حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید 8 اجازه فعال سازی دستیار صوتی گوگل در هر برنامه‌ایی را می‌دهد

توسعه دهندگان در XDA کدهایی در وبسایت توسعه‌دهندگان اندروید یافتند که ویژگی جدیدی در اندروید 8 را فاش می‌کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

اگر توسعه دهندگان مایل به انجام این کار باشند می‌توانند دستیار صوتی گوگل  را درون برنامه‌ خود قرار دهند. در اینصورت مصرف کنندگان نیازی به ترک برنامه برای دسترسی به  دستیار هوشمند گوگل ندارند. این کار می‌توانند  برای طرفین درگیر مفید باشد، توسعه‌ دهندگان مصرف کننده‌ را حتی زمانی که بخواهد از دستیار صوتی استفاده کند درون برنامه خود نگه می‌ دارند و گوگل نیزمصرف‌کننده بیشتری از دستیار صوتی برای خود پیدا می‌کند. در نهایت مصرف کننده نیز پاسخ سوال مورد نظر خود را بدون زحمتی برای بیرون رفتن از برنامه  بدست می‌اورند.

بدلیل اینکه می‌توان دستیار صوتی پیش فرض را تغییر داد ممکن است کرتانا یا حتی الکسا درون برنامه مورد نظر باز شود. بنابر XDA دستیار صوتی به صورت لایه‌ایی بالاتر از دیگر فعالیت‌ها نماش داده می‌شود و در منوی برنامه‌های اخیرا استفاده شده نیز قرار نمی‌گیرد.

قطعا دستگاه مورد نظر باید از اندروید 8 استفاده کند. این ویژگی به نوعی ادغام با برنامه شخص ثالث است که آمازون به خوبی آن را انجام داده است و گویا حالا گوگل درحال تلاش برای نشان دادن اینکه می‌تواند مانند آمازون این کار را انجام دهد است.

نظر شما درباره این ویژگی جدید اندروید چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

عالیه، خیلی بهتر شد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جعفری
علاقه مند به دنیای گیم و تکنولوژی.. اگر سوالی وجود داشت با ایمیل mo.jafari.g@gmail.com در ارتباط باشید