حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استفاده از تشخیص چهره در تمامی اپلیکیشن‌ها توسط آیفون ۸ ؛ خداحافظی جدی‌تر با Touch ID

نوشته

6 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، اخبار، شایعات

قدم قدم به جلو که می‌رویم، صدای ورود پر از حاشیه آیفون ۸ بیشتر می‌شود و معلوم نیست آیا این حاشیه‌های به پا شده در مورد این دستگاه می‌تواند آیفون امسال را بیشتر از گذشته به بهترین سر تیتر اخبار تبدیل کند و یا اصلاً این داغ‌ترین گوشی امسال است که می‌تواند رقابت را بیشتر کند؟ البته همیشه معتقد هستیم که این داغی و حاشیه ممکن است از سمت منفی قضیه باید و باعث شود که عملکردیم ساله شرکت به زیر سؤال برود. درهرصورت در ادامه با ترنجی همراه باشید.

همان‌طوری که در جریان هستید، رونمایی از فناوری Touch ID در سال‌های گذشته توسط اپل، فرایندی را ایجاد کرد که ارتباط امنیتی با دستگاه به‌مراتب بیشتر شده و روزبه‌روز استفاده از Touch ID در آیفون‌ها بیشتر و بهتر شد. در نسخه‌های جدید شاهد این بودیم که اپلیکیشن‌های ثالث هم می‌توانستند از سنسور اثرانگشت استفاده کنند تا بدین شکل اکوسیستم امنیتی خوبی را شاهد باشیم حتی در مک‌بوک‌های جدید هم Touch ID استفاده شد اما اکنون در حال صحبت در مورد آیفون ۸ هستیم. یک بار دیگر تَکرار می‌کنم آیفون ۸!

آیفون ۸ امسال ده سالگی آیفون را رقم خواهد زد. این موجودی که تاکنون به‌عنوان یکی از پرفروش‌های بازار در تاریخ بوده است اکنون ۱۰ ساله می‌شود و بنا به نظر جمعی امسال سالی باید باشد که اپل از کلمه Reinvent مجدد استفاده کند (مرحوم خدابیامرز استیو جابز برای اولین بار در مورد گوشی موبایل و سپس رونمایی از آیفون استفاده کرد؛ به معنای خلق مجدد). این تغییر و یا خلق محصولی تازه ابعاد مختلفی دارد. یکی از این موارد ظاهر دستگاه خواهد بود.

دو شایعه وجود دارد

۱. رونمایی از آيفون با سنسور اثرانگشت ادغام شده به زیر صفحه‌نمایش

۲. حذف سنسور اثرانگشت به‌صورت کلی و رونمایی از قابلیت اسکن چهره (همان Facial Recognition خودمان!)

در ابتدا از ته دل امیدوار هستیم که شایعه اول جدی‌تر باشد و شایعه دومی صرفاً تلمیحی برای انحراف جریان خبری باشد. اما اگر قابلیت دوم انجام شود، بر اساس شایعه‌های منتشرشده قرار نیست مراحل تکاملی و تکمیلی همانند Touch ID انجام شود بلکه در همان مرحله اول این فرایند اسکن و یا تشخیص چهره (مطمئناً یک قابلیت ساده همانند دیگر نمونه‌ها نخواهد بود) به‌صورت کلی با سیستم‌عامل یکپارچه خواهد شد تا کاربر تمامی مواردی که با Touch ID ست شده بود را بتواند با چهره خودش انجام دهد.

مفهوم قضیه ساده است اما به این توجه داشته باشد که به نظر می‌رسد اپل برای این فرایند، قابلیت‌هایی را در نظر گرفته است که معتقد است می‌تواند به‌صورت کامل در جریان تکنولوژیکی ارتباط کاربر با آیفون قرار بگیرد این یعنی با یک قابلیت بسیار خاص روبه‌رو هستیم. باید سعی کنیم به اپل اعتماد داشته باشیم. هر چه باشد همین سنسور اثرانگشت که برای همه ما جذاب است، به‌صورت کامل برای اولین بار بر روی آیفون ۵ اس دیده بودیم!

نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

خدا کنه شایعه اول درست باشه ولی دومی هم بد نیس

Peiman

اپل یواش یواش داره همه چیو حذف میکنه دو سه سال دیگه چیزی نمیزاره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....