حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تداوم رشد جهانی و تکنولوژیک برند هوآوی

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، هواوی

یک اصل بین کمدین‌ها پذیرفته شده است؛ نیازی نیست به مردم بگویی که من بامزه هستم و کارهای خنده داری می‌کنم، فقط آن‌ها را بخندان، این اصل در مورد برند نیز مصداق دارد. مصرف کننده‌ها، برند را بر اساس فعالیت‌ها و عملکردی که دارند و نه بر اساس هزینه‌ها و فعالیت‌های تبلیغاتی آن‌ها مورد قضاوت قرار می‌دهند.

برند هوآوی نیز از این قاعده مستثنی نیست، اعتمادی که مصرف کننده این برند به محصولات هوآوی دارد، فراتر از هزینه های تبلیغاتی هوآوی و حتی سایر رقبای این برند است. تداوم رشد برند را می توان در مشتری مداری شرکت و تعهدات نسبت به اعتماد مخاطب دانست.

هواوی یك شركت تولیدكننده تجهیزات مخابراتی و ارتباطی است كه تقریبا در تمام زمینه های مرتبط فعالیت می كند و خدماتی دارد. این شرکت اولین شرکتی است که از تجهیزات مخابراتی 4.5G رونمایی کرد و در ارتباط با 5G هم همینطور بود. همچنین اولین گوشی سازگار با فناوری 4.5G دنیا توسط این شرکت به بازار عرضه شده است.

در حوزه تکنولوژی های دیگر هم این شرکت دستاوردهای قابل توجه دیگری هم داشته است مانند اینکه این شرکت حتی قبل از شرکت هایی مانند اپل تکنولوژی Force Touch را به بازار تلفن همراه معرفی کرد. همچنین هوآوی اولین شرکتی بود که ساعت هوشمند سازگار با هر دو سیستم عامل آندروید و iOS به بازار معرفی نمود.

پردازنده های تلفن های همراه این شرکت ساخت خود هوآوی می باشند و هواوی بخش زیادی از درآمدهای خود را صرف تحقیق و توسعه همین تراشه ها و محصولات مبتنی بر آن ها می كند به گونه ای كه بر اساس ادعای مدیران هواوی، نزدیك به نیمی از كارمندان شركت، به نوعی درگیر فعالیت های R&D هستند. اختصاص ده درصد از درآمدهای شركت به فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی نشان می دهد كه رهبران هواوی بسیار مایلند این شركت از نظر فنی روی پای خود بایستد.

هوآوی در تولید و صادرات تلفن هوشمند، برندی چشمگیر است، براساس آمارهای شرکت،   73.01 میلیون دستگاه تلفن همراه در سال جاری تولید و به فروش رفته است که این عدد نسبت به سال گذشته 20.6% رشد داشته است. که این میزان برابر با 105.4 میلیارد یوآن چین به عنوان درآمد فروش این شرکت است که نسبت به سال گذشته، 36.02% رشد داشته است  که این عدد توانست سهام هوآوی در بازار جهانی تلفن هوشمند  رابه میزان 9.8% افرایش دهد.
محصولات سری P و mate هوآوی به عنوان برترین تلفن های هوشمند هوآوی در صدر صادرات این شرکت قرار دارد و 21 کشور، مخاطبان اصلی این محصولات هستند.

ارزش برند هوآوی در تجارت جهانی ، 20.388 میلیارد دلار آمریکا  است و این شرکت توانست در سال جاری برای دومین سال پیاپی در میان 50 برند ارزشمند دنیا قرار گیرد.

از سوی یگر، هوآوی به عنوان تنها برند چینی، در میان با ارزش‌ترین برندهای لیست فوربس قرار گرفت. فوربس یک شرکت رسانه ای و مجله ی آمریکایی است که هر دو هفته منتشر می شود و یکی از مشهورترین مجله های اقتصادی آمریکا و جهان به حساب می آید. فوربس هر سال لیستی از 100 برند با ارزش دنیا را از میان 200 برند بین‌المللی انتخاب می‌کند. در این لیست 18 جایگاه در اختیار برندهای مرتبط با تکنولوژی است که در این میان 9 جایگاه از 15 جایگاه اول نیز در اختیار کمپانی‌های فناوری قرار گرفته است.

هواوی در طول سال 2016 عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست در میان با ارزش‌ترین برندهای دنیا قرار گیرد. در طول فصل اول سال 2017 نیز میزان فروش گوشی‌های هوشمند هواوی با رشد همراه بود. بر اساس گزارش موسسات تحقیقاتی همچون IDC، SA و Trendforce، هواوی در جایگاه سوم بزرگترین تولیدکنندگان گوشی در جهان قرار گرفت. این کمپانی جایگاه شماره یک را نیز در چین به خود اختصاص داد.

با طراحی خلاقانه و زیبای سری P و Mate هواوی توانست رشد فوق‌العاده‌ای در بخش گوشی‌های هوشمند داشته باشد.

هواوی از گوشی‌های P9/P9 Plus  توانست 12 میلیون دستگاه در سراسر دنیا به‌فروش برساند و این گوشی‌ها به نخستین پرچمدارانی تبدیل شدند که بیش از 10 میلیون دستگاه از آنها به فروش رسیده است. در کنار لیست فوربس از باارزش‌ترین برندهای دنیا در سال 2017، نام هواوی در لیست برندهای معتبر دنیا نیز قرار گرفت.

در اکتبر سال 2016، هواوی جایگاه هفتاد و دوم با ارزش‌ترین برندهای دنیا را از میان 100 برند برتر به خود اختصاص داد و به عنوان یکی از شرکت‌هایی شناخته شد که بیشترین رشد را داشته است.

همچنین در میان باارزش‌ترین برندهای لیست “Global 500” در سال 2017 جایگاه چهلم را به خود اختصاص داد که نسبت به سال قبل 7 پله صعود کرد.

به نظر می رسد با توجه به استراتژی رشد برند هوآوی و همچنین انجام تعهدات خود در قبال مشتریان، هوآوی همچنان بر اعتقاد خود نسبت به رفتار برند خود ایستادگی می کند و ترجیح می دهد که مشتری، بر اساس حسی که از هوآوی می گیرد به سمت آن حرکت کند و هزینه های گزاف تبلیغاتی را صرف آموزش و افزایش کارکنان خود در سراسر جهان کند.

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com