حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاه نزدیک به قابلیت های دوربین الجی وی 30 (LG V30)

نوشته

6 سال قبل | 4 دیدگاه | ال‌جی، تماشا کنید

الجی وی 30 (LG V30) با سر و صدای زیادی معرفی شد و پس از ارایه نیز هیجان های قابل توجهی را پشت سر گذاشت. همانطور که قبلا در ترنجی خواندید نسبت به قابلیت f/1.6 لنز این دستگاه شبهاتی پیش آمد و سپس برطرف شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا پس از این پستی و بلندی ها نگاهی داشته باشیم متمرکز بر قابلیت های دوربین الجی وی 30 (LG V30).

 

کیفیت تصاویر الجی وی 30 (LG V30) بسیار خوب، روشن، خوش رنگ و لعاب و پر جزئیات است. این عملکرد حداقل در نور کافی تضمین شده خواهد بود. قابلیت جذابی که پیش از این در ترنجی درباره آن برای شما نوشته بودیم، قابلیت Point Zoom است. به این صورت شما قادر خواهید بود تا با لمس هر نقطه ای از صحنه که در حال تماشای آن هستید، روی آن به نرمی زوم کنید.

همانطور که می دانید دو دوربین برای دوربین اصلی الجی وی 30 در نظر گرفته شده اند. یکی 16 مگاپیکسلی با زاویه دید معمولی و دیگری 13 مگاپیکسل با زاویه دید عریض 120 درجه ای. هر دو این دوربین ها شاهد ارتقا گشودگی دیافراگم بوده اند، اولی از f/1.8 به f/1.6 و دیگر از f/2.4 به f/1.9 که عملکرد بسیار خوبی به شمار می رود.

آنطور که گفته می شود، لنز زاویه دید عریض کمی در ثبت تصاویر با گستره دینامیکی بالا مشکل دارد البته این می تواند مربوط به نسخه نرم افزار پیش تولید باشد و شاید هم نه! همینطور دوربین اصلی نیز گاهی اوراکسپوز یا نوردهی اضافی دارد. البته شما می توانید این موارد را به صورت دستی برطرف کنید.

همچنین حالت عکاسی تمام دستی که الجی از جی 4 به این سو معرفی کرده است در وی 30 به تکامل بیشتری رسیده و با تغییر هر کدام از نوارها دستگاه به صورت خیلی نرم ویبره می زند که حس جالبی را القا می کند. قبلا نیز گفته بودیم که موتور ویبره الجی وی 30 یکی از بهترین ها در کلاس خود است.

به سبب گشودگی باز دوربین اصلی (f/1.6) شما قادر به ثبت عکس هایی روشن و پر جزئیات هستید که تا اندازه واقعی خود یعنی زوم 1:1، کیفیت را از دست نمی دهند.

فیلم برداری با فرمت cine Log نیز به شما امکان اعمال افکت های خاص و ویرایش ثانویه را می دهد. این برای تولیدکننده های محتوا می تواند خیلی اهمیت داشته باشد.

دوربین جلو نیز رزلوشن 5 مگاپیکسل با f/2.2 را دارد که خانم مجری به اشتباه در ویدیو آن را 13 مگاپیکسلی عنوان می کند! و با استفاده از حالت عریض آن می توانید محتوای بیشتری را در یک کادر داشته باشید.

نظر شما درباره بخش دوربین الجی وی 30 چیست؟ کدام قابلیت آن را بیشتر می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

تنظیمات دستی دوربین وی 30 واقعا عالیه و کیفیت عکسا من چند جا دیدم خیلی خوبه ولی نمیدونم چرا بعضی عکسا خوب نبودن حدس میزنم مشکل نرم افزاریه.حتی یکی از مسئولان ال جی مشکل نرم افزاری رو تایید کرده و گفته مشکل نشان دادن گشودگی 1.7 هم مربوط به مشکل نرم افزاریه

mTAAHAAm

دوربین خیلی خوبی داره ولی مقداری در تبلیغات و قابلیت هاش اغراق شده

Peiman

تنظیمات دستیش بی نظیره. کیفیتش هم به نظر عالی میاد.
الجی برای فروش خوب به تبلیغات و قیمت مناسب نیاز داره

Mortazavi

دوربین الجی نرم افزار ی بی نظیر ولی سخت افزار ساده و معمولی داره، کسی که دنبال تنظیمات دستی حرفه‌ای درحد slr هست فقط الجی ارضاش می کنه.
از اینا بگذریم ی چیزی بیشتر از گوشی تو این فیلم خودنمایی می کرد ??

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)