حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۸ بدون سنسور اثر انگشت و Touch ID عرضه خواهد شد

به تاریخ معرفی آیفون ۸ به مرور زمان نزدیک می شویم و خبری جالب مبنی بر حذف شدن سنسور اثر انگشت از آیفون ۸ منتشر شده است. با ترنجی همراه باشید


همانطور که می دانید اپل همیشه پیشتاز در بسیاری از اقدامات نو آورانه بوده است مانند استفاده از سنسور اثر انگشت در گوشی های هوشمند برای اولین بار ، اما در عین حال این را نیز می دانید که برخی اقدامات به اصطلاح نو آورانه اپل چندان به مذاق طرفداران و کاربران گوشی های هوشمند این شرکت خوش نیامده و بسیاری را همین حالا هم اذیت می کند ، مثل حذف جک ۳٫۵ میلی متری هدفون که انتقاد های بسیاری در پی داشت.
اما حالا به نظر می رسد اپل قصد دارد کمی جسورانه تر عمل کرده و اقدام به حذف سنسور اثر انگشت یا همان Touch ID کند.
این خبر را Ming-Chi Kuo ، یکی از تحلیلگران برتر KGI Securities منتشر کرده است.بر اساس یکی از گزارش هایی که به تازگی از سوی AppleInsider و در مصاحبه با Kuo انجام گرفته شده است ، Kuo اعلام کرد که نه تنها شاهد ادغام سنسور اثر انگشت با صفحه نمایش نخواهیم بود ، بلکه شاهد حذف کلی Touch ID از آیفون ۸ خواهیم بود.
بر اساس خبر های گذشته ، به شخصه انتظار ترکیب سنسور اثر انگشت را با یک دکمه پاور نسبتا بزرگ را داشتم ، به عنوان یک جور بکآپ و پشتیبان ، اما به نظر می رسد اپل قصد دارد قمار بزرگ تری راه انداخته و به کل از به کار گیری این فناوری در آیفون ۸ صرف نظر کرده است.
بر اساس اطلاعاتی که از نفوذ به نرم افزار های آیفون ۸ به دست آمده است ، اپل قصد دارد به جای تاچ آیدی از فناوری جدیدی به نام Face ID استفاده کند.Face ID یک سیستم امنیتی جدید بر پایه چهره فرد بوده و واقعا امیدواریم که بهتر از سیستمی که سامسونگ در حال حاضر در گوشی های جدید خود به کار گرفته است باشد ، البته این نظر من را بر پای تعصب یا چیز دیگر نگذارید.در طی بررسی هایی که از گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس داشتم ، ویژگی تشخیص چهره چندان کاربردی نبود و در نور زیاد خورشید یا نور کم و یا حتی با عینک قادر به شناسایی من نبود.


از این مسئله که بگذریم ، با کمی تفکر منطقی می توانیم به این نتیجه برسیم که سامسونگ کمی محتاط تر در این مورد عمل کرد و ویژگی تشخیص چهره به عنوان یکی از سیستم های امنیتی را در کنار سنسور اثر انگشت قرار داد تا در صورتی که سیستم تشخیص چهره به خوبی کار نکرد و موجب ” آبروریزی ” شد ، بتوانید با استفاده از انگشت خود و اثر آن قفل گوشی خود را باز نمایید.
طرفداران و ” فن ” های اپل خیلی خوش بینانه به قضیه نگاه کرده و امیدوارند که سیستم فیس آیدی جدید اپل یک تجربه برتر و فراتر از تمام تکنولوژی های تشخیص چهره ای که تا کنون شاهد آن ها بوده ایم را ارائه دهد.با این حال بسیاری بر این باورند که اپل به دلیل استفاده از قاب جلویی ۴ میلی متری و مدار های نهایی شده که شاهد آن ها بودیم ، زیبایی آیفون ۸ را بر کارآیی آن ترجیح داده و ریسک آن را به جان خریده است.
صمیمانه امیدواریم که نگاه خوش بینانه طرفداران این کمپانی بزرگ به نتیجه رسیده و بالاخره شاهد عرضه یک تکنولوژی تشخیص چهره در خور بشریت باشم.از حق نگذریم اپل تا کنون اقدامات ریسکی بسیاری را انجام داده و ید طولایی در این قضایا دارد ، البته به هنگامی که احساس کند راه حل بهتری برای مشکل وجود دارد.
سوالی که پیش می آید این است که این خبر تا چه حد ممکن است صحت داشته باشد؟ گمان میکنم با توجه به فرد انتشار دهنده این خبر باید خود را از هم اکنون برای کنار آمدن با شرایط سخت بدون سنسور اثر انگشت و تاچ آیدی دوست داشتنی آماده کنیم.
قبلا شاهد خبر هایی بودیم که نوید قرار گرفتن این سنسور را در یک دکمه پاور بزرگ میداد بودیم اما به ذهن کمتر کسی می رسید که اپل قصد جان تاچ آیدی را کرده باشد.با این حساب می توان آیفون ۸ را یک ریسک بزرگ برای اپل در نظر گرفت چرا که آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس به همراه تاچ آیدی عرضه خواهند شد ، حال آنکه Face ID را نداشته باشند چندان تفاوتی برای بسیاری از کاربران گوشی های آیفون ایجاد نمی کند که به خاطر آن حاضر به صرف مبلغ بیشتر شده تا آیفون ۸ را خریداری نمایند.
از آنجایی که مسلما آیفون ۸ ارزان قیمت نخواهد بود ، اپل ریسک این قیمت بالا را نیز پذیرفته و قصد دارد واقعا با این مشکلات برای انقلابی در گوشی های هوشمند دست و پنجه نرم کند ، در حالی که سامسونگ در آرامش کامل و همان روند عادی همیشگی به کار خود ادامه می دهد.
نظر شما چیست؟ در صورت صحت این خبر آیا حاضر هستید با پرداخت شاید چند صد هزار تومان و یا چند میلیون تومان هزینه بیشتر صاحب آیفون ۸ شوید یا ترجیح میدهید بیخیال Face ID شده و به همان آیفون ۷ یا آیفون ۷ پلاس روی آورید؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علیرضا قنبری

بسیار عالی 🙂
اما طراحی سنت شکنی داره ۱۰۰ درصد هم جلوی دستگاه ، هم پشت دستگاه
سنسور اثر انگشتم که دیگه به میان رده‌ها هم آمده بود وقتش بود که پرچمدار‌ها چیز جدیدی از خودشون نشون بدن 🙂

Pouya

فکر نمیکنم برای طرفداراش زیاد خبر خوبی باشه چون تاچ ایدی هنوزم طرفدارای خودش رو داره برای همین اس ۸ هم با اینکه عنبیه داره هنوزم خیلیا فینگرپرینت استفاده میکنن قطعا اینم اگه face id هم بزاره بازم خیلیا هستن که تاچ ایدی میخواستن

Pouya

سلام اقای محمد موسی پور بله تشخیص چهره رو قبول دارم ولی من که گفتم تشخیص عنبیه تا جایی که من اطلاع دارم این سنسور هم خوب کار میکنه هم امنیتش بالاس البته تا جایی که من میدونما منظورم این بود با این که حسگر عنبیه خوبه و مشکل خاصی نداره بازم خیلی ها فینگر پرینت استفاده میکنن شاید این اتفاق برای کاربران اپل هم بیوفته یعنی با اینکه فیس ایدی خوب کار کنه بازم دلشون اون تاچ ایدی رو بخواد راستی قالبتون هم خیلی خوب شده
موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد صالح موسی پور
تا تهش هستیم دوستان :)