حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

13 نکته دوست داشتنی در iOS 11

جدیدترین سیستم عامل اپل برای گوشی هوشمند،  iPad در ماه جاری عرضه می‌شود. زمان عرضه این سیستم عامل در رویداد بزرگ اپل در 12 سپتامبر مشخص می‌شود، اپل جدیدترین iOS خود را قدمی بزرگ برای iPhone و جهشی عظیم برای iPad می‌نامد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

و حال 13 چیز دوست داشتنی درباره این بروزرسانی عظیم:

1- تصاویر زنده بسیار بهتر می‌شوند.

در نسخه جدید این سیستم عامل می‌توانید تصاویر زنده را به فایل‌های GIF  تکرار شوند تبدیل کنید. همچنین می‌توانید یک فریم از تصاویر زنده را به عننوان تصویر اصلی انتخاب کنید، با این کار پیدا کردن بهترین موقعیت برای اشتراک گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی ساده‌تر می‌شود

2- شما قادر به ذخیره سازی تصاویر و ویدیوهای بیشتری می‌شوید

اپل فرمت فشرده سازی مورد استفاده در سیستم عامل خود را در iOS 11 تغییر می‌دهد، که به شما اجازه ذخیره سازی تصاویر و ویدیوهای بیشتری بر روی گوشی هوشمندتان می‌دهد. بنا بر گفته اپل با این تغییرات شما قادر به ذخیره سازی دو برابر تصاویر و ویدیوها نسبت به iOS 10 می‌شوید

3- در نهایت چهره اپ استور تغییر می‌کند

بالاخره اپل زبان طراحی جدید خود برای اپل موزیک و خبر را به اپ استور می‌اورد.

نه تنها اپل اپ استور را با متون بهتر زیبا تر و ساده تر کرد بلکه  چینش آن را نیز عوض کرد. حالا هرکس صفحه‌ایی شخصی به عنوان Today برای نشان دادن نرم‌افزار و بازی‌های خاص دارد.

همچنین در نهایت اپل یک صفحه کامل و اختصاصی برای بازی بوجود آورد که به پیدا کردن بازی‌های جدید و  معروف کمک می‌کند.

4- برنامه پیام رسان بهبود پیدا کرده است

هنگامی که اپل برای پیام رسان خود بخشی برای ارسال تصاویر و Gif و استیکر و … را اضافه کرد کمی بی نظمی حس می‌شد و گزینه‌های جدید به سادگی قابل یافتن نبودند. اپل این بخش را در iOS 11 بازطراحی کرده و گشت و گذار در استیکرها و شکلک‌ها را ساده تر کرده است.

5- حالا Siri طبیعی‌تر بنظر می‌رسد و  می‌تواند برایتان ترجمه کند

اپل می‌گوید که سیری با یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی در حال پیشرفته‌تر شدن است، البته این موضوع که آیا این تغییرات سیری را برای ما بهتر می‌کند و یا خیر مشخص نیست، اما حداقل اپل سیری را کمی غیر رباتیک تر و شبیه دستیار صوتی آمازون، الکسا کرده است.

همچنین اپل درحال آزمایش ویژگی جذابی برای ترجمه در سیری است که اگر از این دستیار صوتی بخواهید که واژه مشخصی را در زبانی دیگر بگوید، به عنوان مثال چینی یا ژاپنی، سیری به زبان خواسته شده صحبت می‌کند.

6- صفحه‌کلید iPhone هوشمندتر می‌شود

یکی از قابلیت‌های مهم Google Now به iOS می‌اید. هنگامی که در این سیستم عامل مشغول نوشتن چیزی هستید، صفحه کلید به طور خودکار کلماتی که به تازگی در گوشی خود مشاهده کرده‌اید را پیشنهاد می‌دهد. پس هنگامی که دوستتان نام رستورانی را به شما ارسال می‌کند، ممکن این نام یکی از اولین پیشنهادهای صفحه کلید هنگامی که شروع به جستجو در وب می‌کنید باشد.

همچنین، قادر به استفاده صفحه کلید با یک دست خواهید بود. برای این کار تنها کلید Emoji را نگه دارید و حالت مورد نظر را انتخاب کنید تا تمام کلیدها به انگشت شصتتان نزدیک‌تر شوند.

 

7- در iOS 11 اجازه تغییر در کنترول سنتر را دارید

شاید کاربردی‌ترین ویژگی در iOS 7 کنترول سنتر بوده باشد. با کشیدن از پایین صفحه، دسترسی به میانبر‌های بسیاری برایتان ایجاد می‌شد. سال‌ها بعد بالاخره این انتخاب به شما داده شده است که این میانبرها را تغییر و به دلخواه خود انتخاب کنید.

8- پیغام‌ها ساده‌تر می‌شوند

در iOS 11 تمامی پیغام‌ها چه پیغام‌های جدید و چه آن‌هایی که از دست داده اید در یک جا قرار می‌گیرند، بدون صفحات جداگانه. تنها از قسمت بالای صفحه به پایین بکشید تا تمامی آن ها را ببنید.

9- ویژگی جدیدی که امکان دارد جان شما را نجات دهد

پرت شدن حواس در رانندگی مشکلی واقعی و کشنده است. اپل ویژگی جدید و هوشمندانه‌ایی به حالت Do Not Disturb  آیفون در هنگام رانندگی اضافه کرده است که باعث پنهان شدن پیغام‌های تماس و پیام و … می‌شود، این ویژگی حتی می‌تواند به دیگران هشدار دهد که شما در حال رانندگی هستید و به زودی با آن ها تماس می‌گیرید.

10- نقشه‌ اپل بهبود یافته است

اپل  با آسان کردن گشت و گذار در مناطق محلی در حال کمک  به صدها فرودگاه و مرکز خرید در جهان است. و حالا اپل برای راه‌یابی  موارد جدیدی اضافه کرده است که به شما پیچ به پیچ در یافتن مسیر مورد نظر کمک می‌کند.

11- تنظیم کردن یک آیفون و یا آیپد جدید ساده تر می‌شود

اگر به تازگی آیفون و یا آیپد جدیدی را خریداری کرده اید می‌توانید آن را به دستگاه iOS گذشته خود نزدیک کنید و تمام تنظیمات  به دستگاه جدید منتقل می‌شود. این ویژگی به استفاده سریع‌تر از دستگاه جدید شما کمک می‌کند.

12- بخش صدا از جلوی دید کنار می‌رود

هنگامی که میزان صدای آیفون و یا آیپد را تغییر می‌دهید، بخشی در میان صفحه ظاهر می‌شود که کمی آزار دهنده است بنابراین اپل در حال باز طراحی این بخش است و تصویر زیر شکل جدید آن است.

13- می‌توانید گذرواژه Wi-Fi را به سرعت به اشتراک بگذارید

به زودی دیگر نیازی به نوشتن گذرواژه‌ اینترنت خود بر روی تکه کاغذی و گذاشتن آن در جیب نیستید. در سیستم عامل جدید اپل اگر به گذرواژه Wi-Fi نیاز داشته باشید تنها نیاز کسی را که به آن متصل است پیدا کرده و گوشی خود را در نزدیکی گوشی آن شخص نگه دارید.

نظر شما درباره تغییرات بوجود آمده چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

کم کم داره به بلوع میرسه کاش اون اپلیکیشن مدیریت فایل هم یه جوری باشه که محدودیت نداشته باشه اونوقت ای او اس بینظیر میشه

mTAAHAAm

جالب بود.

Peiman

کلا ios بی نظیرِ

Mortazavi

خیلی عالیه.
از اینا مهم تر اینه که ios بعد هر آپدیت بازم مثل قبل سریع و روون هست نه مثل اندروید که از 5 به اینور هی داره سنگین تر و پرباگ تر میشه

mohammad.sza

ايول داره مخصوصا كنترل سنتر ،و سه مور اخر عاليه ؛فقط باس روند توليد گوشيه ٤اينچ رو ادامه بده.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جعفری
علاقه مند به دنیای گیم و تکنولوژی.. اگر سوالی وجود داشت با ایمیل mo.jafari.g@gmail.com در ارتباط باشید