حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کانکت واچ؛ اولین ساعت هوشمند با سیستم عامل اندروید

به‌ تازگی اطلاعاتی مبنی بر ساخت اولین ساعت هوشمند با سیستم‌عامل اندروید پخش شده‌ است که به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

اندروید یک پلتفرم منبع‌باز یا به اصطلاح Open Source است که بر پایه هسته لینوکس ساخته‌ شده و گوگل به کمک ده‌ها شرکت دیگر آن‌ را برای تلفن‌های‌ هوشمند، تبلت‌ها، تلویزیون‌ها و… عرضه می‌کند که در حال حاضر بیشترین گستردگی را در بین اسمارت‌فون‌ها داراست.
اولین اسمارت‌واچ قدرت گرفته از این سیستم‌عامل، کانکت‌واچ (Connect Watch) نام دارد که به زودی در برخی کشورها قابل پیش‌خرید خواهد بود. اگرچه هنوز اطلاعاتی درباره قیمت آن فاش نشده اما احتمالاً قیمت نهایی آن بالا و خارج از تصور نخواهد بود و راه خود را با بازاریابی از نوع کراود فاندینگ (CrowdFunding) پیش خواهد گرفت.
کانکت‌واچ به صفحه‌نمایشی به بزرگی 1.39 اینچ از نوع پنل آمولد و رزولوشن 400×400 پیکسل مجهز خواهد شد. و دوربینی 2 مگاپیکسلی که توانایی ضبط ویدیو با کیفیت HD 720 را دارد را هم در خود جای خواهد داد.

این ساعت‌هوشمند برای اکثر قابلیت‌های خود نیازی به متصل شدن به تلفن‌هوشمند را ندارد و تا زمانی که سیم‌کارتی نانو در آن جای گرفته باشد می‌توانید به صورت کامل و مستقل از ویژگی‌های آن بهره‌مند شوید. البته قابل به ذکر است که این ساعت پشتیبانی از اینترنت 4G را نخواهد داشت و سازندگان به نسل قبلی یعنی 3G بسنده کرده‌اند.
در قلب این ساعت یک پردازنده مدیاتک با توان 1.39GHz و نیز 512MB رم و 4GB حافظه داخلی قرار خواهد داشت. البته احتمال حضور 1GB رم به همراه 8GB حافظه داخلی نیز وجود دارد.
با توجه به دیگر اطلاعات داده شده این اسمارت‌واچ با هر بار شارژ حدود 4 روز شما را همراهی خواهد کرد! که با توجه به مشخصات صفحه‌نمایش به نوبه خود عالی است.
از دیگر نکات مهم نیز می‌توان به وجود کرنومتر، شمارش‌معکوس و سنسور ضربان‌قلب در این ساعت اشاره‌کرد.
همچین قرار به عرضه شدن این ساعت همراه با یک اپ‌استور اختصاصی است ولی هنوز اپلیکیشن‌های زیادی با پشتیبانی از اندروید بر روی ساعت‌های‌ هوشمند وجود ندارند. به همین دلیل تیم ساخت در حال دعوت از توسعه‌‌دهندگان برای پورت کردن نرم‌افزار های مورد نظر برای ساعت هستند.

نظر شما در رابطه با این ساعت‌هوشمند چیست؟ آیا سیستم‌عامل و مشخصات آن، شما را مجذوب خود کرده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
REZA

چهار روز شارژ نگه میداره!عالیه

MJGol

بنظر یکم حافظش کمه ولی در کل عالیه 🙂
خداکنه قیمتش زیاد نباشه

Mortazavi

خوشمان آمد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پارسا گل‌نیا
زندگی یعنی تِک، سریال و فوتبال :)اگه سوالی بود با Parsagolnia@gmail.com در ارتباط باشید.