حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لوگوی محافظ گوگل پلی ممکن است برروی بسته‌های گوشی‌های هوشمند قرار بگیرد!

نوشته

6 سال قبل | 2 دیدگاه | Android، اخبار، اطلاعیه‌ها، گوگل

لوگوی محافظ گوگل پلی ممکن است بر روی جعبه اسمارت‌فون بعدی شما وجود داشته‌باشد. مدتی پیش در کنفرانس I/O گوگل درباره‌ی عرضه‌ی نرم افزار خاص جدیدی صحبت کرد؛ که آن محافظ گوگل پلی یا Google Play Protect نام دارد در ادامه‌ی این مطلب با ترنجی همرا باشید.

 

محافظ گوگل پلی؛ بزرگترین جواب برای نرم‌افزار‌های مخرب اندرویدی که تا به حال بوجود آمده‌اند می‌باشد. در حقیقت محافظ گوگل پلی یک اسکنر است که در گوگل پلی سرویس قرار گرفته و تمام نرم افزار‌های گوشی شما را چک می‌کند تا مطمئن شود که هیچ یک از آن‌ها مخرب و یا دارای عملکرد‌های غیر دلخواه نیستند. قابلیتی شگفت‌آور است! اینطور نیست؟

 

البته این چیزی جز یک حقه‌ی بازاریابی ساده نیست. که محافظ گوگل پلی فقط یک نسخه دوباره ساخته شده از نرم افزارهایی است که سال‌هاست وجود دارند و اکثرا دور انداخته شده‌اند و کسی از آن‌ها استفاده نمی‌کند، از نظر دیگر می‌توان بیان کرد که شمارش تعداد نرم‌افزار‌های مخربی که از پلی استور هر ماهه پاک می‌شوند بازیچه دست این نرم افزار‌ها شده‌است.

 

اما گوگل بیهوده هزینه و وقت بسیاری برای محافظ گوگل پلی خرج نکرده است که به یک شمرنده در پلی استور تبدیل شود. این قابلیت برای کاربران پلی استور شروع به فعالیت کرده‌است که به شکل یک منو انتخابی همبرگری می‌باشد، اما گوگل فکرهای دیگری در سر دارد و آن هم این است که لوگوی محافظ گوگل پلی را برروی جعبه‌های گوشی‌های هوشمند قرار دهد.

 

بر طبق پستی که بر روی وبلاگ منطقه‌ی هند کمپانی منتشر شد ، لوگوی محافظ پلی بر روی جعبه گوشی‌هایی که توسط گوگل ساپورت می‌شوند قرار خواهد گرفت. ( و این به معنای گوشی‌هایی است که از قبل پلی استور را به صورت نصب برروی خود دارند.)

 

اما اگر بخواهیم صادقانه به این موضوع نگاه کنیم؛ با وجود اینکه تمام این دوباره سازی‌ها و غیره چیزی جز رقابت در بازاریابی نیست اما دارای یک مزیت مهم است و آن هم این است که؛ در حالیکه بد افزار‌ها در حال توسعه و یا خطرناک‌تر شدن هستند گوگل خواهان این است که کاربرانش را مطمئن سازد که با استفاده از سرویس‌هایش در امان هستند. و قرار دادن لوگوی این قابلیت بر روی جعبه در کشور‌های آسیایی که توسط اجناس چینی اشباع شده‌اند کاری عقلانیست به دلیل اینکه گوشی‌های چینی معمولا جایگزین‌هایی چینی برای سرویس‌های گوگل پلی تعبیه می‌کنند که ممکن است موجب ریسک بالایی شود.

 

همانطور که گفتیم این مطلب برای منطقه‌ای ویژه بیان شده بود پس به این معنا نمی‌باشد که به سرعت در تمام جهان این اتفاق بیافتد اما بعید هم نیست که این لوگو بر روی تمام جعبه‌ها قرار گیرد. این امر ممکن است فقط مسئله‌ای درباره‌ی بازاریابی گوگل باشد و یا اینکه راه حلی برای مشکلی منطقه‌ای باشد؛ در حال حاضر به طور دقیق نمی‌توان بیان کرد.

 

نظر شما درباره‌ی این قابلیت جدید و این تصمیم تازه‌ی گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mortazavi

دوستان pes2017 دارم میرم تو بازی اخطار آپدیت میده گوگل پلی هم میگه در کشور شما در دسترس نیست چیکار کنم

ahmad

از فیلتر شکن استفاده کن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علیرضا خدادادی
مدرس و مترجم زبان انگلیسی، نویسنده، منتقد فیلم و گیم