حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هر بار نصب برنامه در اندروید Oreo از منبعی جز پلی استور نیازمند گرفتن اجازه است

نوشته

6 سال قبل | 2 دیدگاه | Android، اخبار، سیستم عامل

بسیاری از کاربران اندروید به خوبی می‌دانند که برای نصب برنامه‌های مختلف از منبعی غیر از پلی استور بایستی تیک عبارت “Unknown Sources” را در بخش تنظیمات را یک بار برای همیشه بردارند اما تغییرات در نسخه جدید این سیستم عامل (Oreo) اجازه چنین کاری را برای همیشه نمی‌دهد و بایستی هر بار و برای نصب هر برنامه این اجازه را صادر کنید. در ادامه همراه ترنجی باشید.

شاید برداشتن این قابلیت برای کاربران چندان دل‌چسب و دوست داشتنی نباشد چرا که با یک بار برداشتن این گزینه برای همیشه نصب برنامه‌های گوناگون راحت بود اما از این پس بایستی برای تک تک برنامه‌ها این کار را انجام دهند. اگر بیشتر به این مسئله نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که این اقدام می‌تواند تاثیر به سزایی در افزایش امنیت اندروید داشته باشد.

نصب برنامه

به علاوه از این پس دیگر برنامه‌های مختلف نمی‌توانند در پشت پرده اقدام به نصب اپلیکیشن‌هایی کنند که حاوی بد افزار هستند و شما از همه‌ی آن‌ها مطلع خواهید شد. بدون اجازه اولیه به یک برنامه، دیگر فریب نصب بروزرسانی‌های جعلی را نخواهید خورد و به‌طور کلی این اقدام موجب افزایش امنیت گوشی شما تا حد قابل قبولی می‌شود.

اجازه نصب اندروید Oreo

شاید این اقدام در ابتدا برای شما اذیت کننده باشد ولی امنیت بالایی که از این طریق بدست می‌آید به واقع ارزش آن را دارد. نظر شما چیست؟ گوگل با این کار تا چه حد می‌تواند سیستم عامل خود را امن‌تر کند؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Omidiha93

دارید اشتباه می‌کنید
من روی نکسوس دارم فرق کرده اما اینطور هم نیست
هر برنامه که باهاش برنامه دیگه ای نصب میکنید بار اول اجازه میخواد.
مثلا یه فایل با کروم دانلود کنی یه بار اجازه می‌گیره که از طریق کروم برنامه نصب شه؟
یا از بازار دانلود کنی میگه به بازار اجازه میدی برنامه نصب کنه؟ فقط یه بار می‌پرسه نه هر بار

Mortazavi

اینجوری که خیلی بده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا صحرائی