حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مروری بر شایعات و مشخصات فاش شده از ال‌جی V30 ؛ غولی چند رسانه‌ای

طبق اطلاعات و مشخصاتی که از گوشی هوشمند الجی به بیرون درز کرده، به نظر می‌رسد که V30 اهداف زیادی داشته و باید در تمامی آن‌ها این غول کره‌ای را سربلند سازد. پس کاملا مشخص است که این شرکت کره‌ای برای ارائه‌ی آن برنامه‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته و قرار است ما را در این ماه حسابی سورپرایز کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا به بررسی برخی از مشخصات و شایعات منتشر شده از این پرچمدار بپردازیم.

این طور که به نظر می‌رسد الجی در این ماه چیزهای زیادی را برای نشان دادن به ما کنار گذاشته است. برای مثال این گوشی هوشمند که با استفاده از آخرین فناوری‌ها و دستاوردهای این کمپانی کره‌ای عرضه خواهد شد، قطعا نیروگاهی برای محتوای چند رسانه‌ای بوده و توانایی ضبط و پخش موسیقی و ثبت تصاویر و ویدیوها را با بالاترین کیفیت ممکن خواهد داشت تا بتواند به عنوان جانشین شایسته‌ای برای گوشی الجی V20  شناخته شده و در همین حین با دیگر پرچمداران، نظیر آیفون‌های 2017 و گلکسی نوت 8 دست و پنجه نرم کند. حال نکته اصلی این است که الجی چگونه می‌خواهد این انتظارات را برآورده کند.

طراحی و نمایشگر

الجی V20 که سال گذشته عرضه شد ظاهری بی نظیر و طراحی ظریفی داشت، اما با تمامی این ها به هیچ وجه به زیبایی نرسیده بود. الجی V10 نیز که اولین گوشی هوشمند سری V الجی محسوب می‌شود، در طراحی بسیار فقیر بود و ظرافت و زیبایی در آن دیده نمیشد. حال با توجه به نسل‌های گذشته این دستگاه، انتظار می‌رود تا V30 چه در ظرافت و چه در زیبایی به تکامل رسیده و همانند الجی G6، قسمت پشتی و جلوی دستگاه تماما با شیشه پوشیده شده و در لبه‌ها نیز از منحنی جذابی بهره ببرد. اما این تمام ماجرا نبوده و انتظار داریم تا قابی فلزی تمامی آن‌ها را احاطه کرده و استقامت خاصی به آن بخشد. در این صورت نباید انتظار جدا شدن قاب پشتی را داشت چرا که به احتمال زیاد الجی این گوشی هوشمند را مهر و موم کرده تا بتواند آن را در برابر آب و گرد وغبار مقاوم ساخته و گواهی IP68 را برای آن کسب کند.

انتظار می‌رود که ال‌جی V30 از G6 پیروی کرده و به نمایگشری با نسبت 18:9 مجهز شود. این خبر خوبیست چرا که سبب نازکتر شدن این گوشی نسبت به V20 شده و به این شرکت کره‌ای امکان مانور بیشتری را در این قسمت خواهد داد. همچنین با توجه به تصاویر منتشر شده احتمالا این دستگاه با نمایشگری 6 اینچی به بازار عرضه شود.

یکی دیگر از تغییراتی که انتظار می‌رود در V30 اعمال شود، حذف امضای سری V یعنی نمایشگر ثانویه است. با این حال ویژگی‌های این قسمت همچنان باقی خواهد ماند، چرا که الجی در این گوشی هوشمند از پنل AMOLED استفاده کرده که موجب می‌شود تا بدون کاستن از عمر باتری، اطلاعیه‌ها همیشه بر روی نمایشگر نمایش داده شوند. همچنین به نظر می‌رسد که الجی برای این دستگاه نوار شناوری را در نظر گرفته تا بتوانید در کمترین زملن به کلیدهای میانبر دسترسی پیدا کنید. در یکی از گزارشات، وضوح صفحه‌نمایش V30 رقم شگفت انگیز 2880 در 1440 ثبت شده بود که دقیقا مشابه الجی G6 است.

اما نکته هیجان انگیز این دستگاه قطعا نمایشگر حساس به لمس آن خواهد بود. در صورتی که این گوشی هوشمند از این ویژگی بهره ببرد، می‌توان انتظار داشت که همانند Force Touch شرکت اپل، الجی V30 با یکپارچه سازی کلیدهای میانبر با سطوح مختلف رابط کاربری، تعاملی تازه را در سراسر رابط کاربری فراهم آورد. با توجه به برخی از گمانه زنی‌ها، این ویژگی با برخی از تکنیک‌های جدید و بازخوردهای لمسی متفاوت همراه خواهد بود.

پردازنده، نرم‌افزار، حافظه‌ی رم و ذخیره‌سازی

طبق شایعات منتشر شده این دستگاه احتمالا از پردازنده اسنپدراگون 835 ساخت شرکت کوالکام به همراه 6 گیگابایت حافظه رم بهره ببرد. حافظه ذخیره سازی V30 نیز 64 گیگابایت خواهد بود، با این وجود هنوز مشخص نیست که این گوشی هوشمند از کارت حافظه پشتیبانی خواهد کرد یا خیر. در همین بین شایعاتی نیز منتشر شده بود که  خبر از عرضه نسخه پلاس این دستگاه با حافظه رم و یا حافظه ذخیره‌سازی بیشتر را نسبت به نسخه اصلی می‌داد. با این وجود احتمالا نسخه پلاس الجی V30 تنها در کره‌ جنوبی در دسترس قرار گرفته و در دیگر نقاط جهان شاهد عرضه آن نباشیم.

در بخش نرم‌افزار احتمال می‌رود این گوشی هوشمند با اندروید 7.1 نوقا برای خرید در دسترس عموم قرار گیرد، چرا که معلوم نیست اندروید O چه زمانی انتشار یابد. رک و پوست کنده بگوییم که با توجه به عرضه الجی V20 در سال گذشته با اندروید نوقا، عرضه V30 نیز با همین نسخه کمی ناامید کننده است.

از این موضوع که بگذاریم گویا V30 قرار است تغییرات زیادی را در بخش نرم‌افزار به ارمغان آورد، بنابراین تجربه کاربری مشابهی را با V20 تجربه نخواهیم کرد. برای مثال ممکن است شاهد حذف منوی کشویی برنامه‌ها جهت سادگی هرچه بیشتر رابط کاربری باشیم. لازم به ذکر است که احتمالا امکان شخصی سازی دکمه‌های پیمایش توسط کاربر به این گوشی اضافه شده و همچنین از Google Assistant و Daydream VR نیز بهره گیرد.

دوربین و محتوای چند رسانه‌ای

الجی خود جزییات زیادی از دوربین دوگانه این پرچمدار را منتشر کرده است. یکی از تغییرات گسترده در این دوربین، جایگزینی لنز پلاستیکی با شیشه‌ای است که انتظار می‌رود شاهد وضوح بیشتری در آن باشیم. در ضمن الجی از دیافراگمی با گشودگی F1.6 در این پرچمدار بهره برده است که سبب خواهد شد تا جذب نور برای برخورد با سنسور به میزان زیادی افزایش یابد. لازم به ذکر است که این گشودگی برای اولین بار است که در یک گوشی هوشمند بکار گرفته می‌شود. یکی از ویژگی‌هایی که این قابلیت به همراه فناوری‌های OIS و EIS به ارمغان خواهد آورد، انقلابی در زمینه تصویر برداری در نور کم خواهد بود.

برای روشن شدن بیشتر این پیشرفت بزرگ، باید گفت که تنها یکی از سنسورهای دوربین اصلی از این ویژگی بهره خواهد برد و دوربین ثانویه آن همانند گذشته تنها به لنز وایدتری مجهز شده است. با این وجود ماژول دوربین 30 درصد نسبت به V20 کوچکتر شده که نشان می‌دهد دوربین این دستگاه حتی باید کوچکتر از تصاویر به بیرون درز کرده باشد.

انتظار می‌رود با توجه به رویه تکاملی که این گوشی هوشمند به کار گرفته، نرم‌افزار دوربین بسیار غنی تر از قبل باشد. به طوری که علاوه بر امکان تنظیم دستی دوربین برای ثبت تصاویر و ویدیوها، از فرمت‌های ویژه‌ای جهت ویرایش ویدیوهای ضبط شده نیز بهره خواهد برد.

[aparat id=”HB1Dy”]

احتمال می‌رود که الجی V30 همانند V20 و V10 دارای امکانات فراوانی برای ضبط صدا باشد و بتواند با به نمایش گذاشتن کیفیت خارق‌العاده‌ خود در ضبط صوت، استانداردهای تازه‌ای را در صنعت گوشی‌های هوشمند وضع کند. احتمالا V30 با یک داک قدرتمند در این زمینه به همراه ایرفون‌های B&O در جعبه عرضه شود.

باتری

همان طور که در بخش طراحی به آن اشاره کردیم این گوشی هوشمند در قسمت پشتی به شیشه مجهز شده و به همین دلیل ممکن است این دستگاه از ویژگی شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی کند، قابلیتی که در صورت فلزی بودن پشت دستگاه عملی نخواهد بود. با این وجود باتری این دستگاه توسط کاربر قابل تعویض نبوده که انتظار دیگری هم از آن نمی‌رفت. با اینکه هنوز اطلاعاتی در رابطه با ظرفیت باتری V30 منتشر نشده است اما حدس می‌زنیم که این دستگاه از قابلیت شارژ سریع نیز بهره گیرد.

قیمت و زمان عرضه

الجی در گذشته به طور رسمی اعلام کرد که این دستگاه در تاریخ 31 اوت در برلین معرفی خواهد شد. احتمالا کره جنوبی اولین کشور میزبان این گوشی هوشمند بوده و در مرحله دوم شاهد عرضه این پرچمدار در دیگر نقاط جهان باشیم. با اینکه هنوز قیمت این غول چند رسانه‌ای به طور رسمی مشخص نشده، اما طبق شایعات با قیمتی 700 دلاری در دسترس قرار خواهد گرفت.

نظر شما درباره الجی V30 چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

باورتون نمیشه من بیشتر از نوت۸ منتظر وی ۳۰ هستم طراحیشو دوس دارم و قلم هم به کارم نمیاد در بقیه موارد به احتمال زیاد از نوت کم نمیاره و اگه قیمتش این باشه خیلی ارزانتر از نوت خواهد بود

Peiman

منم واقعا جذب طراحیش شدم. علاوه بر اون صفحه نمایش oled و دوربین f 1,6 ک داره. قطعاً گوشی جذابی خواهد شد

Pouya

الجی یه مشکل بزرگ داره اونم باتریشه که انصافا گوشیاش باتری های خوبی ندارن ولی تو بقیه مواردم بهترین نیس ولی خیلیی خوبه کلا خودمم نمیدونم چرا ولی الجی همیشه برای من یه شرکت دوست داشتنی بوده کلا شرکت مظلوم و بی ادعایی هس ولی واقعا باید یه فکری برا باتریش بکنه

Peiman

اگه باتریش خوب باشه میترکونه این گوشی

REZA

یکی تز گوشیای خیلی خوب ال جی میشه،یکم رو باتریش باید کار کنه فقط.

ahmad

همه از باتریش گفتن منم میخوام یه چیزی بگم به چند دلیل حدس میزنم باتریش خوب باشه اولا از اسناپدراگون کم مصرف ۸۳۵ استفاده خواهد کرد دوما صفحه نمایشش امولد خواهد بود و سوما از لحاظ نرم افزاری بهینه خواهد بود

Mortazavi

این گوشی واقعن مصداق یه اسمارتفون کامل و تمام عیار هست و امیدوارم سکوی پرتاب الجی بشه، تنها عیبش سنسور دوربین خیلی کوچیکش هست که اندازه دوربین سلفی xzp و نوکیا8 هست که الجی با دیافراگم 1.6 سعی در جبرانش داره.
به نظرم Xz premium و V30 و note8 زیباترین و کاملترین اسمارتفون های 2017 باشند

ahmad

موافقم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
یاشار ایشان آقا