حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 4 ایکس (Xiaomi Redmi Note 4X)؛ تغییرات ملموس

با یک نقد و بررسی دیگر همراه شما هستیم. این بار به سراغ یک محصول چینی رفته‌ایم که این روزها در بازار ایران فروش بسیار خوبی را پشت سر می‌گذارد. شیائومی ردمی نوت 4 ایکس یکی از آخرین محصولات شیائومی است که در بازار ایران نیز به فروش می‌رسد. این تلفن به عنوان یکی از جانشینان تلفن شیائومی ردمی نوت 3 پرو وارد بازار شده است.

در این روزها که وضعیت اقتصادی عامه مردم چندان مناسب نیست و خرید یک گوشی سه میلیونی چندان عقلانی به نظر نمی‌رسد ، خرید یک اسمارت فون 800 هزار تومانی با مشخصات خوب ، بسیار معقول به نظر می‌رسد. شیائومی یکی از شرکت‌هایی است که تخصص ویژه‌ای در ساخت تلفن‌های میان رده با مشخصات سخت افزاری بسیار مناسب دارد. امروز پس از استفاده مداوم دو هفته‌ای از شیائومی ردمی نوت 4 ایکس ، نقدی در خصوص این تلفن نوشته‌ایم که نگاهی موشکافانه به این دستگاه داشته است.

مشخصات کلی تلفن شیائومی ردمی نوت 4 ایکس (Xiaomi Redmi Note 4X) عبارت است از:

  • نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن Full HD از نوع IPS LCD با تراکم پیکسلی 401 پیکسل بر هر اینچ
  • 165 گرم وزن
  • ابعاد: 151 در 76 در 8.5 میلی‌متر
  • معرفی شده در فوریه 2017 (فروردین 96)
  • درگاه هیبریدی سیم کارت (یک سیم کارت فعال + درگاه میکرو اس‌دی یا دو سیم کارت میکرو و نانو همزمان فعال)
  • پردازنده اسنپدراگون 625 با مدل ساخت MSM8953 (پردازنده 8 هسته‌ای با فرکانس 2 گیگاهرتز از نوع کورتکس A53)
  • پردازشگر گرافیکی آدرنو 506
  • حافظه اصلی 32 گیگابایت به همراه 3 گیگابایت رم / حافظه اصلی 64 گیگابایت به همراه 4 گیگابایت رم
  • امکان ارتقا حافظه از طریق درگاه Micro SD تا 256 گیگابایت
  • دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با گشودگی f/2.0 – اندازه پیکسل‌ها: 1.12 میکرون – قابلیت HDR و پانوراما – فوکوس خودکار
  • قابلیت ضبط فیلم Full HD سی فریم بر ثانیه – فیلم HD صد و بیست فریم بر ثانیه
  • دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با گشودگی f/2.0
  • دارای جک 3.5 میلی‌متری هدفون
  • اسپیکر 24-bit/192kHz
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n
  • بلوتوث نسخه 4.2
  • درگاه میکرو USB 2.0
  • پشتیبانی از OTG
  • امکان پخش رادیو اف ام
  • دارای سنسور اثر انگشت در پشت دستگاه
  • باتری جدانشدنی 4100 میلی آمپری
  • اندروید 6.0 (ارتقا یافته به اندروید 7.0) با رابط کاربری MiUi 8.5.4
  • قیمت: 180 یورو – شروع قیمت از 750 هزار تومان در ایران برای نسخه 32 گیگابایتی

یکی از نکات جالب در این دستگاه وجود سنسور اینفرارد یا همان مادون قرمز برای کنترل دستگاه‌های مختلف مانند تلویزیون ، ضبط و یا پنکه است. در خود تلفن برنامه‌ای برای این موضوع تعبیه شده است که در بخش نرم افزار، به صورت جامع به آن خواهیم پرداخت.

طراحی، لوازم جانبی و بسته بندی

در جعبه شیائومی ردمی نوت 4 ایکس چه چیزهایی قرار دارد؟

  • شارژر
  • سیم شارژ و انتقال داده
  • دفترچه راهنما + سوزن سیم کارت
  • خود دستگاه!

پس از کندن برچسبی که رو و پشت دستگاه چسبانده شده است ، احتمالا همانند ما اقدام به روشن کردن دستگاه خواهید کرد (شاید هم دوست نداشته باشید روشن کنید. البته مگر کسی پیدا می‌شود که تلفنی خریداری کند و آن را روشن نکند!) شیائومی ردمی نوت 4 ایکس در دو نسخه با رام گلوبال (رام جهانی) و رام چین به بازار عرضه می‌شود. در هنگام تنظیمات اولیه اگر به منویی با زبان شیرین چینی برخورد کردید ، این دستگاه با رام چین و اگر به منویی با زبان نه‌چندان شیرین انگلیسی روبرو شدید ، رام شما رام گلوبال یا رام اروپا است.

 

پس از بالا آمدن دستگاه و تنظیمات اولیه ، با یک رابط کاربری نه‌چندان دلچسب برخورد خواهید کرد که مسلما نیاز به دستکاری‌های زیادی دارد. اولین اقدام پس از اندکی کار با دستگاه ، قطعا نصب یک کیبورد مناسب می‌باشد. کیبورد پیشفرض ردمی نوت 4 ایکس با رابط کاربری MiUi 8.1 اصلا مناسب نیست و کار کردن با آن سخت است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از پلی استور گوگل ، کیبورد GBoard را نصب (یا آپدیت کرده) و آن را به عنوان کیبورد پیشفرض مورد استفاده قرار دهید.

ردمی نوت 4 ایکس دستگاه بسیار خوش دست و اندکی لیز می‌باشد. بدنه تراش خورده و زیبا ، صفحه نمایشی هم‌رنگ با رنگ بدنه جلویی ، دکمه‌های فلزی و مستحکم که هیچگونه لق شدن یا حسی مانند معلق بودن در آن احساس نمی‌شود و جای مناسب سنسور انگشت ، به شما حس بسیار خوبی القا می‌کند. شاید در نگاه اول اصلا احساس نکنید که یک تلفن میان رده در دستان شما است و حس یک تلفن پرچمدار را داشته باشید.

در بدنه بالایی دستگاه ، درگاه جک 3.5 میلی‌متری هدفون ، یک میکروفون و سنسور اینفرارد قرار گرفته است. در سمت راست دستگاه دکمه ولوم بالا و پایین و دکمه پاور قرار گرفته است. بدنه سمت چپ میزبان درگاه هیبریدی سیم کارت و کارت حافظه است. در سمت چپ دستگاه درگاه میکرو USB 2.0 بین دو مجموعه سوراخ‌های بلندگو قرار گرفته است.

یک نکته:این دستگاه دارای دو بلندگو نیست بلکه سازنده دستگاه تنها برای مجموعه سمت راست بلندگو را تعبیه کرده است و در سمت چپ تنها برای قرینه بودن ، یک میکروفون قرار داده است. پس این دستگاه دارای یک اسپیکر منو اما با کیفیت و حجم صدای بالا است.

در پشت دستگاه دو نوار پلاستیکی در بالا و پایین مشاهده می‌شود. این دو نوار برای آنتن دهی بهتر دستگاه ، در این محل قرار گرفته است. (یکی از تفاوت‌های ردمی نوت 4 اسنپدراگون و ردمی نوت 4 ایکس ، همین است) کمی پایین‌تر از نوار بالایی، به دوربین اصلی دستگاه می‌رسیم که در پایین آن دو فلش LED زرد و قرمز قرار گرفته است. در پایین فلش‌ها، سنسور اثر انگشت مشاهده می‌شود. به غیر از این موارد ، تنها لوگوی دستگاه را می‌توان در پنل پشتی مشاهده کرد.


در پنل جلویی نیز دوربین سلفی ، سنسور نور و مجاورت ، چراغ LED نوتفیکیشن و اسپیکر مکالمه دیده می‌شود. همچنین در بخش پایینی نیز سه دکمه هوم ، بازگشت و مالتی تسکینگ مشاهده می‌شود.

پشت دستگاه در رنگی که ما خریداری کرده‌ایم ، رنگ نقره‌ای (Gray) مشابه آیفون 6 اس دارد. از سنسور اثر انگشت به هر سمت دستگاه که حرکت کنید ، نوعی انحنا مشاهده و حس می‌کنید که در دست گرفتن ردمی نوت 4 ایکس را بسیار راحت می‌کند.

 

نمایشگر

شیائومی در تلفن جدید خود یعنی ردمی نوت 4 ایکس از یک نمایشگر 5.5 اینچی از نوع LCD IPS با رزولوشن Full HD استفاده کرده است. این ابعاد و رزولوشن ، دقیقا مشابه تمامی تلفن‌‎های سری ردمی نوت از نسل دوم به بعد است. شاید در کاغذ ما فکر کنیم که با یک نوع پنل روبرو هستیم و تنها شیائومی دست به ارتقا سخت‌افزاری و تغییر دیزاین زده است ، اما واقعا این‌گونه نیست.

پنل جلویی با شیشه 2.5 بعدی پوشانده شده است و احتمالا شیائومی برای این دستگاه یک محافظ نمایشگر نیز درنظر گرفته است (یا دراگون تیل یا گوریلا گلس) چون ما نتوانستیم به راحتی روی نمایشگر این تلفن خط بیندازیم و به نظر ما نیازی به محافظ صفحه نمایش شیشه ای یا پلاستیکی نیست.

به عنوان کسی که با تمامی اعضای سری ردمی نوت کار کرده‌ام و برای مدتی ردمی نوت 3 پرو و حالا ردمی نوت 4 را برای تلفن اصلی خود برگزیده‌ام ، بدون هیچ شکی می‌توانم بگویم که ردمی نوت 4 ایکس دارای یک نمایشگر برتر نسبت به ردمی نوت 3 و ردمی نوت 4 مدل معمولی است. این نمایشگر در محیط بسته بسیار پرنور ، با زاویه دید بالا ، دارای دقت رنگ بسیار خوب و عمق رنگ مشکی مناسب است. پنل IPS به کار رفته در این دستگاه قطعا یکی از گزینه‌های شایسته دریافت مقام بهترین نمایشگر میان‌رده‌ها است. شاید تنها ایرادی که می‌توان به این نمایشگر گرفت ، ایراداتی در زیر نور آفتاب است که ممکن است در هنگام ظهر و در زیر نور شدید آفتاب ، نتوانید به راحتی با آن کار کنید.

رنگ قرمز نیز در ردمی نوت 4 ایکس متاسفانه به خوبی نمایش داده نمی‌شود و اندکی این رنگ به رنگ قرمز مایل به نارنجی تمایل پیدا کرده است. در رابطه با رنگ سبز ، آبی و زرد باید بگوییم که در مقایسه نمایشگر این تلفن با دیگر تلفن‌ها ، متوجه شدیم که  دقت این نمایشگر در به تصویر کشیدن این رنگ‌ها ، مناسب و دقیق است.

در قسمت تنظیمات ، بخشی برای تنظیم میزان گرمی و سردی رنگ‌ها در نظر گرفته شده است که شما می‌توانید با مراجعه به آن قسمت ، آن را به دلخواه تغییر دهید.

حداکثر روشنایی در حد مطلوبی قرار دارد اما حداقل روشنایی برای مطالعه در هنگام شب ، اندکی زیاد است. در قسمت تنظیمات می‌توان اندکی از شدن آن کاست اما متاسفانه شیائومی به این نکته دقت نکرده است. قدرت لمس این دستگاه بسیار عالی است و با کوچکترین اشاره ، فرمان شما اجرا می‌شود.

رابط کاربری و سیستم عامل

در این تلفن به صورت پیشفرض دارای اندروید 6.0 است که بر روی آن رابط کاربری MiUi 8.1 سوار شده است. این نسخه از اندروید به شدت پایدار و استیبل بوده و در آن هیچ مشکلی مشاهده نکردیم. هفته پیش شیائومی بروزرسانی اندروید 7.0 را برای این تلفن منتشر کرد و به همراه این بروزرسانی ، رابط کاربری MiUi 8.5.4 را برای ردمی نوت 4 ایکس عرضه کرد.

اگر بخواهیم به صورت کلی از رابط کاربری MiUi 8 برای شما بگوییم ، شما را به بررسی این رابط کاربری که در سال گذشته منتشر شد ، دعوت می‌کنیم. البته اصل موضوع قسمت متنی است و به دلیل تغییراتی در سرور ترنجی ، عکس‌های بررسی در دسترس نیست.

رابط کاربری تلفن‌های شیائومی با هم متفاوت است!

خرید شیائومی ردمی نوت 4 ایکس برای شخص بررسی کننده دستگاه یک توفیق اجباری بود. متاسفانه به علت سهل انگاری در بازی استقلال تهران – استقلال خوزستان تلفن قبلی من یعنی شیائومی ردمی نوت 3 پرو دزدیده شد و مجبور شدم که یک تلفن جدید خریداری کنم. باید بگویم با وجود آن‌که ردمی نوت 3 پرو بنده هیچگونه دستکاری خاصی در رابط کاربری آن انجام نشده بود و حتی از بخش تم نیز استفاده نکرده بودم ، از نظر رابط کاربری پیش فرض و دستکاری نشده ، با شیائومی ردمی نوت 4 ایکس تفاوت‌هایی دارد. برخی از آیکون‌ها ، نوع فونت نوشته‌ها و به صورت کلی دیزاین رابط کاربری ، مدرن‌تر است و این موضوع بنده را بسیار متعجب کرد.

شاید یکی از دلایل این موضوع ، تفاوت در نسخه‌های اندروید دو دستگاه است. شیائومی ردمی نوت 3 پرو دارای اندروید 5.1.1 بود ولی شیائومی ردمی نوت 4 ایکس دارای اندروید 6.0 (به صورت پیش فرض) می‌باشد.

پس از ارتقا ردمی نوت 4 ایکس به اندروید 7 هیچ تغییری در رابط کاربری مشاهده نشد و تنها یک قابلیت خیلی کوچک برای ادیت عکس‌ها به MiUi 8.5 اضافه شده است. اندکی آنتن دستگاه بدتر شده است! و در بحث عمر باتری نیز با اندکی بهبود روبرو هستیم.

در ادامه می‌توانید چند تصویر از رابط کاربری شیائومی ردمی نوت 4 ایکس ببینید. برنامه‌های WPS Office ، Mi Remote ، Scanner ، Compass و چند عضو از خانواده نرم افزارهای Mi در این دستگاه یافت می‌شود. ریموت کنترل مجازی شیائومی بسیار کامل می‌باشد. در هنگام راه اندازی آن ، از شما پرسیده می‌شود که چه مارکی را به فرض در قسمت تلویزیون می‌خواهید و بعد از آن ، چند نوع ریموت کنترل الجی به شما پیشنهاد می‌شود که بعد از تست آن‌ها ، می‌توانید ریموت کنترل مورد نظر خود را پیدا کنید.

برای دیدن جزییات بیشتر ، روی عکس کلیک کنید:

 

در فیلم پایین می‌توانید اندکی بیشتر با رابط کاربری شیائومی ردمی نوت 4 ایکس آشنا شوید:

[aparat id=”GaH4P”]

 

دوربین

شیائومی در دوربین اصلی این دستگاه از یک سنسور 13 مگاپیکسلی ساخت سونی با شماره ساخت نامعلوم استفاده کرده است. این سنسور 13 مگاپیکسلی توانایی ضبط فیلم‌های آهسته با رزولوشن HD با ریت 120 فریم برثانیه را دارد. همچنین دوربین سلفی این دستگاه نیز 5 مگاپیکسل است. قابلیت HDR در این تلفن بسیار خوب عمل می‌کند و این قابلیت را می‌توان یکی از نقاط قوت این تلفن برشمارد.

دوربین اصلی دستگاه نسبت به ردمی نوت 3 واقعا پیشرفت بزرگی کرده است. کیفیت عکس‌ها بسیار بهتر از قبل شده‌اند و نمی‌توان در بخش دوربین و کیفیت عکس‌ها در شب ، خرده‌ای به شیائومی ردمی نوت 4 ایکس گرفت. عکس‌ها شفاف ، بدون نویز و با جزییات دقیق هستند اما این خوب بودن ، تنها در روز صادق است. توصیه می‌کنیم که در شب ، به سراغ دوربین شیائومی ردمی نوت 4 ایکس جز موارد ضروری نروید.

دوربین سلفی این دستگاه نیز یک دوربین 5 مگاپیکسلی است که نسبت به نوت 3 پرو واقعا بهبود یافته است. می‌توان به جرئت گفت که موتور پردازش دیجیتالی شیائومی در اسمارت‌فون‌های 2017 این شرکت ، بهبودهای خوبی را به خود دیده است و دیگر نمی‌توان گفت که ردمی نوت‌ها ، در بخش دوربین ضعیف هستند بلکه می‌توان گفت که آن‌ها نیز مثل بقیه هستند.

در ادامه شما را دعوت می‌کنیم که به تماشای گالری تصاویر ثبت شده توسط شیائومی ردمی نوت 4 ایکس بنشنید.

در بخش نرم افزار دوربین ، با گزینه‌های همیشگی شیائومی روبرو هستیم. در بخش تصویربرداری قسمت‌هایی همانند حالت دستی ، Beautify ، lit-Shift ، پانوراما و Straighten مشاهده می‌شود که با رفتن به قسمت مود ، می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. در پایین چند اسکرین شات برای این بخش تهیه کرده‌ایم که می‌توانید آن‌ها را در ادامه ببنید. همچنین فیلم کوتاهی نیز از این قسمت تهیه کرده‌ایم.

[aparat id=”yXMmw”]

سخت افزار، باتری و صدا

در شیائومی ردمی نوت 4 ایکس ، پردازنده 8 هسته‌ای اسنپدراگون 625 با فرکانس 2 گیگاهرتز از نوع کورتکس A53 گنجانده شده است. نسخه‌ای که برای بررسی در اختیار ما قرار داشت نسخه 32 گیگابایت با رم 3 گیگابایت بود. در بازار ایران هم‌اکنون نسخه‌ی 64 گیگابایت نیز با رم 4 گیگابایت فروخته می‌شود. به صورت کلی باید به شما بگوییم که کاری نیست شما از یک تلفن با پردازنده اسنپدراگون 625 بخواهید و آن تلفن آن را نتواند انجام دهد. اسنپدراگون 430 نیز همین‌طور است. کلا نباید درگیر اعداد و ارقام بود و باید به این موضوع توجه کرد که قدرت پردازنده‌ها حالا به حدی رسیده‌اند که دیگر نیازی به پردازشگرهای قدرتمند و پرمصرف نیست.

مقایسه امتیاز بنچمارک ردمی نوت 4 و ردمی نوت 3 – امتیاز نسخه 4 ایکس اندکی بالاتر از ردمی نوت 4 معمولی است

در واقع فرق بین اسنپدراگون 625 با اسنپدراگون 820 یا حتی اسنپدراگون 835 برای یک کاربر عادی ، تنها در لود کردن زودتر برنامه‌ها آن هم در حد میلی ثانیه است. شما در هنگام کار با اکثر میان رده‌های موجود در بازار از هر برندی با اسنپدراگون سری 600 ، هیچگاه احساس نخواهید کرد که ای کاش این دستگاه اندکی قوی‌تر بود و یا دارای سخت‌افزار قوی‌تری بود.

این تلفن از باندهای مخابراتی 4G پشتیبانی به عمل می‌آورد:

LTE band 1(2100), 3(1800), 5(850), 7(2600), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500)

این گوشی به صورت پیشفرض از Cat 6 پشتیبانی ‌می‌کند و این بدان معناست که اینترنت 4 جی پلاس در اکثر نقاط کشورهای شرق آسیا واروپا برای این گوشی قابل استفاده است اما متاسفانه اینترنت 4G Plus این دستگاه در ایران فعال نخواهد شد (به علت تفاوت‌های موجود در بخش باندهای ایران و سایر کشورها)

مدیریت رم این دستگاه در حد متوسطی قرار دارد و به صورت عادی از 3 گیگابایت رم ، 1.3 گیگابایت از آن در دسترس کاربر است . چیپست گرافیکی آدرنو 506 در حد متوسطی قرار دارد و می‌توان از آن انتظار داشت که برخی از بازی‌های گرافیکی را در حالت متوسط به راحتی اجرا کند اما در سایر موارد متاسفانه باید انتظارات خود را از بخش گرافیکی آن تقلیل دهیم.

عمر باتری شیائومی ردمی نوت 4 ایکس خارق العاده است

با یک استفاده عادی ، شما می‌توانید تقریبا 2.5 از این تلفن استفاده کنید. اگر مانند ما یک کاربر پر مصرف باشید ، با مصرف دائمی از دستگاه از اینترنت 4 جی و هات اسپات همیشه فعال و روزی 4 ساعت فیلم و سریال و تماشای تمام بازی‌های لیگ‌برتر با استفاده از تلفن ، می‌توانید 1.5 روز روی این دستگاه حساب کنید. البته ما گیک هستیم و استفاده ما با عامه مردم اندکی متفاوت است پس در نتیجه برای یک کاربر عادی می‌توان گفت که به راحتی با یک استفاده معقول ، می‌توان انتظار یک عمر باتری 2.5 روزه یا حتی 3 روزه را داشت!

اسپیکر شیائومی ردمی نوت 4 ایکس نسبت به ردمی نوت 3 پرو دچار تغییراتی شده است

یکی از مواردی که در شیائومی ردمی نوت 3 از آن متنفر بودم ، قرار داشتن اسپیکر در پشت دستگاه و صدای کم آن بود. شیائومی در ردمی نوت 4 ایکس از یک اسپیکر مونو تکی در پایین دستگاه استفاده کرده است (در قسمت طراحی دستگاه به صورت مفصل به این موضوع پرداختیم) که بلندی صدای آن واقعا زیاد است و اگر بخواهیم برای آن یک نمونه مشابه مثال بزنیم ، باید به آیفون 6 اشاره کنیم. بلندی و کیفیت صدای بلندگو این دستگاه در حد و اندازه آیفون 6 اپل است و می‌توان از این نظر ، شیائومی را یکی از بهترین‌های بازار در بخش میان رده‌ها دانست.

در بخش هدفون نیز می‌توان گفت که شیائومی ردمی نوت 4 ایکس نسبت به ردمی نوت 3 تغییراتی را به خود دیده است. صدای هدفون با یک هنذفری استاندارد 30 هزار تومانی از مارک سونی ، مطلوب ارزیابی شد.

سنسور اثر انگشت این دستگاه همانند ردمی نوت 3 پرو است و هیچ تغییری نکرده است

یکی از بخش‌هایی که شیائومی نسبت به قبل در آن تغییر محسوسی ایجاد نکرده است ، بخش سنسور اثر انگشت است. واقعا ما پس از دو هفته استفاده هیچ فرقی با ردمی نوت 3 نیافتیم و اگر بخواهیم این سنسور اثر انگشت را برای شما توصیف کنیم ، باید بگوییم که این سنسور بودنش خیلی بهتر از نبودش است اما در حد سنسور دستگاه‌های پرچمدار نیست. آنلاک کردن دستگاه یک ثانیه به طول می‌انجامد در حالی که در آیفون 7 یا ایکس زد پی ، این زمان به زیر یک ثانیه (دهم ثانیه) می‌رسد.

جمع بندی و رقبا

اگر بخواهیم شیائومی ردمی نوت 4 ایکس را نسبت به رقبای خود بسنجیم ، باید بگوییم که شیائومی حرف‌های زیادی برای گفتن در مقابل رقبای خود دارد. طراحی زیبا ، سخت افزار نسبتا قوی ، دوربین خوب ، کیفیت ساخت مناسب و از همه مهم‌تر تناسب بین سخت افزار و نرم افزار ، از نقاط قوت این تلفن به شمار می‌روند. از نقاط ضعف نیز می‌توان به خش برداشتن سریع قسمت پلاستیکی دستگاه ، سنسور اثر انگشت نه چندان دقیق و سریع و پورت Micro USB 2 اشاره کرد که در سال 2017 ، اندکی منسوخ به نظر می‌رسد.

به نظر ترنجی ، برای ردمی نوت 4 ایکس می‌توان عبارت تغییرات ملموس را به کار برد. این هشتگ چندماه پیش در انتخابات ریاست جمهوری ترند شده بود و حالا به نظر ما ، در بخش بررسی تلفن همراه نیز کاربرد دارد. شیائومی ردمی نوت 4 ایکس نسبت به ردمی نوت 3 پرو تغییرات ملموسی را به خود دیده است.

شیائومی حتی این تلفن را نسبت به ردمی نوت 4 معمولی نیز اندکی ارتقا داده است و برخی از مشکلات طراحی و نرم افزاری آن را بهبود داده است. به نظر ما شیائومی ردمی نوت4 ایکس در رنج قیمتی 750 هزار تومان تا 850 هزار تومان یکی از دستگاه‌های شایسته است.

از جمله رقبای این دستگاه می‌توان به ردمی پرو ، الجی استایلوس 3 ، اکسپریا ایکس آ 1 ، سامسونگ جی 5 پرو 2017 و هوآوی y7 پرو اشاره کرد.

نظر شما در رابطه با شیائومی ردمی نوت 4 ایکس چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

مفتش گرونه

Pouya

کلا از رابط کاربری شیائومی خیلی بدم میاد خیلیییی بچه گانس

Peiman

این جمله در مورد تمام شرکت های چینی صدق میکنه

Pouya

اره منم نگفتم همه شرکتای چینی شیائومی‌ رو گفتم مثلا تو چینیا هواوی خوبه گرچه بازم اکسپرینس 8.1 سامی یه چیز دیگس ولی تو چینیا هواوی خوبه فقط رابط کاربری شیا مزخرفه

mTAAHAAm

اولاً ممنون بابت نقد و بررسی خیلی خوبتون.
ثانیاً بنظر من خرید گوشی های شیایومی بدلیل قیمت مناسب و سخت افزار خوب منطقی به نظر می‌رسه.

abolfazlbt

سلام
گوشی من ردمی نوت 4 مدیا تک هستش که واقعا راضیم.با شخصی سازیهایی که انجام دادم واقعا رابط کاربری و استفاده ازش لذت بخش شده.
به شخصه رابط miui رو خیلی میپسندم واقعا امکانات خوبی داره و روونه .منتظر miui 9 هستم ببینم چطوره .انتظار داشتم امروز شیائومی یه گوشیه بدون حاشیه معرفی کنه که زد تو ذوقمون .
که بنظرم احتمالش زیاده ماه های اینده یه میان رده با حاشیه کم معرفی کنه.
البته امیدوارم

aliahmadi61

سلام . رابط کاربری بسیار کامل پر پیمونی داره ولی به نظرم یه مقدار شلوغه پر از مسیر تو در تو

حسين میرنژاد

عملكرد خوب توي دراز مدت = گزينه ايده آل 🙂

خسته نباشي عارف.

omidrunner

خیلی ممنون از نقد خوبتون
من حدود یکسال و نیم redmi note 3 pro رام global دارم خیلی راضیم فقط یک اشکالی داره از موقعی که به اندرویت 6 اپدیت کردم ویدیو ها رو باز نمیکنه (چه تو تلگرام چه تو گالری)وقتی ریستارتش میکنم درست میشه تقریبا روزی یکدفعه باید ریستارتش کنم تا درست کار کنه مامانم هم عین گوشی من داره اونم دقیقا این مشکل رو داره!!!
پ.ن :فقط قیمتش رو نوشتین 750 برای نسخه 32 گیگ الان تو مشهد 680 32 گیگش رو دارن میدن
تو سایتها هم 620 32 گیگ رو میدن

otuybqeg

من 5 ماه میشه نسخه:
redmi note 4 64/4 snapdragon
با لوازم جانبی 850 خریدم کاملا راضیم .کسایی که میگن بدرد نمیخوره بهتره برن پولشونو صرف سامسونگ کنن!

hossein.mirzaei75@gmail.com

سلام دوستان
من میخوام یه دسته دوم همین گوشی رو بخرم
مهمترین سوالم اینه که عمر گوشی و جون دار بودنش به چه صورتی هستش و معمولا زود خراب میشه یا نه
چون بیشتر نظراتی که دیدم در مورد رابط کاربریش بوده و چیز زیادی در مورد عمر گوشی ندیدم
ممنون هم میشم اگه بشه راهنمایی هاتونو ایمیل بزنید یا پیامک بدید
09016943916
hossein.mirzaei75@gmail.com

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com