حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ دیگر بمبی را به ما هدیه نمی‌دهد زیرا ….

معرفی سامسونگ گلکسی نوت 8 نزدیک است. 1 شهریور را روی تقویم خود علامت بزنید؛ چرا که فبلتی کم‌نظیر در حال آمدن است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا به پاسخ این سوال برسیم: “آیا باید منتظر بمبی دیگر باشیم؟”

مطمئنا نمی‌توان معرفی سال گذشته را فراموش کرد؛ آن همه هیاهو و سر و صدا یرای اینکه بمبی معرفی شود. سامسونگ ادعا دارد که دیگر خبری از فاجعه نوت 7 در مورد این گوشی نیست و ما هم قصد اطمینان حاصل‌کردن از این مورد را داریم. نگرانی مردم بسیار زیاد است و این سوال‌ها مدام در ذهن بسیاری از افراد می‌چرخند: “آیا این فاجعه دوباره اتفاق می‌افتد؟ آیا این گوشی فروش موفقی خواهد داشت؟ من نمی‌خواهم خانه‌ام را بسوزانم…”

البته، انتظار می‌رود که این قضایا در طول زمان توجیه شوند. ولی ما قصد داریم تا پیش‌نمایشی از آن را برای شما اجرا کنیم. ما دلایلی را داریم که امسال خبری از فاجعه نیست. سامسونگ گلکسی نوت 7 یک محصول معیوب و خطرناک بود، اما نوت 8 باید کاملا ایمن باشد، همانند سایر محصولات سامسونگ که در اطراف ما وجود دارند. ما چهار دلیل برای ایمن بودن “نوت” جدید داریم:

1- تست ایمنی باتری جدید با 8 مرحله

سامسونگ با دیدن ضعف خود در تست باتری‌ها، تغییراتی را ایجاد کرد. این تست اکنون شامل 8 تست مجزا می‌شود که باتری را در دو وضعیت بلندمدت و کوتاه‌مدت تست می‌شود. این 8 مرحله شامل مرور فیزیکی توسط کارشناس با اشعه ایکس، آزمون دوام، تست شارژشدن و تخلیه شارژ، بررسی نشت کامپوزیت‌ها، جداسازی باتری، تست واردشدن ولتاژ غیرمنتظره و تست “تسریع استفاده” می‌شوند. تست تسریع استفاده در اصل شرایط دو هفته بعد از استفاده را در چند روز شبیه‌سازی می‌کند.

به گفته سامسونگ با این تست‌ها، مشکلات نوت 7 پیدا شده و در نسل بعد حل شده است؛ ولی همچنان هم برخی افراد معتقدند که به این حرف‌ها اعتمادی نیست و سامسونگ زیاد از این نوع قول‌ها داده است.

2- نوت 8 بزرگ‌تر از دیگر گوشی‌های سامسونگ است

اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند که نوت 8 خیلی بزرگ‌تر از دیگر گوشی‌های سامسونگ و به خصوص نوت 7 است. ولی سوال اصلی اینجاست: این موضوع چه ربطی به مشکلات باتری دارد؟ بزرگ‌تر بودن قدرت انفجار بیش‌تری به نوت 8 می‌دهد یا خیر؟ خب مشکلات نوت 7 از آنجا شروع شد که مهندسین سامسونگ سعی بر جادادن آن باتری بزرگ در سایز کوچک داشتند (که تصمیم احمقانه‌ای به نظر می‌رسید). نوت 7 قصد ترکاندن بازار جهانی را داشت اما به جای آن خودش و صاحبانش را ترکاند و افرادی را برنزه و کمی سیاه کرد.

به مقایسه بالا نگاه کنید؛ چه می‌بینید؟ بله درست است! نوت 7 (که دیگر وجود خارجی ندارد) را می‌بینید که مانند یک پسر کوچک (ولی خطرناک) به نظر مي رسد. نوت 8 از آن بلندتر است به راحتی می‌توان رشد اندازه صفحه‌نمایش را تشخیص داد. به طور خلاصه، “نوت” بعدی از هر جهت رشد خواهد داشت و با توجه به این، ما می توانیم حدس بزنیم همه چیز در داخل گوشی بسیار بزرگتر خواهد شد و فاصله‌های بیشتری بین اجزا وجود خواهد داشت؛ پس دیگر مثل نوت 7 همه اجزا و باتری بزرگ در یک قاب کوچک، به زور فشرده نشده‌اند.

3- باتری نوت 8 از نوت 7 کوچک‌تر خواهد بود

کاملا واضح است که اکنون سامسونگ حتی از کوچک‌ترین ریسک هم استقبال نمی‌کند و اگر ما سامسونگ بودیم، دقیقا همین گونه فکر می‌کردیم. سامسونگ در برنامه‌های اولیه خود برای باتری 4000 میلی‌آمپر-ساعتی برنامه‌ریزی کرده بود ولی با دیدن پسر خلف خود، اندازه را تا 3300 کاهش دادند و اکنون از یک لحاظ مطمئن هستیم: باتری کوچک‌تر، انفجار کوچک‌تر

کوچک‌تر بودن باتری به چه معناست؟ این بدان معناست که دیگر فشار و تماس غیرضروری به باتری وارد نمی‌شود. اگر من به جای طرفداران این شرکت بودم، از این بابت ناراحت می‌شدم چرا که با صفحه‌نمایش بزرگتر این حجم از باتری جوابگو نخواهد بود و به یکی از نقاط ضعف نوت 8 تبدیل خواهد شد؛ در واقع، با محاسبات ما در استفاده ممتد باتری در حدود 8 ساعت دوام خواهد آورد. این برای مصرف‌کننده عادی هم بد است چه برسد به مصرف‌کننده حرفه‌ای‌تر؛ اوه! یادم نبود، حداقل این گوشی نمی‌ترکد!

4- سامسونگ به طور خاصی از ایمنی این گوشی اطمینان حاصل خواهد کرد

ما از سیستم 8 مرحله‌ای تست ایمنی، اندازه دستگاه و اندازه باتری صحبت کردیم. اما نکته اینجاست که سامسونگ برای این گوشی دقت خاصی را به خرج می‌دهد. برنامه تست باتری خوب عمل کرده و خود را در سری اس 8 نشان داده است. با توجه منفجر شدن نوت 7، تمام توجه‌ها روی نوت 8 است. از رئیس تا کارمند معمولی برای هر خطایی روی این گوشی وقت زیادی صرف کرده‌اند.

کسی متوجه شد که چرا سامسونگ نسخه فن‌ادیشن را چند هفته قبل از معرفی نوت 8 عرضه کرد؟ برای اینکه بین مردم اطمینان ایجاد کند که نوت 7 دیگر منفجر نمی‌شود و شما می‌توانید دوباره به ما اعتماد کنید.

نظر شما در این مورد چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Pouya

ولی باز هم یه عده هستن که هنوزم دارن انفجارو مسخره میکنن و حرف انفجارو پیش میکشمو هی میگن سامبمب و ….

Mortazavi

داداش گلم بیش از نیمی از فن های سامسونگ بخاطر داغ شدن +Z3 تو سال 2015 هنوزم به سونی میگن بخاری، ما ایرانیا ظرفیتمون همین قدره دلخور نباش?

iphone king

از اين شركتهاي درپيت هيچي بعيد نيست شايد بمبي ديگر روانه بازار كرد

Pouya

گفتم که هنوزم همچین ترولایی هستن اخه ?اخه یکم فکر کن از اون مغزت استفاده کن وقتی s8 نترکید یعنی سامی تونست کنترل کنه این قضیه رو پس همونجوری که اس ۸ نترکید همونجورم نوت ۸ نمیترکه مگه میشه اخه بتونه اس ۸ رو کنترل کنه ولی نوت ۸ رو نتونه کنترل کنه؟ ?بعدشم به نظرت با تمام این دلایلی که تو همین مقاله اورده شده احتمال انفجار اصلا وجود میتونه داشته باشه ؟

Peiman

چیزی که مسلمه اینه ک اگه دوباره همچین اتفاقی بیفته سامسونگ باید کلا سری نوت جمع کنه،ولی هم من هم شما خوب میدونیم ک دیگه هرگز همچین اتفاقی نمی افته

ahmad

شماره ۳ خودش نگران کننده هست

Mortazavi

امیدوارم بدون هیچ مشکلی با قدرت تمام بیاد بازار که طرفداران و مشتریانش از این محصول حرفه‌ای و خاص لذت ببرند.

goooogle

مهرشاد جان دلقک و نمکدون کی بودی تو ???

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مهرشاد مرادزاده
گیمری عاشق نوشتن...