حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پردازنده Helio P40 یک پردازنده 6 هسته‌ایی با دو هسته پردازشی A73 خواهد بود

تنها یک هفته پس از رونمایی از Helio P23  و Helio P30 توسط مدیاتک، خبرهایی از Helio P40 به گوش می‌رسند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

گزارش‌هایی از این غول تایوانی به گوش می‌رسند که می‌گویند مدیاتک استراتژی خود در رابطه با Helio P40 را تغییر می‌دهد. مدیاتک بجای استفاده از استراتژی همیشگی خود یعنی بیشتر کردن تعداد هسته‌های پردازشی، این بار در حال کم کردن آن‌ها است.

منبع مورد نظر می‌گوید که پردازنده Helio P40 دارای 6 هسته پردازشی بجای 8 هسته مانند پیشینیان خود است. دو هسته پردازشی برای پردازش‌های قوی تر مورد استفاده قرار می‌گیرند که از نوع Cortex-A72  هستند و چهار هسته‌ی دیگر از نوع Cortex-A53 برای استفاده روزمره هستند. این پردازنده در فرآیند 12 نانومتری ساخته خواهد شد.

متاسفانه خبری درباره پردازنده گرافیکی این محصول در دسترس نیست اما امیدوار هستیم که خبرهایی که از آن می‌رسند بتوانند ما را هیجان‌زده کنند.

انتظار می‌رود که Helio P40 برای رقابت با پردازنده اسنپدراگون 660 که پادشاه تخت میان‌رده ها است طراحی شده باشد. گفته شده که مدیاتک در حال صحبت با Oppo، Vivo، Xiaomi، Gionee و دیگر تولید کننده‌های بزرگ برای استفاده از این پردازنده است.

همچنین انتظار می‌رود که پردازنده‌های Helio P23  و Helio P30 در دستگاه‌های تولیدی در فصل بعدی دیده شوند. با در نظر داشتن این موضوع احتمالا Helio P40 در فصل اول 2018 وارد بازار می‌شود.

نظرات خود را با ترنجی در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mTAAHAAm

در حد سری ۶۰۰ اسنپدراگن البته کمی ضعیف تر

Mortazavi

این مشخصات رو باید تو پی30 میزاشت که بتونه با اسنپ660 رقابت کنه نه تو پی40 که سال 2018 میاد و یک سال عقبتر.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جعفری
علاقه مند به دنیای گیم و تکنولوژی.. اگر سوالی وجود داشت با ایمیل mo.jafari.g@gmail.com در ارتباط باشید