حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات دو پردازنده Core i3 از معماری Coffee-Lake به بیرون درز پیدا کرد

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سخت‌افزار، مطالب ترنجی

به تازگی طی یک پست در فروم وب‌سایت AnandTech مشخصات دو پردازنده Core i3-8100 و Core i3-8350K از سری پردازنده‌های نسل هشتم اینتل به بیرون درز پیدا کرده است.

هفته گذشته یک اسکرین شات از پردازنده Core i3-8300 منتشر شد (در انتهای مطلب این اسکرین شات قرار گرفته است) که در خلل آن متوجه حضور چهار هسته پردازشی در این پردازنده‌ شده‌ایم. همچنین مشاهده می‌کنیم که AMD به عنوان یک رقیب در حال تحریک بازار از هر بخشی بخصوص از معماری رایزن است تا روند کاری مطلوبی را برای خود رقم بزند؛ برای مثال پردازنده‌های جدید Ryzen که همگی دارای 4 هسته پردازشی هستند، رقیبی بسیار قوی برای پردازنده‌های 2 هسته‌ای اینتل در سری Core i3 امروزی هستند، اما احتمال دارد که Ryzen 3 برای چهار هسته‌ای های Core i3 جدید اینتل آن چنان هم قوی نباشند.

بخش جالبی که اطلاعات درز پیدا کرده به ما نشان می‌دهد این است که پردازنده‌های Core i3 نسل هشتم اینتل برخلاف گذشته و طی پیشرفتی که توسط اینتل داشته است، حال با پیکربندی 4 هسته‌ای و 8 هسته‌ای خود در آینده‌ای نه چندان دور عرضه خواهند شد. می توان اینگونه هم برداشت کرد که این پردازنده‌ها پاسخ مستقیمی از سوی اینتل برای سری Ryzen 3 خواهند بود.

همانطور که عکس مشخص است، دو پردازنده Core i3-8100 و Core i3-8350K فاقد HyperThreading و Turbo Boost هستند. با این حال هر دو پردازنده به ترتیب با فرکانس های 3.6 و 4 گیگاهرتز توان اجرایی را خواهند داشت؛ پردازنده Core i3-8350K با توجه به اطلاعات درز کرده و پسوند K ضریب باز است. جالب است بدانید این دو پردازنده 4 هسته ای دارای توان مصرفی 65 وات برای مدل Core i3-8100 و 91 وات برای مدل Core i3-8350K می‌باشند.

اگر اخبار وب‌سایت ترنجی را دنبال کرده‌باشید مطلع هستید، طبق اعلام رسمی اینتل پردازنده‌های نسل هشتم رده دستکتاپ اینتل در تاریخ 21 آگوست سال میلادی جاری به صورت انلاین در فیس‌بوک معرفی خواهد شد.

 

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد نعمتی
Live, Don't just exist