حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تماشا کنید: نگاهی نزدیک به طراحی و ویژگی‌های اکسپریا XZ1 و XZ1 کامپکت

نوشته

6 سال قبل | 2 دیدگاه | IFA، اسمارت‌فون، تماشا کنید، سونی

سونی پس از معرفی سری X و جایگزینی آن با سری Z، به تازگی طی رویداد ایفا 2017 نسل دوم اولین پرچمدار سری X یعنی XZ را که سال گذشته‌ عرضه شده بود را با نام XZ1 معرفی کرد، با این تفاوت که نسخه کوچک‌تر آن یعنی XZ1 کامپکت نیز از سخت‌افزار مشابهی بهره برده و پس از چند سال وقفه، اولین کامپکت سونی با سخت‌افزاری قدرتمند تلقی می‌شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

همان طور که گفتیم هردوی این دستگاه‌ها از سخت‌افزار و ساختار یکسانی بهره برده‌اند، البته با این تفاوت که نسخه بزرگتر به صفحه‌نمایش 5.2 اینچی با رزولوشن 1080p و نسخه کامپکت آن به نمایشگری 4.6 اینچی با رزولوشن 720p مجهز شده است. همچنین هر دو مدل از زبان طراحی اختصاصی سونی بهره می‌برند. با این وجود کیفیت ساخت و متریال به کار رفته در XZ1 با کیفیت‌تر از نسخه کوچکتر بوده که قیمت پایین‌تر نسخه کامپکت را توجیه می‌کند.

هردوی این گوشی‌های هوشمند به پردازنده‌ی اسنپدراگون 835 ساخت شرکت کوالکام، 4 گیگابایت حافظه رم و باتری با ظرفیت 2700 میلی‌آمپر تجهز شده‌اند. با این حال کمی عجیب به نظر می‌رسد که این کمپانی ژاپنی از باتری یکسانی در این دو دستگاه کاملا متفاوت بهره برده است. لازم به ذکر است که صفحه‌نمایش هردوی این گوشی‌ها از ویژگی HDR پشتیبانی کرده و شما می‌توانید از محتوای Netflix، یوتیوب و آمازون لذت ببرید. تمام این ویژگی‌ها در کنار بلندگوهای استریو قدرتمند آن‌ها سبب می‌شود تا به غولی در زمینه مولتی مدیا بدل شوند.

همچنین این کمپانی ژاپنی در حرکتی شگفت‌انگیز، این دو دستگاه را به اندروید 8 اوریو تجهیز کرده است تا به عنوان اولین گوشی‌های هوشمند با این نسخه اندروید شناخته شده و با توجه به معرفی آن‌ها در اواسط ماه سپتامبر نقطه‌ی عطفی برایشان در مقابل رقبا محسوب ‌شود. با این حال قابلیت‌های XZ1 و XZ1 کامپکت به اینجا محدود نشده و هردوی آن‌ها از دوربینی با سنسور 19 مگاپیکسلی MotionEye که پیش از این در اکسپریا XZ  پریمیوم نیز شاهدش بودیم، بهره می‌برند. علاوه بر آن هردوی آن‌ها از قابلیت 3D Creator استفاده می‌کنند تا در این زمینه نسبت به رقبا پیشگام باشند.

حال برای آشنایی بیشتر با طراحی و ویژگی‌های این دو محصول قدرتمند، شما را به تماشای این ویدیو دعوت می‌کنیم:

[aparat id=”McNt7″]

به نظر شما، آیا این قابلیت‌ها می‌تواند XZ1 و XZ1 کامپکت را نسبت به رقبا متمایز سازد؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

هر چند سونی برای تغییر طراحی خساست ویژه ایی داره اما انصافا هر سال رنگ های خوشگل جدیدی به گوشی هاش اضافه میکنه.

mTAAHAAm

طراحی شده افتضاحه. حاشیه بالا و پایینش زیاده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
یاشار ایشان آقا