حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمونه اولیه‌ کارت گرافیک AMD Vega RX 56 با سیستم خنک کننده‌ای مجهز به سه 3 فن رویت شد

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سخت‌افزار، کارت گرافیک

یکی از وظایف ما این است که جامعه گیمرها را راضی نگه داشته و اطلاعات جدیدی را از کارت گرافیک‌های جدید AMD که برای سرنوشت این شرکت نیز بسیار مهم هستند، منتشر کنیم. در حالی که می‌دانیم آنچه شما می‌خواهید درباره این کارت گرافیک بدانید اعدادی واقعی، تست عملکرد در مقابل قیمت و بررسی مشخصات آن به صورت تخصصی و عمیق است، باید بگوییم که پاسخ سوال‌هایتان را در این پست پیدا نخواهید کرد. با این حال نکات جالبی را در رابطه با طراحی Vega RX 56 خواهید یافت. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

با توجه به تصاویر شاهد استفاده‌ی کمپانی AMD از خنک کننده‌ای با سه فن برای نسخه پایه کارت گرافیک RX 56 (نسخه ضعیف‌تر سری Vega) هستیم. همچنین به نظر نمی‌رسد که این تصاویر مربوط به نسخه آزمایشی باشد و ممکن است شاهد عرضه همین نسخه به بازار باشیم.

نکته جالب توجه این است که این کارت گرافیک بلند نبوده و 40 درصد از طول آن مربوط به سیستم خنک کننده می‌باشد. همچنین طبق شایعات گذشته به نظر می‌رسد که این کارت به حافظه HBM2 مجهز شده است و دیگر مشخصات آن نیز با گزارشات انتشار یافته، مطابقت دارد. اما تفاوت‌هایی نیز در این میان به چشم می‌خورد برای مثال برخلاف گزارشات گذشته که خبر از استفاده دو کانکتور 8 پین برای اتصالات برق نسخه مرجع این کارت می‌داد، در تصاویر شاهد استفاده از یک کانکتور 8 پین و یک 6 پینی برای تغذیه این کارت هستیم که با توجه به سابقه این شرکت بسیار عجیب است. با این حال شاید AMD از مشکلات مصرف انرژی موجود در RX 480 درس گرفته و تصمیم گرفته تا دست از تعصب بردارد.

به نظر شما، آیا کمپانی AMD با سری Vega می‌تواند برای باری دیگر به میدان رقابت بازگردد؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
یاشار ایشان آقا