حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مروری بر مشخصات سخت‌افزاری نوکیا 8

در این مقاله ما نگاهی بر مشخصات سخت‌افزاری نوکیا 8 می‌اندازیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

نوکیا 8 دو مدل رنگی دارد؛ یکی جلا داده شده و دیگری مات. برای رسیدن به رنگ آینه‌ای آبی و مسی ممکن است حدود 20 ساعت وقت گذاشته شود. حتی نسخه‌های مات فولادی و آلیاژی آبی نیز باید از طریق یک فرایند 40 مرحله‌ای از ماشینکاری و آنودایز رد شوند.

این دستگاه با آلومینیوم سری 6000 ساخته شده و ضخامت 7.9 میلی‌متری دارد که با انحنا همراه شده است. نکته جالب توجه اینجاست که اپل و سامسونگ به دلیل جلوگیری از خم‌شدن به آلومینیوم سری 7000 روی آورده‌اند. آیا HMD پوسته روی آن را به اندازه کافی مقاوم ساخته است؟ این شرکت ادعا می‌کند که آلومینیوم را “به سطح بعدی” برده است. ما آماده‌ایم تا این مورد را مورد بررسی قرار دهیم و پاسخی به این شک و تردیدها بدهیم.

نوکیا 8 زیباست اما این نکته را بدانید که زیبایی طراحی در اسمارت‌فون‌ها از زمان نوکیا 6 تا کنون تغییراتی را به همراه داشته است. زبان‌های طراحی به سمت بدون حاشیه‌شدن می‌روند اما با این حال باز هم نوکیا 8 حاشیه بالا و پایین زیادی دارد.

بالای صفحه‌نمایش، لنز 13 مگاپیکسلی ZEIS جا خوش کرده است که از فوکوس اتوماتیک نیز بهره می‌برد. معمولا دوربین‌های سلفی که فوکوس اتوماتیک ندارند، عکس‌های تار و ناواضحی را ثبت می‌کنند. از فلش LED در جلو خبری نیست ولی اگر نور کم باشد و به نور بیش‌تری نیاز پیدا کنید، صفحه‌نمایش به کمک دوربین می‌آید. لبه پایینی هم میزبان حسگر اثر انگشت و کلیدهای خازنی است. گوریلا گلس 5 هم از صفحه‌نمایش گوشی محافظت می‌کند.

بر خلاف امیدها، HMD بجای صفحه‌نمایش OLED از IPS LCD استفاده کرده است. این پنل 5.3 اینچی کمی از نوکیا 6 کوچک‌تر است؛ با این حال به لطف رزولوشن 1440×2560 یا همان QHD واضح‌تر به نظر می‌رسد و با روشنایی 700 نیت، اختلاف زیادی را ایجاد می‌کند. (نوکیا 6 دارای روشنایی 450 نیت است)

درست است که نوکیا 8 از طراحی بی‌حاشیه بهره نمی‌برد اما از تکنولوژی “Always On display” استفاده می‌کند.

نوکیا 8 ضخامتی 7.9 میلی‌متری دارد و بیرون‌زدگی دوربین آن حدود 0.4 میلی‌متر است؛ هر چند کم اما اگر نبود بهتر می‌بود. با وزن 160 گرمی این گوشی، شما حس بالانس و تعادل خوبی را از این گوشی دریافت می‌کنید. ابعاد گوشی برابر با 151.5×73.7×7.9 میلی‌متر است.

قرار دادن آنتن شبیه نوکیا 5 است – یک آنتن در بالا و دیگری در پایین قرار دارد. این جای‌گیری اجازه تنظیم دقیق خودکار را به گوشی می‌دهد چرا که شما نمی‌توانید هر دو آنتن را ببندید.

همکاری نوکیا و کوالکام استفاده از اسنپدراگون 835 را به همراه داشته است و از لوله‌ای برای خنک شدن دستگاه استفاده می‌شود. این گوشی گواهینامه IP54 را دارد که بین رقابت دیگر برندها ضعیف به نظر می‌رسد و برای یک پرچمدار سال 2017 خوب نیست. (دیگر برندها IP67 را ارائه می‌دهند)

ما خوشحالیم که جک هدفون 3.5 میلی‌متری را می‌بینیم. با این طراحی آلومینیومی شاید از سیم‌ها فراری باشید اما نوکیا 8 یک پورت USB-C دارد. (پورت Gen 1 با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه)

نظر شما در مورد نوکیا 8 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Pourya

سلام، بنظرم یه چیزی رو از قلم انداختید: ابعاد گوشی!!!!

Peiman

تازه اول راهه .امیدوارم تو چند سال اینده دوباره به نوکیا یی ک میشناختیم تبدیل بشه و رقابت بین کمپانی ها از همیشه جذابتر بشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مهرشاد مرادزاده
گیمری عاشق نوشتن...