حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اینتل تایید می‌کند: نسل هشتم پردازنده‌های دسکتاپ Coffee lake از مادربردهای فعلی پشتیبانی نخواهند کرد

به تازگی در اینترنت شاهد به بیرون درز کردن اطلاعات جدیدی از پردازنده‌های نسل هشتم کمپانی اینتل یعنی Coffee lake بودیم. در میان این اطلاعات فاش شده، دو عکس از جعبه‌ی آن‌ها نیز منتشر شده است که اطلاعات و مشخصات مهمی را برای ما فهرست می‌کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

این بسته بندی در واقع مهر تاییدی بر گفته‌های کمپانی ASRock در این رابطه است. به طوری که پردازنده‌های نسل جدید مبتنی بر چیپست 300 اینتل خواهند بود و با توجه به آن که این مشخصه بر روی جعبه‌ی آن‌ها چاپ شده است، پشتیبانی نکردن نسل هشتم پردازنده‌های این کمپانی از مادربردهای نسل گذشته که از چیپست Z270 بهره برده‌اند حتمی خواهد بود.

با این وجود پردازنده‌های 6 هسته‌ای این نسل همچنان از سوکت LGA1151 بهره برده‌اند، اما به دلیل پشتیبانی نکردن از چیپست نسل گذشته، برای ارتقا نیاز به تعویض مادربرد خواهید داشت. لازم به ذکر است که مصرف این پردازنده‌ها احتمالا چیزی حدود 65 تا 95 وات خواهد بود.

برای آشنایی بیشتر با مشخصات این پردازنده‌ها (نسخه آزمایشی)، بهتر است نگاهی به جدول پایین بیندازید.

همان طور که در جدول بالا می‌بینید، مجموعه حافظه‌ی کَش سطح سه (L3) پردازنده‌های 6 هسته‌ای این نسل در سری Core i7 معادل 12 مگابابیت و در سری Core i5 معادل 9 مگابایت است. همچنین پردازنده‌های 4 هسته‌ای نیز از 8 مگابایت حافظه‌ی کَش بهره‌ برده‌اند که با شایعات منتشر شده در گذشته مطابقت دارد.

.شما عملکرد پردازنده‌های نسل هشتم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
یاشار ایشان آقا