حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پردازنده عرضه نشده Helio P23 تخفیف خورد

با اعمال تخفیف اسنپدراگون روی برخی پردازنده‌ها، شرکت‌های دیگر نیز مجبور به کاهش قیمت شدند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

اسنپدراگون 450، اخیرا با قیمت 10.50 دلار عرضه می‌شود که شرکت‌ها را وادار به تغییر رویه کرده‌است؛ و این بدان معناست که مدیاتک به اجبار باید پردازنده عرضه نشده P23، که پردازنده‌ای برای بازار میان رده است، را با تخفیف به فروش برساند. طبق گفته “منابع صنعتي”، مدیاتک اکنون در نظر دارد قيمت اين تراشه‌ها را به کمتر از 10 دلار در هر واحد کاهش دهد.

سامسونگ برای هر ویفر اسنپدراگون 450 SoC که با تکنولوژی 14 نانومتری ساخته شده، 2500 دلار پرداخت می‌کند. این امر باعث می‌شود که کوالکام تخفیف‌هایی را به دیگر محصولات و حتی خود این محصول اختصاص دهد. آن طرف، TSMC حدود 3500 دلار برای ساخت پردازنده‌های 16 نانومتری به مدیاتک پرداخت کرده است. و در حالی که مدیاتک ابتدا چیپست Helio P23 را با قیمت 15 دلار عرضه کرد، اما اکنون قیمت آن به 11 تا 12 دلار کاهش یافته، چرا که بیش‌تر مشتریان این چیپست از چین هستند. شایعه شده‌است که از پردازنده پی 23 در گوشی‌های شرکتهایی مانند میزو (Meizu)، اپو(Oppo)، ویوو (Vivo) و جیونی (Gionee) استفاده می‌شود.

MediaTek امیدوار است که هر ماه 5 تا 6 میلیون واحد Helio P23 را عرضه کند. اما به لطف کاهش قیمت کوالکام بازار میان رده در سال 2017 ثبات پیدا خواهد کرد که بر حاشیه تاثیر بدی دارد.

نظر شما در این مورد چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مهرشاد مرادزاده
گیمری عاشق نوشتن...