حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رؤیت خورشید گرفتگی آنلاین شد: خورشید گرفتگی امروز آمریکا را از دست ندهید

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اطلاعیه‌ها، حتما بخوانید

مردم آمریکا می‌توانند با استفاده از سایت طراحی شده توسط ناسا، امروز به تماشای آنلاین خورشید گرفتگی در این کشور، بنشینند. 

به گزارش ایسنا، امروز ۲۱ اوت، این خورشید گرفتگی جزئی در تمامی نقاط ایالات متحده آمریکا قابل مشاهده است و خورشیدگرفتگی کلی هم در حد فاصل اورگون تا کارولینای جنوبی قابل رؤیت است.

ناسا جهت ثبت لحظات شگفت انگیز این خورشید گرفتگی، دوربین های دقیقی را در فضا تعبیه کرده و همچنین این سایت را طراحی کرده تا مردم بتوانند از طریق آن به تماشای آنلاین و همزمان این خورشید گرفتگی بنشینند و از تصاویر شگفت انگیز این اتفاق نادر لذت ببرند.

همانطور که می‌دانیم علت خورشیدگرفتگی یا کسوف، قرار گرفتن ماه در میان زمین و خورشید است، به گونه ای که سایه ماه بر روی خورشید افتاده و در نتیجه مردم بخش هایی از زمین، قادر به رؤیت این پدیده خواهند بود. این پدیده تنها زمانی رخ می دهد که زمین، ماه و خورشید، هر سه بر روی یک مدار قرار بگیرند.

این بزرگترین خورشیدگرفتگی قرن در آمریکا و نخستین کسوف در سال ۲۰۱۷ است که سراسر خاک این کشور را تحت پوشش قرار می دهد.

سازمان فضایی آمریکا، ناسا، همچنین به مردم آمریکا توصیه هایی جهت رؤیت این پدیده کرده است. به عنوان مثال، تماشاگران قبل از نگریستن به خورشید باید در جای خود ایستاده و از عینک‌های مخصوص دارای فیلتر استفاده کنند. سپس آنها باید از خورشید رو برگردانده و فیلتر را از چشمانشان بردارند.

همچنین می‌توانید از طریق لینک‌های زیر این خورشید گرفتگی را به صورت زنده در یوتویوب تماشا کنید:

لینک اول

لینک دوم

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علیرضا قنبری
Telegram: Ali_rezaGhanbariInstagram: Alireza.Ghanbari1Gmail: AlirezaGhanbari.Toranji