حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دارا خسروشاهی مدیر عامل اوبر شد

در روز یک‌شنبه  با رای مدیران اوبر دارا خسروشاهی مدیرعامل جدید این شرکت شد، منبعی مطلع از این موضوع اطلاع داد که کمپانی سن‌فرانسیسکو-کالیفرنیایی اوبر این موضوع را به صورت رسمی اعلام خواهد کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

بنابر اعلامیه قبلی اوبر، این غول حمل و نقل تصمیم به انتخاب مدیر عامل به صورت داخلی سپس اعلام آن به صورت عمومی دارد . آقای خسروشاهی در حال حاضر مدیرعامل Expedia  شرکتی واقع در واشنگتن که موارد معتبری مانند Hotels.com، HomeAway، و Orbitz را مدیریت می‌کند است. این مرد 48 ساله ایرانی- آمریکایی از سال 2005 در Expedia  مشغول به کار است و شاهد رشد بزرگ این شرکت درست همانند وضعیتی که اوبر در آن قرار دارد بوده است.

انتظار می‌رود خسروشاهی که از دانشگاه Brown فارق‌التحصیل شده است  به زودی بر تخت سلطنت مدیر عامل پیشین و بنیان‌گذار اوبر، Travis Kalanick که توسط سرمایه‌گذاران از اوبر بیرون شد بنشیند. آقای خسروشاهی از طرف هیئت مدیره اوبر پس از اینکه این سمت از طرف Jeff Immelt پذیرفته نشد به مدیرعاملی اوبر انتخاب شد. منابع نزدیک به اوبر اعلام کردند که مدیر عامل Hewlett Packard Enterprise خانم Meg Whitman نیز به این منسب انتخاب شده بود که با احترام این وظیفه را رد کرد و در منصب خود باقی‌ ماند. از آقای خسروشاهی خواسته شده تا اوبر را بازسازی کند و به این غول صنعت حمل و نقل کمک کند تا به وضعت پیشین خود قبل از مشکلات اخیر که منجر به استعفای مدیرعامل قبلی و یک دعوای حقوقی با آلفابت بر سر رموز تجاری مرتبط با تکنولوژی‌های خودران شد برگردد.

در حال حاضر اوبر با بزرگ‌ترین بحران خود از زمان پیداش دست و پنجه نرم می‌کند، با مشکلاتی که منجر به تقسیم هیئت مدیره آن به نبرد برای کنترول ارزشمندترین استارتاپ دنیا شد.   به تازگی  منابع مالی عظیمی برای  متهم کردن Kalanick به حیله خرج شده است تا وی را از صندلی خود در هیئت مدیره برکنار کنند و   او را به طور کامل از شرکت بیرون کنند.

نظرات خود را با ترنجی درمیان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

بهش افتخار میکنم

پارسا گل‌نیا

به امید این که همه بچه های ترنجی مثل ایشون موفقیت کسب کنن D:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جعفری
علاقه مند به دنیای گیم و تکنولوژی.. اگر سوالی وجود داشت با ایمیل mo.jafari.g@gmail.com در ارتباط باشید