حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همه چیز درباره‌ی صفحه نمایش هولوگرافیک

کمپانی رِد (RED Digital Cinema)، احتمالا یکی از معروف‌ترین کمپانی‌های سازنده‌ی دوربین‌ها و صفحه نمایش‌های سینمایی و عجیب و غریب در دنیا می‌باشد که دوماه پیش اعلام کرد: ظاهرا، کار خودرا به روی طراحی صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند، با نام RED Hydrogen، با طراحی مدولار و به اصطلاح “صفحه نمایش هولوگرافیک” آغاز کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

یکی از نزدیک‌ترین مواردی که از این کمپانی مشاهده کرده‌ایم، عکس‌هایی است که برای مثال از پنل پشت یک گوشی با عنوان رندر، مشاهده می‌کنیم، تمامی این عکس‌ها توسط صفحه نمایش با کیفیت این شرکت، قبل از معرفی رسمی یک گوشی هوشمند، نشان داده می‌شود. (به طورکلی قراردادی مابین این کمپانی و شرکت‌های معروف تولید کننده‌ی دستگاه‌های دیجیتالی و گوشی‌های هوشمند در این مورد، وجود دارد)

بنابراین اگر شما اکنون فکر می‌کنید که این تکنولوژی صفحه‌نمایش جدید و بحث‌های مطرح شده درباره‌ی آن تنها یک حقه‌بازی و یا بازار گرمی کمپانی‌ها می‌باشد، بطور قطع باید به شما اعلام نماییم که بسیار سطحی در این مورد فکر می‌کنید!.

با این حال، کمپانی رِد (RED) هم‌اکنون اعلام کرده است که یک مشارکت استراتژیک با یک کمپانی به‌نام “Leia Inc” آغاز کرده است در حالی که ما هنوز هم بسیاری از کارهای خودرا توسط یک صفحه نمایش کاملا معمولی (boo!) که به روی محصولات نهایی کار شده است، انجام می‌دهیم.

اگر بخواهیم در سطح فنی این صفحه نمایش‌ها را بررسی کنیم باید بگوییم که این تکنولوژی از یک پنل ال سی دی معمول اما با یک “صفحه‌ پنل کنترل کننده‌ی نور” که در زیر آن قرارگرفته است، استفاده می‌کند. این نوع طراحی برای مشاهده‌‌ی تصاویر از زوایای دید مختلف استفاده شده و منجر به ایجاد یک توهم تصویر سه بعدی (3D) در کاربران می‌شود.

در نتیجه‌ی نهایی نیز اعلام شده است که تاثیر قابل‌توجهی بر کیفیت تصویر و یا عمر باتری ندارد که بازهم برای تایید این مسئله باید داده‌های واقعی در دسترس قراربگیرند.

یکی از کاربران یوتیوب، به نام “MKBHD” با یک نمونه‌ی اولیه از این صفحه نمایش‌ها به طور عملی کارکرده و دراین مورد اینگونه بیان کرده که این تکنولوژی واقعا چشم‌گیر است، بدون اینکه دردسرساز باشد؛ اما متاسفانه نمی توانیم خود صفحه نمایش را مشاهده نماییم و خود کمپانی RED نیز اعلام کرده هنوز تکنولوژی این صفحه نمایش را به طور عمومی برای افراد آشکار نساخته است.

با این حال ما هم درحال حاضر یک زمان مشخصی برای معرفی این نوع صفحه نمایش‌ها داریم که آن‌هم نیمه‌ی اول سال 2018 می‌باشد. اما همانطور که قبلا گفتیم، RED سفارشات مربوط به این صفحه نمایش هیدروژنی را از قبل گرفته و قیمت نسخه‌ی آلومینیومی آن را برای مشتریانش، 1195 دلار تعیین کرده و درحالی که نسخه‌ی تیتانیومی آن را برای مشتریان با قیمت 1595 دلار تعیین کرده است.

 

نظرشما درمورد این صفحه نمایش‌ها چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

مارکوس برونلی از نزدیک با گوشی کمپانی رد کار کرده بود اما تو ویدیو فقط خود گوشیو نشون داده بود نامرد.

Mortazavi

چقدر جالبه ولی خیلی گرون.
ممنون بابت پست آموزندتون.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
بهنام خدابخشی
Telegram: Bhnam_khb Instagram: bhnm.k.h