حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سلام مریمم؛ کلاهبرداری پیامکی به شیوه‌ای جدید!

مطمئنا برای شما هم اتفاق افتاده که پیام‌های تبلیغاتی را از اپراتورها دریافت کرده باشید؛ اما دیگر اپراتورها در بالاکشیدن پولتان و تمام کردن شارژتان تنها نیستند، بلکه افراد به کمک آن‌ها آمده‌اند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

امروز صبح، حول و حوش ساعت 10 صبح بود، که از خواب بیدار شده بودم و مشغول کار بودم؛ ناگهان پیامی به دستم رسید که روی لاک اسکرین فقط تکه‌ای از آن مشخص بود، “سلام مریمم”. سراسیمه سعی بر باز کردن قفل صفحه داشتم و متاسفانه حسگر اثر انگشت هم به درستی کار نمی‌کرد (نمی‌دانم چرا!). پیام را باز کردم و شروع به خواندن آن کردم:

خب طبق کاری که بیشتر افراد می‌کنند، من اسکرین شاتی تهیه کردم و در شبکه‌های مجازی به اشتراک گذاشتم. بازخوردها بسیار خنده‌دار بود و همه اظهار داشتند که این مورد برای آن‌ها بسیار رخ داده است. حتی برای خانمی متشخص چنین پیامی آمده است:

بعد از دیدن این ماجرا تصمیم به امتحان کردن این شماره گرفتم و به شماره ذکر شده پیامی را ارسال کردم و نتیجه؛ مشخص شد که مریم و علی یکی از اپراتورهای بزرگ خودمان هستند!

  

خب حالا به کجا سوال اصلی می‌رسیم؛ چرا اینگونه؟

در گذشته پیام‌های تبلیغاتی رک و روراست به سراغ موضوع اصلی می‌رفتند، اما حالا پیام‌هایی را می‌بینیم که تن آدم را می‌لرزانند و یا حتی آدم را تهدید می‌کنند. نکته اینجاست که برخی افراد تن به قبول کردن درخواست به شرط تمام شدن این موضوعات می‌دهند و پیامک‌ها هم مدام به این موضوعات پایان می‌بخشند. نکته‌ای دیگر نیز وجود دارد که دیگر این پیام‌ها شبانه‌روزی ارسال می‌شوند و خواب و خوراک را از شما می‌گیرند. مسئولین راهکارهایی رو برای رهایی از این موضوعات در اختیار گذاشته‌اند اما باز هم آن مواردی که نباید بیایید، می‌آیند.

آیا شما تجربه‌ای در این زمینه دارید؟ با ترنجی به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
REZA

علی و مریم ،همون قلی و قزی چند سالن فقط با کالاس شدن روش دزدیشون مدرن شده

NashenasI

سلام علی?سلام مریمم ???
واقعاً خجالت آور و در عین حال خنده داره!
بازهم خداروشکر همراه اول فقط دزدی میکنه و همچین پیام شرم آوری نمیفرسته!

mega08

از این پیام ها چندین بار اومده برای من هم ایرانسل هم همراه اولم . هیچ ربطی به اپراتور ندارن. شماره ی شخصیه . برای دوستمم اومده بودایشون تا دیده اسم دختره سریع اجرا کرده .!! نمیدونم چ دلیل مضخرفی داشته چون دختره باید امتحان کنه !.
ولی پیامش این نبود . ی پیامی بود که سرویس نمیدونم چی بود که گفته بود این کد شماس 5 نفرو دعوت کن تا 5 تومن شارژبگیری!!

neo one

نمیدونم چند نفر در سال از این سرویس ها استفاده میکنن ولی اگر سایت ترنجی لطف کنه یه حساب مختصر بده بهتر میشه نتیجه گرفت درامدزاییش چجوریه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مهرشاد مرادزاده
گیمری عاشق نوشتن...