حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپ امنیتی iPhone توسط هکری رمزگشایی شد اما اطلاعات شما در امان هستند

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، اپل، اخبار، ترنجی، موبایل

برای تامین امنیت Touch ID در iPhone 5s اپل یک قطعه نامشخص به نام SEP را بکار برد. به بیان ساده این قطعه قسمتی سخت افزاری ساخته شده توسط اپل است که اطلاعات شخصی مصرف کنندگان مانند گذرواژه ها و اثر انگشت و هرچیز دیگری که محافظت نیاز داشته باشد را  به صورت پردازنده‌ایی کوچک و جدا از بقیه دستگاه محافظت می‌کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

تا به امروز این قطعه جعبه سیاهی برای اکثریت افراد خارج از کوپرتینو بود، همانطور که فریمور اجرایی آن رمز گذاری شده است، به بیانی دیگر هیچکس حتی نمی‌توانست ببینید که این قطعه چه کاری چه انجام می‌دهد. اما حالا  بدنبال عرضه عمومی  کد رمزگشایی آن  توسط هکری به نام  Xerub در Github این لایه امنیتی برداشته شده است.

شاید این خبر تاریک و ترسناک بنطر برسد اما اطالاعات پردازش شده توسط SEP  از آنجایی که  تنها فریمور اجرایی فاش شده است همچنان امن هستند. در حقیقت ممکن  است کسی بگوید حالا که فریمور قابل دسترسی است امکان دارد محققان آن را کند و کاو کنند و مشکل امنیتی که توسط اپل کشف نشد را کشف کرده و به رفع آن بپردازند.

گویا اپل اصلا نگران فاش شدن کلید رمز گشایی SEP نیست، کارمند ناشناس اپل در صحبتی با TechRepublic ادعا کرد که کمپانی ساکن کوپرتینو برنامه‌ایی برای حل مشکل فریمور SEP ندارد، به این معنی که نگران از دست دادن اطلاعات شخصی خود نباشید.

نظر شما درباره واکنش اپل به این موضوع چیست؟

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جعفری
علاقه مند به دنیای گیم و تکنولوژی.. اگر سوالی وجود داشت با ایمیل mo.jafari.g@gmail.com در ارتباط باشید