حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مصرف بی‌رویه گوشت باعث ابتلا به دیابت می‌شود

نوشته

6 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار، پزشکی و سلامت، ترنجی

پس از مطالعه‌ای در کشور سنگاپور، دانشمندان اعلام کردند، مصرف زیاد گوشت قرمز و مرغ باعث ایجاد دیابت می‌شود. خوشبختانه ماهی‌ها و صدف‌ها از این موضوع مستثنی هستند!. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

مطالعات اخیر نشان داده‌اند رژیم‌های غذایی حاوی سبزیجات برای سلامتی مفیدتر هستند.

تحقیقات جدید از دانشکده‌ی پزشکی Duke-NUS در سنگاپور، یافته‌های قبلی را تایید می‌کند و ملاحظات جدیدی را در مورد اینکه چرا خوردن بیش از حد گوشت باعث ایجاد دیابت می‌شود، بیان می‌نماید.

پروفسور وون، استاد علوم بالینی دانشکده پزشکی Duke-NUS و همکارانش، ارتباط بین گوشت قرمز، مرغ، ماهی و صدف را با دیابت نوع 2، با توجه به میزان آهن آن‌ها بررسی کردند.

 

گوشت قرمز و مرغ و افزایش خطر بیماری!

محققان سنگاپوری، 63257 نفر بین 45 تا 74 سال را برای بررسی انتخاب کردند. نتایج این بررسی نشان داد، افرادی که در رژیم غذایی خود گوشت قرمز و مرغ بیشتری مصرف کرده‌اند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت بودند. با این حال مصرف ماهی و غذاهای دریایی هیچگونه مشکلی برای سلامتی ندارند. افرادی که زیاد گوشت قرمز می‌خورند، 23 درصد بیشتر احتمال دارد به دیابت و سایر بیماری‌ها مبتلا شوند. این احتمال در افرادی که مرغ بیشتری استفاده می‌کنند به 15درصد کاهش می‌یابد.

همچنین محققان اعلام کردند اگر گوشت قرمز همراه با ماهی مصرف شود این درصدها به طور چشمگیری کاهش می‌یابند.

آیا آهن عامل ایجاد دیابت است؟

محققان آزمایشی برای بررسی ارتباط آهن موجود در گوشت و دیابت انجام دادند. نتیجه‌‌ی این آزمایش بسیار جالب بود!

میزان آهن بالای موجود در گوشت قرمز دلیل مناسبی برای تهدید بیماری دیابت بود، اما دانشمندان نتوانستند ارتباطی بین آهن موجود در مرغ و دیابت پیدا کنند.

محققان معتقدند، احتمالا مواد دیگری غیر از آهن در گوشت وجود دارد که باعث ایجاد دیابت می‌شود، چرا که اگر آهن مسبب این بیماری بود در تحقیق قبلی، با بررسی آهن مرغ نیز ارتباطی بین دیابت و آهن می‌یافتند.

با این حال مصرف سینه‌ی مرغ نسبت به ران بهتر است، چرا که ران مرغ چربی و مواد زائد بیشتری داشته و برای سلامتی انسان مضر می‌باشد.

پروفسور وون اعلام کرد، مردم نباید بخاطر این مطالب گوشت را از رژیم غذایی خود حذف کنند، بلکه باید توجه بیشتری به مقدار نوع گوشت مصرفی و وعده‌های غذایی خود داشته باشند. وی افزود مصرف غذاهای گیاهی و دریایی در طول هفته در کنار غذاهای گوشتی توصیه می‌شود.

وی طی مصاحبه رادیویی گفت :

نیازی به حذف گوشت قرمز و مرغ از رژیم غذایی خود نیست، بلکه کاهش مصرف روزانه، به ویژه برای گوشت قرمز و انتخاب سینه مرغ، ماهی و صدف و یا پروتئین‌های گیاهی برای کاهش خطر ابتلا به دیابت را پیشنهاد می‌کنیم.

هرچند مطالعه پروفسور وون درباره عادات رژیم غذایی سنگاپور بود، اما یافته‌های او مشکلی در سطح جهان را مطرح می‌کند؛ دانشمندان سایر کشورها نیز تحقیق دکتر وون را درمورد ارتباط مصرف گوشت و دیابت تأیید می‌کنند.

 

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده بودید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

مطالب پزشکی، سایت تکنولوژی ??

alirezamax

پس لابد میخوای فقط همیشه درمورد اینکه فلان چیزه آیفون 8 لو رفت یا فلان چیز این گوشی اومد بیرون صبحت بشه؟ یا مثلا مشکلی داره از این لحاظ که یه سایت تکنولوژی بیاد درمورد مسائل پزشکی و.. حرف بزنه؟
حتما باید هر روز درمورد اینکه تصویر پنل جلویی می میکس 2 یا آیفون 8 یا هر چیزی فاش شد حرف بزنه و اینقدر پست درموردش بره که همه کاربرای سایت خسته بشن؟
همیشه یه تنوع لازمه و یه سایت میتونه تو همه زمینه ها شرکت کنه
سایتای همسایه هم ازین موارد دارد.
امیدوارم این طرز فکر رو بشه عوض کرد و به هرچیزی ارزش داد.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
بهنام خدابخشی
Telegram: Bhnam_khb Instagram: bhnm.k.h