حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چند روش درمان خانگی برای التهاب لثه

نوشته

6 سال قبل | 6 دیدگاه | اخبار، پزشکی و سلامت

تورم و التهاب لثه اولین مرحله آغاز بیماری‌های لثه بوده که می‌تواند باعث از دست‌دادن دندان شود. خوشبختانه التهاب لثه به آسانی در خانه قابل درمان است، اما بهترین روش درمان خانگی چیست؟ برای یافتن پاسخ این سوال در ادامه با ترنجی همراه باشید.

علائم التهاب لثه با قرمزی لثه، تورم، درد و در بعضی موارد تورم همراه با چرک و خونریزی همراه است. این مشکل ساده اما دردناک به راحتی قابل پیشگیری می‌باشد. در ادامه به معرفی داروهای مختلف خانگی برای درمان بیماری های لثه می‌پردازیم.

درمان التهاب لثه در خانه

برای جلوگیری از بیماری های لثه، التهاب‌های کوچک و سطحی باید سریع درمان شوند. از علائم اصلی ضعف لثه و وجود التهاب، خونریزی مداوم است.

برای درمان این التهاب می‌توانید داروهای خانگی زیر را امتحان کنید:

1) آب نمک

آب نمک دارای خاصیت ضدعفونی کننده بوده و به درمان سریع التهاب کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد شستشو دهان با آب نمک می‌تواند التهاب لثه را کاهش داده و درد آن را تسکین دهد.

برای استفاده از آب نمک باید:

  • ابتدا آب را بجوشانید سپس در یک لیوان ریخته و اجازه دهید کمی خنک شود.
  • 3/4 قاشق سوپ خوری نمک را در آب حل کنید.
  • آب نمک ولرم را در دهان خود بچرخانید.
  • سپس دهان خود را بشورید.

شستشوی دهان با آب نمک را سه بار در روز تکرار کنید.

2) دهان‌شویه خانگی

چندین نوع دهان‌شویه‌ی خانگی برای درمان آفت و التهاب لثه وجود دارد:

 

دهانشویه‌ی چای سبز

مطالعات انجام شده در سال 2015 نشان داد، چای سبز در کاهش زخم‌های دهان و التهاب موثر بوده و یکی از بهترین درمان های سنتی دهان و دندان است.

برای تهیه دهان شویه چای سبز باید 2 تا 3 قطره از چای غلیظ را با آب مخلوط کنید و سپس چند دقیقه در دهان خود نگه داشته و بیرون بریزید. روزانه 3 بار تکرار کنید.

 

دهان‌شویه‌ی آلوئه‌ورا

در سال 2016، دانشمندان به خواص فوق‌العاده آلوئه‌ورا در درمان زخم‌های لثه پی‌بردند. آلوئه‌ورا نیازی به رقیق شدن در آب نداشته و می‌تواند به تنهایی مورد استفاده قرار‌گیرد. همانند سایر دهان‌شویه‌ها باید سه بار در روز استفاده شود.

دهان‌شویه‌ی روغن درخت چای

روغن درخت چای باعث کاهش خونریزی ناشی از التهاب لثه می‌شود. برای تهیه‌ی این دهان‌شویه 3 قطره از روغن را در آب گرم حل کرده و مانند سایر دهان‌شویه‌ها چند دقیقه در دهان نگه داشته سپس بیرون ریخته شود؛ از این دهان‌شویه نیز می‌توانید 3 بار در روز استفاده کنید.

ژل زردچوبه

زردچوبه به دلیل خاصیت ضد‌قارچی و ضد‌التهاب خود، در بسیاری از درمان‌های خانگی استفاده می‌شود. تحقیقات انجام شده در سال 2015 نشان داد، می‌توان برای جلوگیری از عفونت لثه و دندان از ژل حاوی زردچوبه کمک گرفت.

ژل زردچوبه در بسیاری ازفروشگاه‌های لوازم بهداشتی در دسترس می‌باشد. در هنگام استفاده از ژل زردچوبه برای درمان التهاب لثه، باید 10 دقیقه بر روی جای زخم مالیده شود، سپس با آب شسته شود. اگر این روش‌ها باعث بهتر شدن عفونت و التهاب نشدند باید به دندان پزشک مراجعه نمایید.

تا به حال چقدر برای درمان التهابات لثه‌ی خود از این روش‌ها استفاده کرده‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mortazavi

پست عالی.
ممنون جناب خدابخشی بزرگوار

mTAAHAAm

ظاهرا بعضی از خمیر دندان ها هم مخصوص رفع همین مشکل هستند

علی شیخ زاده

من از آب نمک استفاده میکنم خیلی خوبه

ahmad

نمک بهترین روشه من خیلی امتحان کردم جواب میده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
بهنام خدابخشی
Telegram: Bhnam_khb Instagram: bhnm.k.h