حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یادداشت سردبیر: آن خمیده‌های بی مصرف؛ اندر حکایات نمایشگر‌های Edge

یک یادداشت متفاوت. این بار سردبیر بسیار رک تر از قبل حرف زده و به بنی بشری رحم نکرده است. او با صداقت تمام حرف خود را زده است تا نسبت به یک مقوله اعتراض کند. خمیده ها!

در ادامه با ما همراه باشید

ظاهرش زیباست. منکر زیبایی نوت اج و اس 6 اج و اس 7 اج نمی‌شویم. از دور که آن‌ها را می‌بینی ، می‌خواهی برای چند دقیقه آن را در دست بگیری و دستت را به نمایشگر خمیده بکشی و لذت ببری. منکر این حس بی‌نظیر نمی‌شوم. به یاد دارم که روز اول قرارگرفتن نوت اج در استند سامسونگ ، بعد از ایستادن در یک صف طولانی توانستم با این گوشی کار کنم و واقعا حس عجیبی داشتم. با خودم می‌گفتم: خدایا میشه منم یه روز یکی از اینا داشته باشم؟

سال‌ها گذشت اما حالا دیگر به این حرف اعتقادی ندارم…

آن خمیده‌های بی مصرف!

مادر من اصرار داشت که نهایتا برای یک تلفن همراه باید 200 هزار تومان خرج کرد. پدرم نیز همین مبلغ را به من گوشزد می‌کرد. آیا شما می‌توانید یک گیک را به دیوار ببندید و بگویید که کاری نکن؟! نه نمی‌توانید. خودم که نمی‌توانستم موبایلی بخرم اما برای بقیه چرا!

همیشه کار خودم را انجام داده‌ام و به بقیه کاری نداشته‌ام. یک روز بعد از آن‌که حقوق مادر من به حسابش ریخته شد (با افتخار می‌گویم که مادر من یک ماما است) کارت او را برداشتم و رفتم که کار خودم را انجام بدهم (اسمش را گذاشته ام رسالت خودم. کاری که می‌دانم درست است و باید انجام شود). بعد از انجام چند بررسی و کار کردن با موبایل‌های مختلف ، گفتم این بار نوبتی هم باشد ، نوبت خرید یک محصول از شرکت سامسونگ است. گلکسی اس 7 اج را با پول خود مادرم برای او هدیه خریدم !! و به بیمارستان تهران رفتیم تا این هدیه نفیس! را به او تحویل دهم. از یک طرف شوکه شده بود و از طرفی دیگر خوشحال بود.

هنوز هم که هنوز است مادرم می‌گوید که کار خوبی انجام دادی که با آن پول یک گوشی برای من خریدی. بگذریم…

این اس 7 اج بنده خدا هر روز و هر شب دست من بود. یعنی اسم فاکتور به نام مادرم ثبت شده بود اما در اصل گوشی در اختیار من بود. سعی کردم که از اس 7 اج تا حد امکان لذت ببرم.

دوربین معرکه ، صفحه نمایش شفاف و پر نور ، رنگ‌های عالی (یادم باشد از ماه دوم این تلفن هم مطالبی را بعدا بگویم) و خلاصه کلی فاکتور مختلف باعث شد که من از این تلفن خوشم بیاید. ای‌کاش حس استفاده ، مثل همان چند دقیقه اول بود.

یادش بخیر! آن روز صدرا مخملی هم با ما بود. البته در وسط بازار موبایل او را یافتم و کشان کشان! این مهندس مملکت را به سمت مغازه بردم. موبایل که روشن شد ، توانستم چند دقیقه بدون مزاحمت آن استندهای چسبان و آن گیره مزخرف که به قسمت USB تلفن وصل شده (که اگر خود مغازه دار هم بخواهد آن‌ها را بکند ، نمی‌تواند)  با گلکسی اس 7 اج کار کنم.

در همان نگاه اول یک چیز من را اذیت می‌کرد. نمایشگر اج! درست است که خاص است و فوق العاده جذاب. اما آیا این تلفن اگر از دست یک ماما که دائما در بخش مشغول خدمت به خلق الله است ، بیوفتد ، چقدر دوام خواهد آورد؟ همانجا بود که مجبور شدم یدونه از این قاب شفافا (اسمشو یادم نیست. حال هم ندارم سرچ کنم!) بخرم. خب گرون بود اما انصافا خوشجل (خوشگل؟ خوشگلم؟ چی؟) بود. توی راه نزدیک بازار حاج آقا علاالدین که شدیم ، تمام ترسم این بود که جیبم را بزنند و دو میلیون تومان پول را به هوا بدهم. با چه ترسی از آن گذرگاه خطرناک رد شدیم.

مدت‌ها گذشت و مادرم از این شکایت میکرد که موقع پیام دادن در تلگرام ، دستش رو صفحه اج می‌رود و دائما مشغول دعا کردن به جون ماست! نهایتا این خمیده لعنتی را غیرفعال کردیم تا از دستش راحت شویم. خودم دوست داشتم که تجربه بهتری با این تلفن داشته باشم و دائما بعد از برداشتن گوشی ، آن را فعال می‌کردم. من به دلیل آن‌که مثلا کنکور داشتم ، از هرچیزی که شما فکرش را بکنید ، محروم بودم. برای شما امکان تصور یک روز بدون اینترنت و اینستاگرام وجود دارد؟

آن لعنتی شکست

من یک استقلالی تیفوسی متعصب جایگاه هشتی هستم! (فهمیدید خیلی تعصب دارم روی استقلال یا بیشتر توضیح بدم؟) روز بازی استقلال – پرسپولیس (همان 3-2 معروف که چند ماه پیش بود) بعد از ده دقیقه تاخیر به خانه رسیدم. موبایل هوشمند نداشتم (که توضیح دادم  که توسط اولیا محترم ضبط شده بود) و خب اصولا بازی را آنلاین نمی‌توانستم ببینم.

با همان نوکیا 108 نازنین مشغول گوش دادن به بازی بودم که استقلال گل اول را دریافت کرد. گفتم آخرش هم این علی منصور کار خود را کرد. داچعلی آن موقع می‌خواست به پرسپولیس 3 تا بزند و اتفاقا هم زد اما در ده دقیقه اول ، من واقعا نگران تیم بودم.

به خانه که رسیدم سریع تلویزیون را روشن کردم (شما یک خانه در دست تعمیرات را در نظر بگیرید. من در آن حالت می‌خواستم تلویزیون ببینم) و دیدم که ای دل غافل! استقلال 1 – 1 مساوی کرده است. گل دوم که به ثمر رسید از جا پریدم و جیغ کشیدم (چیه؟ انتظار داری سردبیر ترنجی جیغ نکشه؟) اما از گل سوم نگویم که روزم را به عزا تبدیل کرد. اس 7 اج را به زمین کوبیدم و شعر (لالای لای لالای لای…) را بلند در خانه می‌خواندم. حس استادیوم را داشتم و روی ابرها بودم که یکی روی شونه ام زد و گفت:

پسرم! اگر کارت تموم شده موبایلم را می‌دهی؟

گفتم نه مامان! وایسا. من هنوز توییتر و اینستا را چک نکردم

سرم را بالا آوردم و دیدم که هیعیعهییی! صفحه نمایش موبایل شکسته است :(((

ضربه آنچنان محکمی نبود اما نمایشگر اج ترک خورده بود و بعد از ده دقیقه ، صفحه نمایش دیگر کار نمی‌کرد. روزم به عزا تبدیل شد و خودم را لعنت می‌کردم که چرا اس 7 اج گرفته ام و اس 7 نگرفتم. یک ماه بعد ، مقداری پول ناچیز (ریا نشه! 950 هزار تومان) تهیه کردم و موبایل را به زیر تیغ جراحی بردم. حالا این خمیده اندام ما ، حالش خوب خوب است.

جدای از بحث شوخی و خاطره

وقتی هنوز بسیاری از نرم افزارها هنوز از نمایشگر اج پشتیبانی نمی‌کنند؟

مقاومت این نمایشگرها بسیار کم است

مانع از درست کار کردن با تلفن می‌شوند

هر لحظه امکان لیز خوردن آن‌ها از دست وجود دارد

امکان نصب گلس‌های معمولی رو این تلفن‌ها تقریبا میسر نیست (امتحان کنید! بعد از چند دقیقه شاهد بلند شدن گلس خواهید بود)

باتری زیادی را مصرف می‌کنند

استفاده از قاب ژله‌ای را بسیار سخت کرده‌اند

و ده ها موارد دیگر

چرا باید از نمایشگر‌های اج استفاده کنیم؟ به خاطر میان برها ؟ همین الان هم امکان استفاده از میان برها از کناره صفحه با نمایشگر فلت یا همان تخت هم وجود دارد.

به خاطر دیدن چهارتا رنگ مخاطب در هنگام برعکس گذاشتن گوشی؟ واقعا ما به مجا داریم پیش میرویم؟

به خاطر آن‌که در هنگام خاموش بودن گوش ، دستمان را نوازش وار بر روی آن بکشیم تا گوشی به ما اخبار یاهو را نشان دهد؟

استفاده از خط کش! عزیز من درست است که تلفن‌ها همه کاری انجام می‌دهند اما خواهشا برای این کار از خط کش سنتی استفاده کنید!

ما که درک نمی‌کنیم؟ آیا احترام به مشتری توسط سامسونگ در حال فراموش شدن است؟ اگر ما بخواهیم یک پرچمدار تمام عیار با نمایشگر معمولی از سامسونگ بخریم باید تا خود بلاد کفر (ایالات متحده آمریکا) رفته و اس 8 اکتیو بخریم؟

آقای سامسونگ! به به و چه چه چهار طرفدار که عملا به عواقب کار نگاه نمی‌کنند ، نباید برای تو مهم باشد. به عموم مردم توجه کن. یک بار در بین مردم راه برو (آقای دی جی کوه) و بپرس که دقیقا نمایشگر اج برای آن‌ها چه کاربردی دارد؟ نسبت تصویر 2:1 (البته تقریبا 18:9) چه مشکلی از آن‌ها را حل کرده است؟ جز آن‌که برای دیدن هر فیلم نیم اینچ از بالای صفحه و نیم اینچ از پایین صفحه را از دست می‌دهند؟

چرا باید سنسور اثر انگشت به بدترین جای ممکن منتقل شود؟ چرا حاشیه را حذف کردی که بگویی تغییرات گسترده‌ای انجام دادی؟ عمر باتری بهتر کجاست؟ دوربین پیشرفته تر را چرا مشاهده نمی‌کنیم؟ به دستیار صوتی اهمیت دادی که 200 بار در شرکت‌های دیگر آزمایش شده‌اند و نتیجه نگرفته‌اند. آقای کوه! اصطلاحا به ته دیگ خورده‌ایم! نوآوری تمام شده و هنوز می‌خواهی خودت را نوآور نشان دهی. حرف من با سامسونگ نیست. این انتقاد صرفا فقط به سامسونگ نیست. به تمام تولیدکنندگان موبایل است.

چرا دیگر چیزی در چنته ندارید؟ چرا تنها با عدد و رقم بازی می‌کنید؟ نمایشگر 4K به چه دردمان می‌خورد؟ محتوای 4K تا چه حد در دسترس عموم است؟ دوربین 960 فریم حرکت مثبتی از سوی سونی بود. شاید از معدود حرکت‌های مثبتی که امسال صورت گرفت. اچ تی سی نیز با بدنه حساس به فشار ، ایده‌ای تقریبا متفاوت را ارائه داده است. اپل نیز هنوز محصولی به بازار نداده (در سال 96) که به آن نیز انتقاد کنیم. اما انتظار ما از سامسونگ خیلی بالاتر از این حرف هاست. شاگرد اول کلاسمون تو بودی! همیشه انتظار بهترین‌ها را از تو داریم…

آقایون سازنده موبایل! به خودتان بیایید!

ع.ک.ل.ع

نظر شما در این رابطه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
50 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mostoul

دقیقا تمامی موارد درسته . مخصوصا ضعیف بودن این لبه ها.
برای چند لحظه s8 رو نگه داشتم. ولی فورا گذاشتم سر جاش. از نظر زیبایی که فوق العادس . ولی همون یک بار که بیفته زمین 3 میلیون پول هدر رفته.
زیبایی به چه قیمتی ؟

Saeed Mohammadipouya

احسنت جناب کمانی کارت درسته

android1

واقعا این لبه های مزخرف به چه دردی میخوره جز گول زدن مردم

goooogle

درسته که شکنندس ولی مقاومت فدای ظرافت و زیبایی شده که کاملا ارزش داره طراحیش میارزه به صد تا طراحی اجر و گوشی های اسکی . منم اس 7 اج دارم دست هر کسی دادم بزور پس گرفتم انقدر زیباس که هرکی میگیره دستش دلش نمیاد پس بده فوق العاده شاهکار هست و گوشی رو نسبت به بقیه گوشی ها متمایز و خاص میکنه من بدون گلس استفاده میکنم کلی هم لذت میبرم انشالاه بقیه دوستان هم لذت کارکردن با ابر گوشی های سامسونگ رو بچشن تا راحت بقیه گوشی ها از چشمشون بیوفته .

ahmad

اره دقیقا

Saeed Mohammadipouya

مواظب باش نیفته تا صابونت پودر بشه تا بعد از باباجونت به اندازه خروار پول بگیری خرج گوشیت کنی جاصابونی

Jb

چه خبر از کنترل تلویزیون تون؟! اها ببخشید پاور بانکتون شارژ داره نیاز دارم؟!???
خداراشکر دیگه خارفنای سونی حاشیه زیاد اینروزا دیگه تکنلوژی برتر اعلام میکنن!

Saeed Mohammadipouya

کنترل تلویزیون اس هشته اسمشو نزار رو بقیه

Pouya

شما برو با دو کیلومتر حاشیه کار کن ما میریم با این کار میکنیم به جاش ازش مراقبت میکنیم یه کیف کلاسوری میندازیم روش هم گوشیمون بیوفته زمین چیزیش نشه هم از دو کیلومتر حاشیه خلاص شیم

Mortazavi

بله شما با دوربین قدیمی و هم امتیاز X میانرده سونی کار کن و آرزوی رنگ سفید و قرمز تو صفحت داشته باش و دلت رو به بالا و پایین صفحه که هیچ نرم افزاری ساپرتش نمیکنه و با حاشیه فرق نداره خوش باش ما با جدید ترین دوربین موبایل و فیلم برداری 960فریم و رنگ های طبیعی و دوربین سلفی بی نظیر 13 و صفحه 4k hdr حال می کنیم.
شما با سنسور بی مصرف اکسیژن حال کن و ما با سنسور کاربردی قدم شمار از ورزش لذت میبریم.
شما هر دقیقه رزولوشن گوشیتو عوض کن اما گوشی ما هوشمندانه با پخش فیلم 4k خودش این کارو می کنه.
راستی حواست باشه انگشتتو بجای فینگرپرینت رو دوربین نزاری مهندس.

Jonas

شما سونی بازن حرف نزنین چند سال اون دراگون تریل اشغالی رو داشتین حالا تازه گوریلا گلس شدین???

Saeed Mohammadipouya

دراگون تریل اشغاله؟ توصیه میکنه تحقیق کنی راجبش

Mortazavi

شما سامسونگیا هم چندین سال پلاستیک آشغالی داشتید و تازه به آرزویی رسیدید که واسه ما خاطرس

Jb

خداوکیلی خوب سامسونگ رو کوبوندین!
وقتی تو یه نظر سنجی ۹۰ درصد فنای سامسونگ دارن میگن اج دوست دارن خوب مجبوره فلت بزنه؟
والا هیچ کدوم از اینا برام که معمارم اتفاق نیافتاده بدون گارد یک ساله حملش میکنم تکون نخورده گوشی ( البته من خیلی مراقب هستم!!!)
اوت قسمت جمله رو نویسنده محترم از کجا اوردین؟! چجور متوجه شدین مصرف باتریش زیاده؟ ایا رفرنس علمی ای هست که ثابت کنه مصرف باتری اس هشت یا حتی اس هفت زیاده؟
سنسور اثر انگشت ( اس هشت ندارین یا کار نکردین نگین جاش بده) دقیقا بعد از مدتی اینقدر احساس راحتی میکنین که

Jb

انگار جای دیگه ای باشه ناراحت میشین
و واقعا هرچی فکر میکنم میرفت مثل بقیه این زیر دوربین بسیار چهره ای مضحک به خودش میگرفت نباید اصالت گوشی یا طراحی بهم بخوره
والا از دست من فقط به خاطر شیشه پشتیش لیز خورده هرگز به خاطر خمیده بودنش لیز نخورده
قبول دارم کاربردی نیستن ولی حداقل گوشی رو لوکس تر و زیباتر میکنن با رنگ های مختلف صفحه کناری خصوصا تو اس هشت که به صورت نور اعلان هارو نشون میده
سامسونگ کاملا فکر‌میکنم برای متفاوت شدن و خاص تر کردن گوشیاش کاملا کار منطقی کرده نسخه فلت تولید نمیکنه حالا شما اینو بی احترانی میبینین من نمیدونم! جالبه فروش اس هشت بیشتر از اس هفت هست ولی خوب باید یه سری مشتری های سامسونگ که نسخه فلت دوست دارن یا سامسونگ میخرن یا گوشی دیگه اینو باید به جون میخرید که خریده ( البته ۹۰ درصد رضایت دادن فقط اج بزنه عدد کمی نیست اینجوری هزینه ساخت هم پایین تر میاد خبری از تفاوت زیاد بین نسخه ها نیست و…)

Jb

به هر حال خاله منم پزشک گوارش هست و روزی ۷۰ تا مریض داره و مطبش حسابی شلوغه گوشیش هم اس هشت پلاسه با یه گارد ژله ای که اتفاقا خیلی راحت به گوشی مچ میشه فقط قسمت خمیده پوشیده نمیشه ولی حتی یه بارم زمین نخورده وقتی میره اندوسکپی و کلنسکپی و….. این دیگه عرضه خود ادم هست مثلا کار شما یکمی غیر انسانی بوده باگوشی
وقتی گوشی از جنس شیشست مگه چه انتظاری دارین ازش؟! حالا سامسونگ باشه یا هر برندی به راحتی میشکنه ربطی به قسمت خمیده نداره اتفاقا از کنار هم مشکنه ( گلس های 2.5d اینجوری هستن به دلیل خمیدگی بسیار کمشون)
اگه میخواین نشکنه باید جنس جلو گوشی پلاستیک باشه نه شیشه

Jb

اقا با عرض پوزش از این ریپلای
اولا که فیلمای هالیوودی در نسبت ۲۱.۹ هستن کماکان با نسبت ۱۸.۹ حاشیه بالا و پایین بسیار کمتر میشن در مورد فیلمای دیگم محض اطلاع! میتونی با کراپ بسیار کم صحنه ها با نسبت ۱۸.۹ ببینیشون اقای نویسنده! ( حالا بماند که تصویر های ۱۸.۹ سریال هایی مثل بازی تاج و تخت و سوپرگرل و گرندتور و خانه پوشالی و… برای این گوشی اومدن! یا حتی میتونی بازی رو به صورت عریض و تمام صفحه داشته باشی!) شما که این حرفارو میزنین مثلا باید اینارو هم اطلاع میداشتین کسی بیاد اینو بخونه از خرید سامسونگ زده میشه یا با خودش چه فکرایی میکنه! حداقل راست و درست به مردم بگین اینقدر متعصبانه قضاوت نکنین بازم ممنون حرفاتون جالب بود ولی اصلا این تیکه اخرش کمی منو ناراحت کرد

MR.CAMPER

داداچ اون جایی ک اقای عطایی متن ترجمه شده ای رو گذاشتن و با پیاز داغ فراوان سونی رو کوبوندن اون درست بود اما اینجا این غلطه؟
از مشکلات دیگه سامسونگ افت کیفیت نمایشگر هست
همون نمایشگر اج با یک سردو گرم شدن ترک ورمیداره
ببین داداش ی چیزی هس من میدونم که شما و امثال شما نمیدونن بحث رو باز نکن خیلی دوست داری بحث کنی بیا تلگرام تا جوابت بدم

Jb

سلام اولا اگه مشکل داشت سایتا گیر میدادن بهش
حالا این چی هست شما میدونین؟! بنده ایستا دارم
راستی شما داری حرف این نویسنده رو با سایت thevege یکی میکنی؟ این سایت سال هاست فعالیت داره نه تنها در گوشی بلکه در خودرو فیلم و … و بازدید کننده هاش از سراسر جهان هستن و حداقل ۱۰۰ برابر ترنجی بازدید کننده داره
سامسونگ کیفیت صفحش افت داره؟ عزیزم ips هم روی یک تصویر ثابت باشه اینم پیکسلاش میسوزن ولی اره راست میگی اولد ها عمر کمتری دارن ولی خوب مشکلیه گه هرگز برطرف نمیشه این دیگه بحث ساخت هستش ولی خوب خیلی وضعشون نسبت به قبل بهتر شده
من هرگز به عنوان کسی که کارم با گوشی هست هرگز حرف این نویسنده رو قبول ندارم ولی برای سونی دارم چرا؟ چون خودم تجربه کار کردن دارم و حسابی سند دارم که ثابت کنن حرفاشون درسته اما این سندی داره؟! ( مثلا من سند برات میارم صفحش کنتراستش افتضاح هست ولی ایا سندی برای افزایش مصرف باتری صفحه خمیده هست؟)

Monarch

اخ گفتی نمایشگر تخت
جیگرم خون شد از این اس 7 ادج

Peiman

نمی دونستم اینقدر ناراضین کاربرای ک s7 دارنedge

ahmad

از بس تو سایت گفتم زبونم مو دراورد ولی دمت گرم عارف جان که حرفای منو ثابت کردی

Jb

من که مشکلی ندارم شاید تا حدودی لمس ناخواسته بود که با یه اپدیت ۴۵۰ مگی حل شد

goooogle

آقای سامسونگ! به به و چه چه چهار طرفدار که عملا به عواقب کار نگاه نمی‌کنند ، نباید برای تو مهم باشد. به عموم مردم توجه کن. یک بار در بین مردم راه برو (آقای دی جی کوه) و بپرس که دقیقا نمایشگر اج برای آن‌ها چه کاربردی دارد؟ نسبت تصویر 2:1 (البته تقریبا 18:9) چه مشکلی از آن‌ها را حل کرده است؟ جز آن‌که برای دیدن هر فیلم نیم اینچ از بالای صفحه و نیم اینچ از پایین صفحه را از دست می‌دهند؟

نویسنده گرامی کاری ندارم کی هستی و چی زدی ولی خیلی چرت پرت نوشتی شما باید همون اجر های دونی رو میخردی که نسبت 1 به 2 حاشیه لذت ببری . اگه عموم مردم اج رو دوست نداشتن سامسونگ هم تولید نمیکرد کدوم بقالی دوست داره از فروشش کم بشه ؟ سامسونگ تو اس 7 اج و اس 7 فهمید که مردم از لبه خمیده بیشتر استقبال میکنن واس اینکه گوشی رو خاص میکنه واسه کارایی نیست که دلیل های چرت و پرت اوردید .باتری رو بیشتر مصرف میکنن یعنی چی ؟ این چرت و پرت ها چیع برا گوریلا گلس 4 و 5 نیاز به گلس های چرت پرت نیست که من خودم 4 ماهه بدون گلس استفادع میکنم خیلی اگه وسواس دارید و اختیار دستتون رو نداره شیک مجلسی میری یه کلیر کوت با یه فیوژن میخری گوشی رو از 1 متری هم بندازه خط خش نمیوفته شفاف هم هست وزن و ضخامت کمتری از گلس داره .
نسبت تصویر 2:1 (البته تقریبا 18:9) چه مشکلی از آن‌ها را حل کرده است؟ جز آن‌که برای دیدن هر فیلم نیم اینچ از بالای صفحه و نیم اینچ از پایین صفحه را از دست می‌دهند؟ شما بلد نیستی با گوشی کار کنی بهتره نویسنده سایت نشی گند بزنی به سایت شما با دوتا کلیک ساده میتونی اون حاشیه سیاه رو حذف کنی این گزینه رو هم الجی داره هم سامسونگ فیلم رو کراپ میکنه متوجه هم نمیشی . در ضمن بیکسبی کاملا از سیری و اسیستنت بهتره شما کافیه قبل نوشتن مقاله و ضایع کردن خودتون یه سرچی تو یوتویوب بزنید و مقایسه های این ابر دستیار رو ببینید و در اخر ببخشید یکم تند رفتم چون من تحمل حرف های چرت پرت رو ندارم این مطلب هم شبیه یه داستان گول زننده واسه بچهای 5 یا 6 ساله بود . موفق باشید یا حق .

goooogle

بله کسی نگفت انتقاد نکنید اصلا اگه انتقاد نکنید سنگ رو سنگ بند نمیشه ولی انتقاد با دلایل خیلی مسخره و کوبیدن های الکی فرق داره حالا اگه شما اگه اسم این کوبیدن هایه بیجا رو میزارید انتقاد من دیگه حرفی ندارم .
باتری زیادی را مصرف می‌کنند!!!

کجا نوشته لبه خمیده باعث مصرف بیشتر باتری میشه ؟ اینکه وقتی نمیدونید قابلی تو گوشی هست هست که حاشیه سیاه رو از بین میبره انتقاد به چه درد میخوره ؟ مشکل شما به نظر من انتقاد نیست . بعد اون پستی که دو سه روز پیش گزاشتید و ایکس زد پریموم رو کوبیدید با این پست با انقاد های فوق مسخره خاستید بگید ترنجی بی طرفه و …. ولی این راهش نیست ترنجی ارزشش بیشتر از این نقدهاست ….

Saeed Mohammadipouya

تو داری ارزش ترنجیو به نویسندش نشون میدی؟ کجا بودی وقتی چند روز پیش بعضی ازین نویسنده ها اینقدر چرت و پرت پشت سونی گفت؟ نکنه خواب بودی اونجا چرا ظاهر نشدی اگه بیخودی و با تعصب از سامسونگ حمایت کنن مثل بعضیا و برتدای دگرو بکوبن میشه سایت ایده ال شما؟

Saeed Mohammadipouya

اخوی ایشون یه نقد منصفانه از پرمیوم گذاشتن ولی ظاهرا به دهن بعضی مدیرا و نویسنده های اینجا خوش نیوند حذفش کردن چون الکی چیزی نگفته بود و سونی رو تخریب نکرده بود با چرت و پرت گویی اونیم که میگی پرمیوم رو کوبید ایشون نبودن توصیه میکنم مراجعه کن و ببین نویسندشو

ahmad

عارف دمت گرم این کارتو ادامه بده

Saeed Mohammadipouya

جناب کمانی جزو معدود نویسنده هاس که جز حقیقت چیزی نمینویسه متعصب و چرت و پرت رو بعضیا مینویسن و نشر چیدن تو سایت ضمنا حد حدودتو بدون راحت توهین نکن البته توقعیم ازت نمیره بچه سال یه مش بچه معیوب شدن برا ما مدعی از همون اجر گفتنت مشخصه تا ته وجودت غرق در سوختن فقط ابو درس بریز

goooogle

اول اینکه این سایت همونی که این مطلب رو گزاشت https://toranji.ir/2017/08/26/%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D8%A7-%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D8%B3-%D8%B2%D8%AF-%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D9%85%DB%8C%D9%88%D9%85-%D9%86%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%82-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%A7/

اگه این مطلب گزاشته یعنی قبول داشته یعنی پریموم این ایراد هارو داره پس باید اینم قبول کنی .

بعدشم عزیز من در حدی نیستی جوابت رو بدم شاید تو 2 3 سال ازم بزرگ تر باشی ولی اطلاعاتت در حد یه بچه دبستانی هم نیست گلم تو هروقت فرق بین سنسور و لنز رو فهمیدی بیا باهم یکم بحث میکنیم .
http://uupload.ir/files/m36j_img_20170829_195843.jpg
من جای تو بودم دیگه تو فضای مجازی نمیومدم .

Saeed Mohammadipouya

اول ایتکه بخونی متوجه میشی از همه چیش بد گفته حتی اسم گوشی دوما که نویسنده ای که این مقالرو نشر داده سابقش بر کسی پوشیده نیس بارها گذاشتن اخبار کذب علیه سونی شاهد بودیم از طرف ایشون طرفدار سامسونگی تو نمایندگیش کار میکنی اسپانسرشی یا هر کوفت زهرماری اینجا نویسنده هستی بدور از تعصب باید کار کنی

Saeed Mohammadipouya

من اخه تو رو ادم حساب نمیارم بچه که بیام باهات بحث کنم ضمنا تو رو که من یادت دادم چطور با اودین رام بزنی برا گوشیت

Saeed Mohammadipouya

ضمنا دو سه سال نه 7 الی 8 سال باهام اختلاف سن داری هنوز سنت قانونی نشده هر وق شد بیا نظر بزار بدو

goooogle

اخه پچه سال تو به من کار با اودین یاد دادی ؟ من الان دارم کاستوم رام رو بعضی از قسمتاش رو ادیت میکنم کل سیستم یو ای رو تغیر دادم اونوقت تو فنچ کار با نرم افزار سامسونگ رو به من یاد دادی ؟ اصلا تو عمرت گوشی سامسونگ دیدی بچه جون برو هروقت فهمیدی کار سنسور چیه لنز چیه بیا جواب کامنتم رو بده جوجه الکی عین قارچ رشد کردی فک کردی خیلی شاخی ؟

Saeed Mohammadipouya

نه بابا خخخ حتما عمم بود حتی از چندتا از ممبرا پرسیده بودی درس میشی عیب نداره

یوسف روشندل

احسنت

mohsen53

به عنوان کسی که قبلا گوشی سامسونگ فلت داشته ولی حالا مجبور شده برای استفاده از گوشی بروز اس 8 بخره که از قضا صفحه خمیده داره میگم.
از همه چی اس 8 خوشم میاد الا صفحه خمیده اش. فرومودید نسبت صفحه جدید بده کاملا مخالفم 95 درصد برنامه ها با این نسبت صفحه هیچ مشکلی ندارن یا خودشونو بروز کردن یا با ابزار سامسونگ مطابق میشن لذت دیدن فیلم های واید که بماند. حسگر اثر انگشتم جای خوبی نیست ولی به مرور عادت میکنید. اما این صفحه خمیده غیر از خوش دست شدن هییییییچ کاربرد دیگه ای برام نداشته از طرفی مجبور شدم محافظ صفحه TPU بندازم که هی بغلاش ور میاد و باید با دست هواشو بگیری چون هیچ گلسی نمیشه انداخت روش و از طرفی این خمیدگی اونقدر کمه که اصلا محسوس نیست یکی نیست بگه خب آزار داشتی صفحه خمیده اندختی. تماس های ناخواسته به خاطر بهینه سازی های نرم افزاری خیلی کم شده و برام مشکل ساز نبوده اما واقعا میتونست سامسونگ مثل پارسال دو نسخه فلت و اج معرفی کنه و قیمت هاش رو رقابتی تر کنه.
نقدتون بی رحمانه بود و اونقدر هام فاجعه نیست هنوز که هنوزه بعد دوماه برام زیباست اما ای کاش فلت بود تا هم قیمت پایین تری داشت و هم مشکل محافظ صفحه نداشتم چون واقعا میترسم از دستم بیفته

ahmad

دیدین هرچی گفتم از اس۷ اج واقعیت بود؟گوشی فوقالعاده ای هست امروزم اس۸ رو دیدم و کار کردم باهاش فوقالعاده قشنگ و زیباس حس کردم دیگه اون لمس های ناخواسته رو حل کرده گمدتی هم که کار کردم باهاش لمس ناخواسته نداشت ولی بازم بنظرم اج بودن صفحع زیاد کارایی نداره ولی در کل عالی بود سونی ایکسپریا پریمیومم کار کردم با اون تصور قبلیم متفاوت بود بنظرم گوشی خیلی خوبی بود اون حاشیه هاشو حل کنه عالی میشه امروز فوقالعاده بود برام.هر کدوم معایب خودشو دارن .قطعا به دلیل لمس ناخواسته اس۷ اج رو میفروشم

Saeed Mohammadipouya

داداش فقط میترسم بعضی نویسنده های متعصب ترنجی این پستتم مثل قبلی که بررسی عالی پرمیوم بود پاک کنن

Ali.v

واقعا زیبا نشون میده و نمیشه منکر زیباییش شد.
اما یادمه تو زومیت یا دیجیاتو نوشته شده بود که صفحه نمایش دوم HTC U Ultra از خمیده های S7Edge کاربردی تره.
راستی یکی بره به آل دیجیتال کمک کنه ظاهرا کارشناساشون از زمین خاکی رفتن اونجا،توی بررسی U11 میگن این گوشی صفحه نمایش خمیده نداره پس یه گوشی عادیه?
ترنجی،به اونا هم اثبات کن که خمیده ها جز زیبایی چیز خاصی ندارن.
واقعا تشکر،حرف دل خیلیارو زدی

mahmood3rdww

من کاملا از صفحه اج راضی هستم خیلی هم خوبه و استفاده ازش لذت بخش (( درسته وه اپشن خاصی نداره اما اج بودن به ادم احساس خوبی میده سر دبیر لطفا حواست به گوشیت باشه خوب

Faraz

اتفاقا من هم اس هفت اج داشتم صفحش شکست اس هشت خریدم و فوق العاده راضی هستم قسمت اج کمتر شده نسبت به اس هفت ….واقعا زیباست گوشی ارزش خریدن داره من که راضی هستم مخصوصا موقع بازی کردن و فیلم دیدن این زیبایی چند برابر میشه ..متفاوت بودن صفحه نمایش حس خوبی به آدم میده

Jonas

یجورایی راست میگین یجورایی نه
مثلا من خودم با نسبت صفحش حال نمیکنم
من خودم s8 دار‌م و گرچه که اصلا نمیتونم روش گلس بندازم ولی از ایج راضی ام.
مثلا زمانی که زنگ میخوره اگه گوشی از سمت صفحه رو زمین باشه خیلی تو دل برو میشه.
بیشترین فایدش هم زمانی هست که از پیامبر هاش استفاده میکنم.
تو فیلم دیدن و موزیک ویدیو دیدن هم خیلی ویدیو رو لذت بخش تر میکنه.
فقط ای کاش سامی به جای عوض کردن نسبت صفحه یه اسپیکر استریو به جای این اسپیکر بلند اما بی کیفیت میذاشت

Big S

خداییش اسپیکرش بی کیفیتم نیست اینجوری ک شما میگین!!!
نسبت تصویرش جالبه ک! خیلی خوشگل تر و ب خصوص خوش دست تر شده گوشی!!
البته سلیقس نظر شما هم محترمه
تنها مشکلی ک من دارم بلند شدن گلس هست ک جدیدا میگن گلسای مناسب ایج اومده.ایشالا ک همینطور باشه برا نوت 8 ک دیگه اصلا مشکلی نداشته باشم

Jonas

منم امیدوارم هر چه زودتر گلس مخصوص ایج بیاد

Big S

من خودم با صفحه اج اس6 اج پلاس مشکلی ندارم.
ولی خب نویسنده نظرشو گفته دیگه.
اینم قسمتی از اون قضیه طنز هست ک هممون قبولش کردیم
و اتفاقا کمک میکنه تو خرید گوشی بیشتر دقت کنیم.
ببینیم آیا اج برا منم مشکل ایجاد میکنه یان؟
ب هر حال ب شخصه مشکلی با اج ندارم و خیلیم دوسش دارم و علاوه براینکه ازش استفاده میکنم بیشتر زیباییش رو دوس دارم و خوشبختانه مشکل تاچ ناخواسته نداشتم زیاد!
ولی ممنون از وقتی ک گذاشتین و نظرتونو گفتین

Mortazavi

درود بر شما جناب کمانی عزییییز
من که مریدت شدم چون آبی هستی و جویای حقیقت.
زنده باد استقلال و استقلالی.

HiKa

عارف جان نظر (دلنوشته!) شما منطقی ولی کمی تند و تیز بود!
به نظر من صفحه نمایش Edge زیبایی فوق العاده ای داره و کاربرد خاص خودش رو داره.
بهتره قبل از خرید کمی تحقیق انجام بدید تا به این سرنوشت دچار نشید.
کسی که صفحه نمایش Edge میخره باید پای مقاومت کم و نبود گلس مناسب و … بمونه.

REZA

جالبه توی اس۸ این خمیدگی خیلی کن هستش،یچیزی بین نسخه فلت و اج.بنظرم فلت بهتره مخصوصا الان که لبه هاش قوس دار شده.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com