حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بدنه اکسپریا ایکس زد 1 (Xperia XZ1) تمام فلزی است!

نوشته

6 سال قبل | 10 دیدگاه | سونی

پکیفیت ساخت موبایل های سونی همیشه جز بهترین ها بوده است. از اکسپریا زد بگیرید تا اکسپریا ایکس زد پریمیوم همگی از بهترین کیفیت ساخت و زیباترین طراحی بهره می برده اند. هر چند سونی هیچ‌گاه عادت ندارد جنس بدنه دستگاه های خود را به صورت شفاف معرفی کند اما پس از عرضه می توان متوجه شد که جنس بدنه چیست. هر چند زیر فریم براق برخی اکسپریا ایکس ها پلاستیک نهفته بود و فقط قاب پشتی از جنس شیشه (و گاها آلومینیوم) بود اما حالا گویا سونی تصمیم به طراحی با کیفیت تر گرفته است. درباره جنس بدنه اکسپریا ایکس زد 1 (Xperia XZ1) حدس هایی که داریم که با شما درمیان می گذاریم.

اکسپریا ایکس زد 1

ابتدا باید بگوییم هیچ اعلام رسمی از سوی سونی درباره این مسئله انجام نشده اما نظر ما در ترنجی این است که با توجه به شواهد باید با یک طراحی تمام فلزی رو به رو باشیم. همانطور که در تصویر بالا می بینید، نوار مخصوص آنتن دهی روی قاب پشتی رو بالای کادر مشکی دربرگیرنده فوکوس لیزری، سنجش تراز سفید و فلاش LED است.

همچنین در تصویر اصلی می بینید که روی لبه سمت چپ دو نوار پلاستیکی وجود دارد که البته خیلی بزرگ و مشخص است اما خلاقانه به نظر می رسد. در هر صورت این حدس ماست و باید منتظر تایید رسمی سونی یا بررسی تخصص خودمان باشیم!

نظر شما چیست؟ کیفیت بدنه چطور است و چطور باید باشد؟ به نظر شما اکسپریا ایکس زد 1 بدنه تمام آلومینیومی دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

عده ایی ک از فریم پلاستیکی xzp دفاع میکردن کجان؟؟؟؟؟ اگه اون خوب بود چرا سونی دوباره استفاده نکرده؟؟؟؟ چرا به سمت طراحی تمام فلزی رفته؟؟؟؟؟

mostafa3

اول برو تست xzp رو ببین با این بزرگی خم نشد

Peiman

جواب سوال بالا رو بده
چراغ دوباره استفاده نکرد سونی؟؟؟؟

MR.CAMPER

دنبال فضولش میگشته که الان پیدا کرده

ahmad

پیمان جان اگه پلاستیک بد هست چرا اس5 پلاستیکی بود چرا سامی بعد اس5 و اون همه شکایت فریم فلزی کرد یا مثلا اگه شیشه بد هست چرا از اس6 به بعد مثل س.نی پشتش شیشه ای هست ؟ یه جور میگی اول جواب منو بده آدم فکر میکنه سونی چه گندی زده. خب برادر من الان سونی به این نتیجه رسیده فلزی بزنه خب یه پیشرفته دیگه.یه زمانی فن های سامی منتقد دوربین دوگانه ی آیفون بودن اما الان چون نوت8 دوگانه زده میگن وای عالیه و ….
در کل میخوام بگم گجت ها دارن رو به جلو حرکت میکنن و شما نباید اینجوری نظر بدی

Peiman

بحث من سر یه عده آدم بی منطق و متعصبه ک سونی رو خدا میدونن. زمان z5p شیشه محافظ دوربین پلاستیک و بود و خیلی راحت از بین میرفت، بعد یه عده نشستن چقدر دلیل نوشتن ک اره اینجا پلاستیک خوبه و سونی کار درستی کرده. خب اگر خوب بود چرا دوباره پلاستیک نزاشت،؟؟؟؟؟؟ اگه فریم پلاستیکی خوبه چرا دوباره از فریم پلاستیکی استفاده نکرد،؟؟؟؟؟؟؟ من مشکلی با پیشرفت برندا ندارم اگر پلاستیک استفاده کرده به عنوان یه نقطه ضعف بپذیریم نه اینکه بهانه درست کنیم و بگیم خوب کاری کرده .

بعله سونی امروز گند زد و گوشی ک قبلا معرفی کرده بود و با اسم جدید دوباره معرفی کرد! و نتیجه این لجبازی هارو توی گزارش مالی بعدیش ميبينه.

و اما در مورد سامسونگ :
فکر میکنم دلیل سامسونگ برای استفاده از پلاستیک این بوده که هزینه ساخت گوشی پایین بیاد و بعد از انتقاد و اعتراض های کاربران پروژه صفر و شروع کرد و از شیشه فلز استفاده کرد.
در ضمن به خاطر نمیارم کسی از دوربین دوگانه آیفون انتقاد کرده باشه.

MR.CAMPER

تا جایی که ما یادمون میاد زمانی که اس۵ اومد قیمتش نزدیک به ۲ میلیون بود
سونی زد۲ فول پک با ساعت هوشمند و کلی چیزای دیگه ای ک تو جعبه اش بود ۲۲۰۰ قیمت داشت
پس اون دمپایی پاره همچین قیمت گوشیو پایین نیاوورده
اس۴ هم بدو ورودش ۲ میلیون قیمت داشت

Peiman

منظور من قیمت تمام شده برای سامسونگ
هست باهوش!

Mortazavi

دوست عزیز بی منطق ترین آدم دنیا شمایی که زیر تمام پست های سونی ایراد دروغی میگیری.
من جزو منتقدین سرسخت فریم xzp بودم و تنها دلیلم برای نخریدن این شاهکار که به نظر من بهترین فبلت دنیاست همین فریم پلاستیکی بود ولی بعد دیدن فیلم خم شدن گوشی و بیانیه سونی که 30 درصد فریم از شیشه هست تا طراحی بسمت تمام شیشه بره قانع شدم
Xzp بزرگتر هست و در صورت زدن فریم فلزی ممکن بود مثل z5p خم بشه که سونی خیلی هوشمندانه این عیب رو برطرف کرد ولی این گوشی کوچکتر هست و در حالت عادی خم نمیشه پس فریم فلزی واسش بهتر بود.
دقیقاً مثل 6 که خم نمیشه ولی 6پلاس با خم شدنش آبروی اپل رو برد.
نمیدونم تحصیلاتت چیه و چند سالته ولی اگه یکم از تعصب و تنفرت کم میکردی و منطقی فکر می کردی خودت به این نتیجه میرسیدی ولی متأسفانه…

Peiman

اونایی ک منفی دادن برن آب بریزن جایی ک سوخته

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)