حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پنج مورد که می‌توانست گلکسی نوت 8 را پرچمدار بهتری کند

گلکسی نوت 8 بعد از شایعات متعدد بالاخره معرفی شد و همان‌طور که انتظار داشتیم شاهد یک گوشی قدرت‌مند حداقل بر روی کاغذ بودیم. به هر حال هیچ چیزی بدون ایراد نیست و همواره کم و کاست‌هایی وجود دارد؛ در ادامه می‌خواهیم به پنج مورد که می‌توانست این دستگاه را قوی‌تر و بهتر کند بپردازیم، پس با ترنجی همراه شوید.

طراحی زیبا و بی‌نظیر، سخت افزار درجه یک و قدرت‌مند و نرم‌افزارهای جدید از جمله ویژگی‌های پرچمدار جدید سامسونگ هستند که شب گذشته از آن رونمایی شد. همان‌طور که گفتیم هر چیزی باز هم نواقص خاص خود را دارد و نمی‌توان انتظار یک گوشی کامل و بی‌نقص را داشت.

سامسونگ گلکسی نوت 8

می‌خواهیم به شما از پنج موردی بگوییم که اگر در گلکسی نوت 8 وجود داشت، می‌توانست پرچمدار بهتر و شایسته‌تری باشد؛ در ادامه به توضیح این موارد می‌پردازیم.

پنج مورد که می‌توانست گلکسی نوت 8 را گوشی بهتری کند

1. مدلی جداگانه با صفحه نمایش تخت :

درست است که صفحه نمایش خمیده در بین کاربران و خریداران محبوب است اما به هر حال افرادی هم وجود دارند که علاقه‌ای به این مورد ندارند و مدل عادی را ترجیح می‌دهند. علل گوناگونی مانند علاقه برای این کار وجود دارد و حتی گاهی هم مسائل مالی باعث این انتخاب و ترجیح می‌شود. نمی‌گوییم که نسخه اج ایرادی دارد و صد البته در زیبایی آن هم شکی نیست، اما به نظر می‌رسد اگر مانند سری S دو مدل و حق انتخاب وجود داشت آن وقت بهتر می‌شد؛ شاید هم سامسونگ برای انگیزه‌های مالی اقدام به حذف نسخه عادی کرده است.

صفحه نمایش تخت

2. مکانی بهتر برای سنسور اثر انگشت :

همان ابتدای سال هم بسیاری از افراد نسبت به تغییر مکان سنسور اثر انگشت در گلکسی S8 اعتراض کردند و حالا شاهد تکرار شدن این شرایط در پرچمدار جدید سامسونگ هم هستیم. البته بایستی توجه کرد که در گلکسی نوت 8 بخاطر بزرگ و دراز بودن گوشی و وجود دو دوربین در پشت آن، دسترسی سخت‌تر هم شده است.

جای سنسور اثر انگشت

درست است که بخاطر بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش و کاهش حاشیه این کار انجام شده، اما واقعا بهتر نبود که این سنسور زیر دوربین قرار می‌گرفت؟ مطمئنا در ابتدای کار مدام دست‌تان را روی دوربین این گوشی (که اتفاقا دو تا هم هستند!) قرار خواهید داد و مدتی طول میکشد تا به آن عادت کنید.

3. باتری با ظرفیت بیشتر :

به واقع با این قابلیت می‌توانستیم کارکرد بهتری را از نوت 8 ببینیم؛ تعجب ما زمانی بیشتر می‌شود که مثلا گلکسی S7 اج که مانند همین گوشی لبه‌های خمیده دارد و البته اندازه‌ای کوچک‌تر، باتری با ظرفیت 3,600 میلی آمپر ساعت دارد. گلکسی نوت 7 نیز ظرفیت بیشتری داشت و هنوز علت این کاهش برای ما مشخص نیست. البته این به معنی این نیست که عمر باتری گلکسی نوت 8 پایین و بد است اما به نظر می‌رسد که می‌توانست بیشتر از این باشد و مقایسه عمر باتری این گوشی هوشمند با S8 هم همین را نشان می‌دهد.

باتری با ظرفیت بیشتر

4. طراحی رابط کاربری پیشرفته برای اج :

به نظر می‌رسد که این شرکت کره‌ای از ویژگی لبه‌های خمیده بیشتر برای زیبایی و فروش بیشتر استفاده کرده است و برای رابط کاربری آن تنها به چند ویجت و برنامه بسنده کرده است. می‌شد از ظرفیت اج بیشتر استفاده کرد و ویژگی‌های اختصاصی و پیشرفته‌‌تری را برای آن در نظر گرفت تا برای مثال با کشیدن انگشت تماس برقرار شود. حداقل می‌شد قابلیت‌های این بخش را به صورت شخص سوم در اختیار توسعه دهندگان قرار داد تا آن‌ها به طراحی رابط کاربری بهتری اقدام می‌کردند.

طراحی رابط کاربری پیشرفته برای اج

5. قیمت پایین و ارزان‌تر :

همان‌طور که در مورد اول اشاره کردیم، بسیاری از افراد به علت قیمت بالا نسخه تخت را به نسخه اج ترجیح می‌دادند، ولی حالا حق انتخابی برای آن‌ها در نظر گرفته نشده. در آن صورت طرفداران S Pen می‌توانستند گوشی مورد علاقه خود را با صفحه نمایش تخت و قیمت پایین‌تری بدست آورند. ناگفته نماند کسانی که این دستگاه را پیش از موعد خریداری کنند می‌تواند هدیه‌های مختلفی از قبیل شارژر بی‌سیم به همراه کارت حافظه و یا دوربین Gear 360 را دریافت کنند و با این کار حدود 200 دلار را به صورت محصول جانبی بدست آورند.

قیمت پایین تر برای گلکسی نوت 8

نظر شما درباره‌ی جدیدترین پرچمدار سامسونگ چیست؟ علاقه‌ای به خرید آن با این مشخصات و قیمت دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

تقریبا با همش موافقم

tahersib

هیچ کدوم از این مشکلات به اندازه ی گرفتن فقط 2 سال آپدیت بعد خریدن گوشی هایی به این خوبی و گرونی (حالا از هر برندی) وحشتناک نیستن!

Monarch

شدیدا با این موضوع موافقم
در ضمن این موضوع که با اپدیت متاسفانه کارایی گوشی پایین تر میاد نه بالاتر

Big S

از بین اینا فقط باطریش ممکنه مشکل باشه ک ایشالا نیست.

علی شیخ زاده

تنها دلیلی که میتونست نوت رو به گوشی بهتری تبدیل کنه باتری بزرگتر بود باقی موارد بیخود هستن

Mortazavi

3تاشو واقعاً قبول دارم

ahmad

مورد 1 و 3 برام خیلی مهم هستن

zanyar

با مورد اول شدیدا موافقم ، بشخصه اصلا نمیتونم با صفحه خمیده کنار بیام.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا صحرائی