حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شبکه HBO برای جلوگیری از فاش شدن اطلاعاتش، مبلغی معادل 250 هزار دلار را به هکرها پرداخت کرده است

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، حتما بخوانید، حملات سایبری

همان طور که در اخبار پیشین پوشش دادیم، شبکه HBO اخیرا مورد  یک حمله سایبری قرار گرفته بود که در نهایت موجب به سرقت رفتن بیش از 1.5 ترابایت اطلاعات محرمانه این شبکه توسط هکرها شد. با اینکه به صورت دقیق نمی‌دانیم چه بخش‌هایی مورد حمله قرار گرفته بود، اما طی این مدت شاهد انتشار فیلم نامه فصل هفتم سریال Game of Thrones و برخی از سریال‌‌های پخش نشده این کمپانی بودیم. حال گزارشات حاکی از آن است که این شرکت مبلغ 250 هزار دلار را به هکرها پرداخت کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

هکرها در آن سو، تصویر ایمیلی را فاش کرده‌اند که نشان می‌دهد یکی از معاونان ارشد این شبکه مبلغ 250 هزار دلار را به عنوان “پاداشی برای یافتن باگ” برای هکرها ارسال کرده است. همچنین این ایمیل نشان می‌دهد که مذاکره‌ای میان این شبکه و هکرها صورت گرفته که با سخنان HBO مبنی بر همکاری با مراجع قانونی در تضاد است. لازم به ذکر است که این ایمیل آنقدر با جزئیات نوشته شده است که به نظر نمی‌رسد تنها پاداشی برای هکرها مبنی بر شناسایی آسیب پذیری باشد.

متن این ایمیل به شرح زیر است:

“به عنوان نشانه‌ای از حسن نیت که در طرف ما هستید، مایل هستیم تا در اسرع وقت با پرداخت مبلغ 250 هزار دلاری به شما بتوانیم حساب لازم را شناسایی و بیت کوین ها را بدست آوریم.”

اعتقاد بر این است که هکرها از HBO در خواست میلیون‌ها بیت کوین را کرده‌اند تا از نشت اطلاعات جلوگیری کنند. با این حال این شبکه عظیم هنوز در خصوص این ایمیل واکنشی نشان نداده و هنوز مشخص نیست که دقیقا چه اطلاعاتی در دست هکرها است.

به نظر شما، چه اطلاعاتی سبب شده است تا شبکه HBO حاضر شود با هکرها مذاکره کند؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
یاشار ایشان آقا