حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ گلکسی اس 8 در مقابل وان پلاس 5 ؟ کدام یک را بخریم؟

Oneplus 5 یا Samsung Galaxy S8 ؟ کدام یک را برای خرید ترجیح میدهید؟ اگر در انتخاب یکی از آنها دو به شک هستید با ترنجی همراه باشید.


چند سالی است که سامسونگ بر بازار تلفن های هوشمند چمبره زده و میزان زیادی از فروش گوشی های اندرویدی را به خود اختصاص داده است.پرچمداران سامسونگ نیز از نسخه پنجم سری اس به بعد ، دارای نام و آوازه ویژه ای شده و باعث افزایش سهم این شرکت از بازار جهانی فروش تلفن های هوشمند شده اند.به گونه ای که هر کس قصد خرید یک گوشی هوشمند آن هم از نوع اندرویدی را داشته باشد ، حتما آخرین پرچمدار سامسونگ یکی از موارد مورد علاقه او خواهد بود.

اما مسلما سامسونگ در بازار اندروید تنها نبوده و دارای رقیبان سرشناس و پرطرفداری همچون سونی ، هواوی ، اچ تی سی ، نوکیا ، شیائومی ، ال جی و صد البته وان پلاس می باشد.وان پلاس ، یک کمپانی تولید گوشی های هوشمند که در چین مستقر است ، چند سالی هست که توانسته برای خود نام و نشانی دست و پا کرده و نام گوشی های خود را سر زبان بسیاری بیندازد.تقریبا از Oneplus 3 بود که نام این کمپانی به دلیل سرعت شگفت انگیز این گوشی در گوشه و کنار پیچید و وان پلاس تبدیل به کمپانی رقیب سامسونگی شد که اکنون میبینیم.

Oneplus 5 به دلیل سرعت بی نظیر و زبان طراحی جذاب ، به راحتی یکی از رقیبان Galaxy S8 سامسونگ به حساب می آید.سرعت فوق العاده در پردازش برنامه ها و قیمت پایین تر در مقابل زیبایی خیره کننده ، صفحه نمایش بی نظیر و خمیده و قیمت بالاتر!سامسونگ یا وان پلاس؟ مسئله اینجاست.

قیمت

یکی از مهم ترین فاکتور های خرید برای بسیاری از افراد ، قیمت محصول مورد نظر است.وان پلاس 5 در بازار ایران بدون گارانتی عرضه شده و شروع قیمت آن از 2 میلیون تومان به بالا است که بسته به فروشگاه یا نمونه ای که خرید میکنید متغیر است.در مقابل اما سامسونگ گلکسی اس 8 با قیمت 2 میلیون و 560 هزار تومان به همراه گارانتی به فروش می رسد.شاید در کشور ما یکی از مهم ترین مسائل در مورد خرید گجت های هوشمند گارانتی باشد چرا که در صورت عدم وجود گارانتی معتبر برای یک کالا ، قطعات و لوازم جانبی آن کالا نیز بسیار کمتر به داخل کشور وارد شده و در صورت بروز هرگونه مشکل برای دستگاه نیاز به چندین ساعت تلف کردن وقت جهت یافتن کالای مورد نظر دارید.

گلکسی اس 8 : 2 میلیون و 560 هزار تومان
وان پلاس 5 : از 2 میلیون تومان

برنده این قسمت : مسلما نیاز به توضیح خاصی وجود نداشته و وان پلاس برنده قطعی این بخش می باشد.

طراحی

صفحه خمیده از این گوشه تا آن گوشه ، ضخامت کم ، نسبت صفحه به قاب جلویی بالا ، صفحه نمایش بزرگتر ، قاب پشت از جنس شیشه مشکی مات ، همه و همه از ویژگی های مثبت و دوست داشتنی طراحی سامسونگ هستند که زیبایی این گوشی را دو چندان کرده اند.اما شاید مهم ترین فاکتور طراحی این گوشی را بتوان ضد آب بودن آن درنظر گرفت چرا که در گذشته بسیاری از گوشی های هوشمند دچار مشکلات بسیار به علت نفوذ آب به داخل دستگاه می شدند و مسلما هیچ کس دوست ندارد برای گوشی 2 میلیون و خورده ای تومانی خود خدایی ناکرده مشکلی پیش بیاید و یا بسوزد.گلکسی اس 8 دارای گواهی IP68 می باشد ، این به این معناست که می توانید بدون هیچ گونه نگرانی تا عمق 1 متر و 20 سانتی متری از سطح آب ، به مدت 30 دقیقه با گوشی هوشمند خود کار کرده و از استفاده از آن در زیر آب لذت ببرید.

در مقابل اما Oneplus 5 مانند بسیاری از گوشی های موجود در سطح بازار ، ضد آب نبوده و تنها می تواند در برابر میزان کمی آب مقاومت نشان دهد.بنابراین بهتر است که آن را در معرض مقدار زیاد آب قرار ندهید و در صورت قرار دادن ، انتظار جان سالم به در بردن گوشی عزیز خود را نداشته باشید.طراحی وان پلاس 5 همان رنگ و لعاب قدیمی را داشته و سنت طراحی اجداد خود را به ارث برده است که البته چندان هم بد نیست.چرا که پس از کار طولانی مدت با صفحه خمیده گلکسی اس 8 متوجه مشکل برخورد مداوم کف دست با لبه های خمیده شده و اذیت و آزار روحی تازه شروع می شود.کیفیت ساخت بالا و موقعیت بهتر سنسور اثر انگشت در وان پلاس 5 از ویژگی های مثبت آن به شمار می روند.سنسور اثر انگشت در وان پلاس 5 در قسمت پایینی صفحه نمایش قرار گرفته در حالی که سامسونگ تصمیم به انتقال این سنسور به پشت گوشی و کنار لنز دوربین گرفته است.بعلاوه پنل پشتی وان پلاس 5 از فلز ساخته شده و در صورتی که برحسب اتفاق گوشی از دستتان افتاده و با زمین برخورد کند ، نخواهد شکست.

برنده این قسمت : گلکسی اس 8 به دلیل زبان طراحی جدید تر ، ضد آب بودن و زیبایی کم نظیر

دوربین

بسیاری از افراد هنگام مراجعه به یک فروشگاه موبایل و یا یک موبایل فروشی کوچک درخواست یک گوشی با دوربین خوب می کنند که این نشان از اهمیت این بخش از هر گوشی دارد.دوربین ها امروزه همه جا هستند و هرکس تلاش برای رقابت با دیگران و دوستان خود جهت ثبت تصاویر و ویدئو های بهتر و زیباتر می کند.

در مورد گلکسی اس 8 و وان پلاس 5 باید بگوییم که هر دو گوشی تصاویری روشن ، واضح با اغراق رنگ مناسب ثبت کرده و از فوکوس و وضوح خوبی در عکس های از فاصله نزدیک یا همان کلوس آپ برخوردار هستند.اما هر یک از این دو گوشی هوشمند ، رقیب دیگر را در زمینه ای خاص از میدان به در کرده و پیروز میدان می باشد و همین عامل تصمیم گیری برای مشخص کردن برنده این قسمت را دشوار می سازد.

Oneplus 5 در نور کم تصاویر بهتری ثبت کرده و دوربین دوگانه آن قادر به ثبت عکس های پرتره با پس زمینه مات نیز می باشند.از سوی دیگر گلکسی اس 8 سامسونگ عکس های با جزئیات بیشتر و واضح تر ثبت می کند.همچنین میزان بالانس سفیدی تصاویر در گلکسی اس 8 بهتر کنترل شده و باعث می شود تا این گوشی بتواند عکس هایی نزدیک تر به واقعیت نسبت به وان پلاس 5 را ثبت کند.

برنده این قسمت : نتیجه برابر است و در این بخش برنده ای نداریم.اگر شما در نور کم زیاد عکس می گیرید و یا علاقه به گرفتن عکس هایی مانند دوربین های حرفه ای با تلفن همراه خود هستید بدون شک Oneplus 5 بهترین گزینه برای شما محسوب می شود.اما در صورتی که جزئیات و رنگبندی عکس برایتان از اهمیت بیشتری برخوردار است ، گلکسی اس 8 را به شما پیشنهاد می کنیم.

پردازش و طول عمر باطری

هر دو گوشی استفاده شده در این بررسی از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 835 به عنوان پردازنده مرکزی استفاده می کنند.البته نسخه دیگری از گلکسی اس 8 نیز وجود داشته که از پردازنده های سری اگزینوس تولید شده توسط خود سامسونگ استفاده می کنند که به گفته بعضی از افراد سری اگزینوسی گلکسی اس 8 از قدرت و سرعت بیشتری نسبت به سری اسنپدراگونی آن بهره مند است.

هر دو اسمارت فون دارای سرعت بسیار بالایی در پردازش بوده و بدون شک از پس کار های روزمره یک فرد عادی به راحتی بر خواهد آمد ، مانند باز کردن برنامه دوربین ، اجرای برنامه ها و بازی های مختلف و دیگر موارد.هر دو اسمارت فون در تست های بنچمارک انجام شده دارای امتیاز های بالا و تقریبا مشابهی بوده و به همین دلیل تفاوت چندانی در بین پردازش آنها مشاهده نمی شود.

البته وان پلاس 5 توانست بعد از چند سال بالاخره لقب سریعترین اسمارت فون را از چنگ آیفون در آورده و نصیب خود کند که این مورد برتری سرعت آن نسبت به گلکسی اس 8 را نیز نشان داده و اثبات می کند.

بحث به باطری که کشیده شود ، وان پلاس 5 به دلیل اختلاف حدود 2 ساعت دوام بیشتر نسبت به گلکسی اس 8 ، عملکرد بهتری از خود نشان داده و برنده بی چون و چرا در این زمینه می باشد.برای سنجش باطری این 2 گوشی ، هر دوی آنها را روی حالت پرواز قرار داده و اقدام به پخش یک ویدئو به صورت تکرار پرداختیم.وان پلاس 5 با 17 ساعت و 50 دقیقه پخش مداوم ویدئو به نسبت 16 ساعت پخش مداوم گلکسی اس 8 توانست برتری خود در این بخش را نشان داده و عملکرد عالی اش را به رخ بکشد.

هر 2 گوشی دارای فناوری های شارژ سریع مختلفی که کمپانی تولید کننده شان در نظر گرفته است می باشند.در آخر نیز اضافه کنیم که گلکسی اس 8 دارای فناوری شارژ بی سیم بوده که متاسفانه شاهد وجود این فناوری در وان پلاس 5 نیستیم.
برنده این قسمت : وان پلاس 5 به دلیل سرعت بیشتر در پردازش ، که البته آنقدر هم بیشتر نیست ، و همچنین نزدیک به 2 ساعت طول عمر بیشتر باطری ، برنده این قسمت می باشد.

نرم افزار و دیگر موارد

در صورتی که شلوغی و ریخت و پاش را زیاد دوست ندارید ، وان پلاس با ارائه یک رابط کاربری تمیز و بسیار نزدیک به اندروید خام ، گزینه بسیار مناسبی برای شما می باشد.امکانات شخصی سازی که در اختیار شما قرار می گیرد چندان زیاد نبوده و شامل چیزهایی مانند تنظیم رنگ اصلی تم و چراغ های ال ای دی گوشی می باشند که همانطور گفتیم امکان ریخت و پاش در آن وجود ندارد.یکی از ویژگی های مثبت وان پلاس 5 ، عاری بودن از هرگونه Bloatware است.Bloatware به اپلیکیشن ها و یا بازی هایی گفته می شود که به طور پیش فرض از سوی کارخانه سازنده بر روی گوشی نصب شده ، حافظه و رم اشغال کرده ، بدون استفاده بوده و عملا امکان حذف آنها ، بدون استفاده از ابزار های ویژه و رد کردن چندین مرحله سخت و طاقت فرسا ، وجود ندارد.

در مقابل سامسونگ گلکسی اس 8 امکانات شخصی سازی بسیار بیشتری را در اختیار شما قرار داده و در کنار آن به دلیل استفاده از رابط کاربری ویژه سامسونگ ، تاچ ویز ، به نسبت رابط کاربری اندروید خام ، ممکن است در نگاه بعضی از کاربران زیباتر جلوه کند.همچنین گلکسی اس 8 از یک دستیار صوتی ویژه ساخته شده توسط کمپانی سامسونگ به نام بیکسبی بهره مند می باشد که البته در حال حاضر چندان به بلوغ فکری و عقلی کاملی نرسیده است که بخواهید آن را جایگزین همیشگی گوگل اسیستنت کنید.اما به هر حال چشم انتظار بلوغ کامل بیکسبی هستیم تا ببینیم این کمپانی بزرگ برای کاربران خود چه در سر پرورانده است.

در کنار این ویژگی ها ، گلکسی اس 8 به دلیل بهره مندی از صفحه نمایش خمیده ، دارای Edge Panel بوده که قابل شخصی سازی می باشد.شما می توانید با قرار دادن اپلیکیشن ها و افراد مورد علاقه خود در این پنل و سوایپ کردن از گوشه صفحه و از سمتی که تعیین کرده اید ، در هر اپلیکیشنی به آنها هرچه سریعتر دسترسی پیدا کنید.

برنده این قسمت : سامسونگ گلکسی اس 8 ، با وجود تمام علاقه ای که به مرتب و عاری بودن وان پلاس از هرگونه شلوغی دارم ، اما گلکسی اس 8 به دلیل استفاده از انیمیشن ها و رابط کاربری زیباتر که بیشتر مورد پسند عامه مردم می باشد ، برنده این قسمت است.

کدام یک را بخرید؟


برای خرید یک دستگاه Samsung Galaxy S8 باید حداقل 560 هزار تومان بیشتر هزینه کنید ، اما این هزینه ارزشش را داشته و از امکانات بیشتری بهره مند خواهید بود.با این وجود Oneplus 5 با قیمت پایین تر و سخت افزار قدرتمند به همراه یکی از بهترین باطری ها و دوربین های حال حاضر بازار ، می تواند گزینه بسیار مناسبی برای خرید باشد.

شخصا وان پلاس 5 را به دلیل هزینه کمتر ترجیح میدهم ، درست است که ضد آب نبوده و از زبان طراحی سنتی برخوردار است ، اما سرعت و قدرت پردازش فوق العاده و باطری بسیار عالی آن ، این ضعف را تا حدودی از یاد می برند. به علاوه با خرید یک وان پلاس 5 من 560 هزار تومان سود کرده ام و می توانم همین پول را هزینه لوازم جانبی گوشی دوست داشتنیم کنم.

نتیجه گیری

هر دو گوشی کاملا پایاپای و شانه به شانه یکدیگر تا انتهای مقایسه ، ویژگی ها و برتری های خود را به رخ کشیدند.اما در نهایت هرکدام خوبی ها و ایرادات خود را داشتند که باعث شد در بخش هایی جلوی هم کم بیاورند.همین موضوع باعث شد که نتیجه مقایسه این 2 گوشی برابر شده و 2:2 شود.

اگر مورد خاصی در مورد هرکدام از این گوشی ها به ذهنتان می آید و یا تجربه کار کردن با آنها را دارید ، از طریق قسمت دیدگاه ها اطلاعات و تجربیات خود را با ما و دیگر مخاطبان وبسایت به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

اصلا نیازی به مقایسه نیست
کاملا معلومه s8 بهتره

سید محمد گوهری

هردو موبایل عالین و طرفدارهای خودشونو دارن ممنون بابت مطلب

Milad.tech

دوربین: برابر است؟
از نظر من این بررسی فاقد اعتباره
اقای نویسنده این دوتا گوشی رو تو محیط تاریک یا فضای ابری در مواجهه با منبع نور مقایسه کردی تا بفهمی برابر است یعنی چی؟
ترنجی سایتت خیلی الکی شده
فاقد اعتبار

ahmad

مزایا و معایب هر دو گوشی گفته شده و آخرش نویسنده نظر شخصی خودشو گفته انوقت کجاش اعتبار نداره؟متاسفم براتون مگه قراره نویسنده اونی رو بگه که شما دوس دارین؟

ahmad

من طی چند روز آینده اس ۸ رو میخرم فقط بخاطر اینکه خدمات پس از فروش وان پلاس در حد جلبکه

Sabzi

من طرفدار هیچ برندی نیستم ولی تا جایی که من تو اس۸+ دیدم یه گزینه بود که پنل اج رو خاموش میکرد تاچشو و حتی روشن بودنشم اذیت نکرد منو.نمیدونم شاید بقیه رو اذیت کنه که فک کنم خاموش کنن مشکل حل میشه

ahmad

من با اس7 اج دقیقا این مشکل رودارم

mega08

کلا با صفحه ی اج مشکل دارم. بخاطر ایرگونومی بدش.
ولی اینکه بخواییم s8 به one+ ترجیح بدیم. یه کار غیر منطقیه. 1 درصد احتمال خرابی داشته باشه . فکر اینکه قطعاتش نیست و بیچاره میشه طرف . فکر خریدشو از سر آدم بیرون میکنه .
در کل هرکی وان پلاس5 انتخاب کنه . ریسک بسیارررررر یزرگیییی کرده . مدام باید مواظب باشه چیزیش نشه . با توجه به اینکه خودم تو کار خدمات موبایلم . به راحتی میتونم بگم. تعمیر این سری از گوشی های چینی. حتی شیائومی که خیلی وقته داخل ایرانه . هزینه ی خیلی بالایی داره . پنل اج اس 7 . 1200 هزینه ی تعمیرشه . چون سوپر امولده و اج. در صورتی که صفحه ی وان پلاس 3 .بخواد تعویض شه .حدودا 1300 قیمتشه . اونم اگه پیدا شه.
حالا واقعا تصمیم با خودتون.

alirezamax

به نظر من هر دو گوشی عالین اما سامسونگ هم پول برند میگیره اما بازم امکاناتی که میزاره قابل قبول هستن
وان پلاس هم با اینکه قیمت پایینی(توی ایران) نداره اما به نظرم از خیلی از گوشیای دیگه سر تره

Big S

رابط کاربری زیباتر
ظاهر زیباتر
صفحه نمایش زیبا با رنگای بهتر مثل همون چیزی ک برای دوربین نوشتین
ضداب بودن
و …
باعث میشه اس۸ برتر باشه!
دو سه ثانیه سریعتر بودن تو هر برنامه اهمیتی نداره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد صالح موسی پور
تا تهش هستیم دوستان :)