حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یادداشت سردبیر: شهریور داغ ؛ بهشت دوست‌داران تکنولوژی

سلام سلام!

با اولین قسمت از یادداشت سردبیر ترنجی در خدمت شما عزیزان هستیم. باز هم بوی ماه شهریور! این ماه برای گیک‌ها ، نردها و کلا تمامی ایل و تبار عاشقان تکنولوژی یادآور روزهای خوش است. دو روز دیگر شهریور از راه می‌رسد و تیم ترنجی برای آن تدارکات ویژه‌ای در نظر گرفته است.

دقیقا اواخر اسفند ماه سال 92 بود که نوشته‌های خودم در انجمن وینفون سنتر خدابیامرز را با این عنوان شروع می‌کردم:

سلامی به گرمای وحشتناک تابستون! سلام دوستان

عارف کمانی هستم!

در حالی که زمستان بود و ما از گرمای تابستان حرف می‌زدیم ، کم کم احساس کردم که اتفاقاتی قرار است در ماه شهریور بیوفتد. یک کاربر می‌گفت:

داداچ! بزار شهریور بیاد . اپل 5 اس میاد تموم گوشیا رو میخوره! لومیا 920 که عددی نیست گلم!

زمانی بود که فکر می‌‎کردم انتهای آرمانشهر من لومیاست. لومیا 920 برای من یک موبایل تمام عیار بود. محکم ، جذاب و همه چیز تمام. دلم غش می‌رفت اگر کسی در سایت نارنجی (قبل از آن‌که بسته شود. حدودا شهریور سال 92) از لومیا حرف بزند. کم کم فهمیدم که قرار است شهریور اتفاقات خوبی بیوفتد.

زمان گذشت ، زمان گذشت و هفت ماه گذشت. کم کم در حال ورود به شهریور بودیم و من از سایت‌های مختلف اخبار و شایعات مربوط به نوت 3 ، آیفون 5 اس ، سونی اکسپریا زد 3 و کم و بیش پرچمدار جدید الجی را می‌شنیدیم. می‌گفتند که دیگر خبری از پرچمدار سری جی پرو نیست و امسال بچه‌های الجی قرار است پرچمداری متفاوت معرفی کند. کلا سال 93 هنوز سیاست‌های الجی کمی گنگ و نامفهوم بود. حالا کمی نظم گرفته و روی غلطک افتاده است.

کم کم احساس می‌کردم که عاشق تکنولوژی شده‌ام. با بدبختی کنفرانس نوت 4 را با وبلاگ نویسی زنده TheVerge و اینترنت فوق پرسرعت 2G شهر محلات دنبال کردم. اخبار را به یاد می‌سپردم و هیچ لذتی مثل دنبال کردن اخبار IT ، من را ارضا نمی‌کرد.

آیفون 5 اس در سال 93 حسابی ماه شهریور را داغ داغ کرد. با آن سنسور اثر انگشت فضایی و جادویی خود که حسابی خبرش در شهر پیچیده بود. بحث‌های آن روزها را کامل به خاطر دارم. می‌گفتند که اپل اولین نیست و سالها قبل موتورلا از سنسور اثر انگشت در تلفن‌های خود استفاده کرده است. طرفداران متعصب سونی به زد 3 می‌بالیدند و می‌گفتند که این موبایل واقعا شاهکار است. واقعا هم نسبت به فاجعه‌ی زد 1 و آن صفحه نمایش بدون زاویه دیدش ، پیشرفت بزرگی بود!

گلکسی نوت 3 را از بین نبریم. همان تلفنی که با مراسم رونمایی عالی خود ، نصف مدیران سایت‌های تکنولوژی ایرانی را دلبسته خود کرد و آن زمان هرکسی را که می‌دیدی می‌گفت: می‌دانی فلان مدیر بهمان سایت ، نوت 3 را اولین روز عرضه خریده است. ما هم ذوق زده بودیم و هنوز هم می‌گفتیم که عزیز دل برادر! لومیا 520 من از تلفن او نیز سریع‌تر است.

سال 93 عالی بود. سالی پر از نوآوری در فناوری اطلاعات. سالی که دیگر تکرار نشد. آیا سال 96 قرار است 93 ای دیگر ببینیم!؟!؟

شهریور ، شهریور و باز هم شهریور!

امسال هم ما هنوز چشم در راهیم. نوت 8 قرار است بیاید. آیفون 8 و احتمالا 7 اس و 7 اس پلاس در راه است. الجی قرار است الجی وی 30 را معرفی کند. اچ‌تی‌سی با همکاری گوگل ، گوشی گوگل پیکسل 2 را به بازار خواهند فرستاد و سونی با ایکس زد 1 و ایکس زد 1 اس ، قرار است خودی در بازار نشان دهند.

بگذارید کمی فکر کنم که چیزی از قلم نیافتاده باشد. الجی و سونی و اپل و سامی را گفتم. اچ‌تی‌سی هم از قلم نیافتاد. شیائومی هم که کار خود را می‌کند و می میکس 2 را رونمایی خواهد کرد. آهان! هوآوی را از یاد نبریم. همین سری میت جادویی که به نظر من شایسته لقب یکی از بهترین فبلت‌های بازار است. حضور کمرنگ ، عجیب و البته غم انگیز مایکروسافت در چند سال اخیر را نیز هضم کرده‌ایم. ردموند خسته!! ردموند تنها. ردموندی که هنوز هم می‌خواهد متفاوت باشد.

امسال شهریور ، داغتر از هر زمان دیگری است. ترنجی مجددا جان گرفته است و سیستم لایو بلاگ ما آماده است. از روز 1 شهریور منتظر آتش بازی ما باشید. بگذارید شهریور را با رنگ دیگری ببینیم. آن را متفاوت لمس کنیم.

آری. این برای من بهشت است. اگر تو با هر چیز دیگری از زندگی لذت می‎بری ، من با تکنولوژی زندگی را شیرین‌تر می‌بینم. امیدوارم که این شیرینی ، با نتایج نهایی کنکور شیرین‌تر شود.

ع.ک.ل.ع

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Pourya

سلام و عرض ادب
خسته نباشید به عارف خان کمانی بابت این نگارش شیوا و دل نشین…
من هم امیدوارم خاطرات خوش شهریور ۹۳ دوباره تکرار بشه و علاقه مندان به تکنولوژی و برندهای محبوبشون به اون چه استحقاق دارند برسند…

REZA

هرچی میگذره این امکانات پر سر و صدا و هیجانی کمتر میشه!یه زمانی تو کل دنیا میپیچید فلان شرک گوشی زده لمسیه صفحش!الان اینقدر هر سال چیز جدید اضافه میشه دیگه اونقدرا بین مردم اون بحثا پیش نمیاد.
البته ممکنه چیز انقلابی باید بیاد که مث قدیم شه!

etemadian

سلام بر عارف خان کمانی
سردبیری مبارکه عزیز
زبان نوشتاری شما رو دوست دارم
امیدوارم همیشه شاد و سلامت اخبار تکنولوژی را واسه ما بازگو کنید
به آقا صدرا و دیگر دوستان سلام برسونید

Mortazavi

یادش بخیر زی3 شده بود بزرگترین آرزوم پرنورترین صفحه دنیا و ایزو 12800 و کیفیت استثنایی اسپیکر مثل رؤیا بود و دوسالی که داشتمش اوج لذت رو بهم داد تا اینکه دزدیدنش و X رو جایگزینش کردم.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com