راست همراه ساخته است؛ برای آن دسته از ماوس هایی که قابل استفاده با هر دوست هستند، زیاد نمی توان انتظار حداکثر خوش دستی را داشت زیرا طرحی بدنه این ماوس ها متمرکز بر یک قسمت نیست و این مهم شامل حال PUGIO می شود، اما بداین منظور نیست که این ماوس چندان خوش دست نباشد، در حقیقت ماوس PUGIO در کنار قابلیت استفاده بهینه با هر دو دست کاملا در طراحی آن خوش دستی ماوس حفظ شده است. بدنه این ماوس برای استفاده با هر دو دست بصورت پنجه ای یا پهن کاملا بهینه است.

صحبت از طراحی ارگونومیک این ماوس شد، شاید بیشتر اوقات این نکته تنها یک حرف و تعریفی به قول معروف دهن پر کن باشد! که در برخی ماوس های فرضاً گیمینگ دیده می شود و صحبت بیشتر درباره آنها کاملا از حوصله متن خارج است. ماوس PUGIO درکنار طراحی خوش دست خود در طی استفاده طولانی خستگی را برای دست ایجاد نمی کند، و همچنین خبری از عرق کردن دست طی این محدوده زمانی طولانی نیست. ایسوس سعی داشته تا برای این ماوس گران قیمت خود تمام توان خود را بکار گیرد تا یک ماوس گیمینگ نه تنها در ظاهر و نام آن بلکه در کارایی و امکانات را برای گیمر ها عرضه کند، که شامل تعادل وزنی این ماوس نیز می شود. ماوس مورد بررسی ما از یک تعادل وزنی بسیار مناسب مانند دیگر رقبای خود را در بر دارد که تجربه استفاده ای مطلوب را می تواند برای اکثر گیمرها فراهم سازد؛ اما نظر آن دسته دیگر چگونه خواهد بود؟

حتما مشاهده کرده اید که در برخی از ماوس های گیمینگ با استفاده از چندین وزنه برحسب گرم می توان وزن ماوس خود را تنظیم کرد (یاد مرحوم G9X خودم بخیر!) تا بخشی بزرگ از شخصی سازی را برای یک ماوس گیمینگ را در بر داشت. ماوس PUGIO فاقد این بخش است، زیرا ایسوس تصمیم داشته است تنها با یک اعمال تعادل وزنی مناسب و صحیح ماوس PUGIO را عرضه کند؛ نبود این وزنه ها شاید برای کمتر کسانی بسیار نامطلوب باشد، زیرا PUGIO به مقدار دقیقی تعادل وزنی خود را دارد که زیاد نمی توان آنرا یک کمبود و بخشی نام برد که از کارایی آن کم کند.

پس از بررسی بدنه، حال نگاهی به کلید های این ماوس بیندازیم. کلیدهای چپ و راست ماوس جزو مهم ترین و پرکاربرد ترین بخش یک ماوس گیمینگ محسوب می شود، ایسوس برای این بخش بیش از آنچه انتظار برود برای گیمرها تدارک دیده است. دو کلید چپ و راست دارای یک طراحی مستقل از بدنه هستند که فاصله بین مرکز لمس کلید ها تا پایین آمدن سوئیچ داخل ماوس بسیار کم که منجر سرعت بیشتر در کلیک خوردن است، این مهم می تواند در استفاده و کارکرد لمسی بهتر برای ماوس نیز موثر واقع شود. سوئچ های بکار رفته برای این دو کلیک بصورت پیش فرض در مدل Omron با کد D2FC-F-K (500M) ساخت چین با ظرفیت بیش از 50 میلیون بار کلیک قرار گرفته است، همچنین یک جفت سوئیچ با کیفیت تر دیگر در داخل جعبه کوچک ماوس با کد D2F-10F ساخت ژاپن با همان ظرفیت کلیک خوردن حضور دارد که می توان به سادگی آنها را تعویض کرد. برای تعویض این دو سوئچ طبق راهنمایی داخل دفترچه راهنما تنها کافی است تا چهار پلاستیک گرد محافظ پیچ های ماوس را با برداشته و سپس پیچ ها را باز کنید و در داخل ماوس به سادگی سوئچ ها را تعویض کنید. ماوس PUGIO با در بر داشتن دو جفت سوئیچ موسوم به Omron آماده است که شعار “تا بی نهایت شلیک کنید” را تحقق بخشد!

اسکرول در میان دو کلید اصلی ماوس با یک طرح نشان ROG و نورپردازی RGB بصورت مستقل و قابل تنظیم قرار گرفته و همراه است؛ اسکرول ماوس PUGIO شاید کمی در ابتدای استفاده روان نچرخد اما پس از مدتی کاملا روان چرخیده و کلیک می خورد. کلید DPI نیز در پشت اسکرول قرار گرفته است؛ این کلید تنظیم DPI. ماوس را در رو حالت مختلف بر عهده دارد (این مقدار ها را می توان در نرم افزار ROG Armoury تغییر داد) که با یک کلیک روشن بوده و با کلیک دیگر خاموش می شود، این خاصیت می تواند بدون نیاز به بررسی میزان دقت ماوس به گیمر این میزان را نشان دهد.

ماوس PUGIO در هر دو قسمت چپ و راست خود کلید هایی مانند Backward و Forward را دارد؛ همانطور که گفته شد این ماوس برای استفاده با هر دو دست طراحی شده و ایسوس این دو کلید ها را در هر دو قسمت چپ و راست آن قرار داده است. امکان شخصی‌سازی در ساختار این بخش امکان پذیر است، زیرا این کلیدها از اتصال مغناطیسی برخوردار هستند که می‌توان به راحتی با کشیدن به عقب هر کدام از کلید ها را برداشت و در صورت استفاده نکردن با یک کلید بزرگتر موجود در جعبه کوچک آن را تعویض کرد. شاید هم افرادی باشند که بخواهند از هر چهار کلید در بازی یا کار هایی دیگر استفاده کنند، هر کلید از ماوس PUGIO را می توان با نرم افزار اختصاصی ROG Armoury تنطیم و شخصی سازی کرد. در قسمت کناره‌های این ماوس یک کاور پلاستیکی با الگوی تمدن مایا جهت راحتی در دست گرفتن و زیبایی که مانند یک طرح اختصاصی برای لوگو این برند قرار گرفته است.

این امکان را می توان یکی از نقاط قوت این ماوس شمرد، زیرا هر گیمر حرفه ای عادت های بخصوص خود را در بازی دارد؛ بر فرض مثال می توان از کلید های سمت چپ ماوس برای Rapid Fire یا شلیک ٣ تایی استفاده کرد و کلید های سمت راست را با ماکرو های دلخواه هر گیمر مشخص و تنظیم کرد. همانطور که مشخص است، یک ماوس گیمینگ خاص تنها به یک برند و یک قیمت بالا منتهی نمی شود! بلکه در کنار ظاهر و قیمت خود باید کارایی مطلوبی را در کنار امکانات پر کاربرد خود ارائه دهد، که شامل ماوس PUGIO نیز می شود برای این بخش و دیگر بخش ها که در جلوتر بررسی خواهیم کرد، می‌شود.

پس از بررسی بدنه و کلید ها، حال نوبت آن است تا به وظیفه و کاربرد اصلی یک ماوس و ماوس گیمینگ بپردازیم؛ تمامی گیمرها یا کاربران مشاهده کرده اند که رنج قیمتی ماوس ها از 5 هزارتومان شروع شده و به قیمت هایی بیش از 300 هزارتومان نیز می‌رسد، بی شک تفاوت یک ماوس بسیار کم قیمت و یک ماوس گیمینگ گران قیمت از ظاهر تا کارایی قابل تشخصیص است که علت اصلی آنها در نوع سنسور و میزان توان ردیابی آنهاست. شاید کمتر کسی اطلاع داشته باشد اما در ابتدا ماوس‌ها دارای یک توپ گرد بوده‌اند که وظیفه ردیابی این دسته از ماوس‌ها را برعهده داشتند. سپس پس از مدتی، ماوس‌هایی مبتنی بر سنسورهای اپتیکال (Optical) عرضه شدند که امروزه نیز بیشتر کاربران و گیمرها از ماوس هایی مبتنی بر چنین سنسوری استفاده می‌کنند. ماوس های مبتنی بر سنسورهای اپتیکال نخست ساختاری متشکل از یک دوربین همراه با نور LED به رنگ قرمز بوده که هزاران بار در ثانیه به CMOS تابیده می‌شدند که این بخش منتهی به 2 المان اصلی فرستنده نور و سنسور بیننده حرکت است که کیفیت کار این دو المان بر حسب میزان DPI، شتاب و میزان IPS قابل تشخیص است. DPI میزان واحد نقطه‌هایی است که در یک اینچ متر مربع توسط سنسور تشخیص یا تفکیک می‌شود.

ماوس PUGIO برای ردیابی دارای یک سنسور اپتیکال موسوم به PMW 3330 است؛ سنسور این ماوس داری حداکثر دقت 7200DPI می‌باشد؛ همانطور که گفته شد، DPI میزان واحد نقطه‌هایی است که در یک اینچ متر مربع توسط سنسور تشخیص یا تفکیک خواهد شد، معمولا مصرف کنندگان در نمایشگرهایی با دقت FHD میزان ردگیری ماوس خود را در این مقدار تنظیم نمی کنند زیرا در حالت سرعت حرکت نشانگر ماوس به شدت زیاد است، اما بر خلاف حالت قبل در نمایشگر هایی با دقت 4K دیگر نیاز است تا میزان دقت ماوس را بالاتر برد و حتی از حداکثر دقت استفاده داشت تا در نمایشگرهای بزرگ به راحتی بتوان نشانگر را حرکت داد، ماوس PUGIO با توجه به دقت 7200DPI خود کاملا در هر دو شرایط ذکر شده توانست کارایی بسیار مطلوبی را بنابر تست‌های انجام شده ارائه دهد. شتاب این ماوس به منظور حرکت نشانگر ماوس از یک نقطه به نقطه دیگر بر حسب سرعت است که برابر با 30G می‌باشد، همچنین در بحث میزان IPS یا Inch per second، ماوس PUGIO توان ردگیری 150 اینچ بر برابر 3.8 متر را در یک ثانیه دارد. به کنار مشخصات بر روی کاغذ، همیشه در این بخش اکثر قطعات خوب هستند اما یک کالای خوب باید هم بر روی مشخصات خود بر روی کاغذ و هم در کارایی بیانگر کارایی مطلوب خود باشد؛ از ماوس PUGIO با مشخصات ذکر شده در کارایی بنابر تست‌های صورت گرفته مخصوص در بازی هیچ گونه خطایی را در طی دو هفته استفاده مدوام از خود بروز نداد.

ماوس PUGIO به کنار از داشتن کارایی مطلوب برای مصرف گیمینگ و امکانات خود دارای جلوه ای جذاب از بسته بندی تا طراحی بدنه و نور پردازی بصورت RGB است. نور پردازی این ماوس شامل سه قسمت بصورت مستقل از هم است که هر قسمت را می توان بصورت جدا مانند شدت نور، رنگ نور و حالت نور پردازی را تنظیم و شخصی سازی کرد. نقاط نور پردازی این ماوس شامل قسمت کانال های نوری پشت بدنه، لوگوی ROG در قسمت قرارگیری کف دست و اطراف اسکرول ماوس است که همگی همانطور که گفته شد بصورت مستقل از هم توان شخصی سازی در نور پردازی را دارند، علاوه بر آن امکان هماهنگ سازی یا به اصطلاح (Sync) کردن این سه قسمت ممکن است و همچنین هماهنگ سازی با دیگر قطعات با به کمک ASUS AURA Sync امکان پذیر است.

شرکت ایسوس به عنوان بزرگ ترین تولید کننده قطعات اصلی رایانه در جهان، فناوری جدیدی مختص خود موسوم به ASUS AURA Sync را برای هماهنگی نورپردازی قطعات داخل کیس معرفی کرد، در ابتدا این فناوری در کمتر محصولات ایسوس دیده می شد، اما حال شاهد وضعیتی برخلاف گذشته هستیم که حتی این فناوری بر روی قطعات جانبی ساخته شده توسط این شرکت نیز هستیم. ماوس PUGIO به عنوان یک ماوس بالارده، گران قیمت و از خانواده ROG از این قابلیت برخوردار است. ASUS AURA Sync به شما این امکان را می دهد تا نورپردازی قطعات خود را که از این قابلیت برخوردار باشند را هماهنگ و با جلوه‌های موجود تنظیم کنید. جهت شخصی سازی این بخش لازم است تا نرم‌افزار ROG Armoury را نصب کنید، که در قسمت بعد درباره نرم‌افزار مذکور خواهیم پرداخت.

نرم‌افزار

محصول مورد بررسی امروز ما از درایور نرم‎افزاری ROG Armoury و همچنین قابلیت ASUS AURA Sync برخوردار است؛ نرم افزار ROG Armoury مخصوص محصولاتی است که در برند ROG از شرکت ایسوس قرار دارند که در آن امکاناتی برای تنظیم و شخصی سازی این محصولات را برای مصرف کننده مهیا می‌سازد. برای نصب این نرم افزار ابتدا لازم است وارد وب ‌سایت شرکت ایسوس شده و از قسمت لیست محصولات ماوس ROG STRIX Impact را پیدا کنید و در آخر از صفحه پشتیبانی وارد تب Driver & Tools شوید تا بتوانید تا این درایور را برای سیستم عامل خود دانلود و نصب کنید. این نرم‌افزار بطور کلی به 4 تب تقسیم خواهد شد که در ادامه هر کدام بخش از این صفحات خواهیم پرداخت.

در قسمت اول پس از اولین باز کردن نرم افزار ROG Armoury، با سه تب اصلی شامل Mouse ،Macro ،Sync و Stats مواجه خواهیم شد، در تب اول یعنی Mouse ما سه صفحه دیگر را مشاهده می‌کنیم؛ در بخش Buttons از سمت چپ سه پروفایل تنظیم شده بصورت پیش فرض حضور دارد که قابل تنظیم یا شخصی سازی خواهند بود، این پروفایل‌ها پس از نگارش شخصی توسط مصرف کننده می‌توانند بدون نیاز به ورود به برنامه مذکور نیز تغییر کنند، تنها کافی است تا از HOTKEY های از پیش تعریف شده برای این ماوس که شامل کلیدهای DPI+Btn 8 – DPI+Btn7 و DPI+Btn 3 هستند در مواقع ضروری بخصوص در خلل بازی استفاده کرد. حال در قسمت مرکزی این صفحه تصویر ماوس با 6 نشان برای هر کلید در قسمت فوقانی ماوس مشاهده می‌شود؛ در قسمت های کناری نیز کلید های 7 الی 10 نیز نشان خورده‌اند، تا هر کدام از این کلیک را بتوان بنا بر سلیقه شخصی هر مصرف کننده تنظیم کرد. این تنظیمات شامل گستره‌ای از هر دسته از کارکرد های بسیار پرکاربرد است، که شامل بخش های Mouse Function ،Keyboard Function ،Macro ،Windows Shortcut و Multimedia می‌باشد. در هر کدام از بخش‌های ذکر شده می‌توان کارکرد ماوس را بر این محدوده تنظیم کرد، ایسوس برای ماوس PUGIO بی شک با آنچه تا به حال از آن دیده‌ایم در شخصی سازی در هیچ بخشی کم نگذاشته است، اما این تمام قابلیت‌ها نیست. در قسمت سمت راست آیکون آچار به منظور بررسی کردن ورژن فعلی برنامه، تنظیم زبان برنامه و آپدیت کردن آن قرار گرفته است.

در تب دوم این نرم‌افزار از صفحه Mouse، در این بخش گزینه‌های مربوط به بخش Performance را مشاهده می‌کنیم؛ در قسمت DPI می‌توان میزان دقت ماوس را بر حسب DPI در لحظه‌ای که نور این کلید روشن یا خاموش است را تنظیم کرد. در قسمت Angel Snapping می‌توان برای بهبود در دقت ماوس زاویه تکان خوردن ماوس را مطابق با نوع استفاده تنظیم کرد. در قسمت Polling rate می‌توان مقدار نرخ تصویر برداری را مطابق محدوده تعریف شده تنطیم کرد؛ همچنین دو قسمت دیگر در این صفحه، شامل Accleration و Deceleration جهت تنظیم شدت شتاب و عکس آن، و Button Response را برای میزان زمان پاسخ‌دهی فشار دادن دو کلید اصلی چپ و راست را در محدوده 4 الی 32 میلی ثانیه تنظیم کرد. هر آنچه که یک گیمر برای ایجاد کارایی بهتر با ماوس PUGIO نیاز دارد، با شخصی سازی کامل در این بخش در دسترس است.

در سومین قسمت از تب Mouse صفحه Lighting قرار دارد؛ تمام گزینه ها و تنظیمات مربوط به نور پردازی ماوس PUGIO در این قسمت می‌باشد. ماوس PUGIO دارای سه قسمت با کانال‌های نوری در قسمت پشت، لوگو ROG و کناره‌های اسکرول است. هر سه قسمت از ماوس قابلیت نورپردازی بصورت مستقل را دارند و در صورت دلخواه و پیش فرض نورپردازی این سه قسمت با همدیگر بصورت هماهنگ تعریف شده است که برای تغییر در آن و یا در دیگر بخش ها این صفجه از نرم‌افزار Armoury پیش روی ما است. این صفحه به صورت کلی به سه بخش تقسیم می‌شود؛ در قسمت اول شاهد بخش Effects و Sync all areas هستیم، در بخش می‌توان نورپردازی هر سه بخش را بصورت هماهنگ با توجه به گزینه Sync all areas یا مستقل و متفاوت از یکدیگر با 6 حالت نورپردازی بخصوص تنظیم کرد. در قسمت Brightness می‌توان شدت نور در هر بخش را تنظیم کرد، یک دایره متشکل از تمامی رنگ‌ها نیز در قسمت سوم این صفحه به منظور انتخاب دقیق و راحت‌تر رنگ در این صفحه قرار گرفته است.

پس از صفحه Performance، صفحه آخر از تب Mouse یعنی Calibation می‌تواند مهم‌ترین بخش از این نرم‌افزار باشد که می‌تواند سبب کارایی بیشتر مطابق با نیاز گیمر یا هر مصرف کننده‌ای شود. این صفحه به منظور کالیبراسیون هر چه بیشتر سنسور با ماوس پد یا صفحه‌ای که ماوس بر روی آن قرار گرفته‌است قرار گرفته است، در این صفحه کالیبراسیون به دو صورت Preset Surfaces مطابق با ماوس پدهای از پیش تعریف شده و یا Manual Calibration با تکان دادن ماوس در طی یک الگو و حتی میزان فاصله ماوس از سطح تماس بر صفحه در حین استفاده، اعمال خواهد شد.

پس از اتمام بررسی تقریبا بلند از صفحه Mouse حال نوبت آن است تا به سراغ صفحه بعدی برویم؛ در صفحه بعد یعنی Macro بخش مورد علاقه گیمرهای علاقه مند به بازی‌های سبک استراتژیک در این نرم‌افزار قرار گرفته است، در این بخش می‌توان به هر مقداری که مصرف کننده مایل است پروفایل‌های ماکرو را تنظیم کرد، و در خلل ایجاد هر Macro می‌توان این دامنه اطلاعات ماکرو را ویرایش نیز کرد ( انصافا این بخش خوراک خودم بود! )، و سپس بر روی هر کلید دلخواهی از بخش Buttons تنظیم و تعریف کرد.

صفحه سوم این نرم‌افزار یعنی Sync جهت هماهنگ سازی دیگر قطعات متصل همانطور که در عکس مشاهده‌ می‌کنید با حضور گزینه انتخاب رنگ و حالت نورپردازی در این قسمت قرار گرفته است.

در قسمت چهارم این نرم‌افزار صفحه‌ای موسوم به Stats حضور دارد، در این صفحه می‌توان میزان کارکرد کلیدهای چپ و راست، اعمال های وارد بر موس در دقیقه و فاصله‎ ضبط و طی شده سنسور را اندازه‌گیری کرد.

جمع‌بندی

ماوس PUGIO به عنوان یک ماوس بالارده در سری محصولات گیمینگ ایسوس تحت برند ROG و یک ماوس گران قیمت با کارایی و امکانات بی‌نظیر خود شایسته لقب یک ماوس گیمینگ برتر را می‌تواند داشته باشد، طی بررسی انجام شده بر روی این ماوس حضور نرم‌افزار Armoury بسیار پرکاربرد بوده و توان شخصی‌سازی آن باعث ایجاد زیبایی و کارایی بیشتر نیز شده است. ماوس PUGIO نشان داد حتی جزییات کوچک نیز در کنار یکدیگر می‌توانند باعث تغییری بزرگ و برتری نسبت به رقبا گردد.

 

نقاط قوت:

  • سوئیچ‌های باکیفیت Omron با ظرفیت 50 میلیون ضربه به همراه یک جفت سوئیچ اضافی
  • طراحی زیبا و بدنه‌ای ارگونومیک
  • نورپردازی RGB در کنار پشتیبانی از Aura Sync
  • دقت بالا سنسور و کالیبراسیون آسان
  • وجود دو کلید جانبی در طرفین ماوس و قابلیت شخصی‌سازی این کلیدها
  • امکانات و قابلیت‌های بسیار به لطف نرم‌افزار ROG Armoury

 

نقاط ضعف:

  • نبود وزنه برای تنظیم وزن ماوس
  • قیمت نسبتاً زیاد

 

در نهایت ماوس مخصوص بازی ROG Pugio توانست امتیازات زیر را کسب نماید.

طراحی: 9

کیفیت ساخت: 9.5

امکانات: 9.5

قیمت در برابر کارایی: 8.5

بسته بندی: 9

از آنجایی که این ماوس موفق به کسب میانگین امتیازات 9.1 شده، نشان Recommended که حاکی از عملکرد بسیار خوب قطعه می‌باشد به آن اعطا می‌گردد.

دیدگاه شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mortazavi

چه نورپردازی نازی داره.
به امید اینکه این نورپردازیا تو گوشی ها هم دوباره بیاد، من هنوز تو خاطره نوار لد پایین sp هستم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد نعمتی
Live, Don't just exist