حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بیایید با یوبی‌سافت، به هزاران سال قبل برویم؛ مواردی که باید راجب به Assassin’s Creed Origins بخوانید

یوبی‌سافت، راهش را پس گرفت. راهی که این چند ساله باید ادامه می‌داد، اکنون پس گرفته و در مسیر بازگشت به دوران شکوه، با سرعت چشمگیری در حال حرکت است، و یکی از محصولاتش که تا چند ماه دیگر با آن روبرو هستیم، فرقه اساسینی به نام Origins است که شخصیتش مارا یاد کانر می‌اندازد و داستانش، پاسخ تمام سوالات فرقه‌ی اساسین، و سیب! در ادامه ترنجی را همراهی کنید.

Assassin's Creed Origins

این مطلب اختصاصی وب‌سایت ترنجی می‌باشد.

preface of Assassin's Creed Origins | Toranji

preface of Assassin’s Creed Origins | Toranji

مقدمه‌چینی

سری بازی‌های اساسین کرید، از محبوب‌ترین عنوان‌های شرکت فرانسوی یوبی‌سافت (Ubisoft) بوده که در طی سال‌های اول و با انتشار نسخه‌های اول، توانست طرفداران بسیاری برای این مجموعه گرد هم آورد و در همان زمان، آن‌قدر استقبال از عناوین محبوب این شرکت مثل بازی‌های فرقه اساسین (Assassin’s Creed) یا شاهزاده ایرانی (Prince of Persia) بالا بود که همیشه قبل از کنفرانس‌های مهم دنیا، این جمله گفته می‌شد که آیا باز رویاهایمان تکرار می‌شود و آیا باز یوبی‌سافت عناوین جدیدش از این دو سری را معرفی می‌کند؟

First Assasin | اولین اساسین

First Assasin | اولین اساسین

این جمله براحتی یادآور شکوه آن دوران این شرکت است! شرکتی که نتوانست از آن فرمانروایی استفاده‌ی درست ببرد و فقط با گذشت چند سال، از چشم همه افتاد و یکی از سری بازی‌های معروفش که اساسین باشد، تبدیل به یک وسیله‌ی تجاری برای فروش شد و دیگر نه به حرف کاربران و گیمرها گوش دادند و نه این آخرین عنوان‌ها مانند قبلی‌ها شدند! از شکوه و فرمانروایی‌اش که بگذریم، قصد داریم تا اعلام کنیم که همه‌چیز باخت نیست. یعنی چه؟ در ادامه خودتان ببینید.

به مصر می‌رویم، هزاران سال قبل، جایی که شهرها پر از طلا و جواهرات بودند | Assassin's Creed Origins | Toranji

به مصر می‌رویم، هزاران سال قبل، جایی که شهرها پر از طلا و جواهرات بودند | Assassin’s Creed Origins | Toranji

به کجا می‌رویم؟ هزاران سال قبل؟ با چه کسی؟

به مصر می‌رویم، به هزاران سال قبل، و در جایی که شهرها همچنان مملو از طلا و جواهراتی ساخته‌ی مردم آن زمان است، و در این حین است که یک قاتل، قهرمانی در دستان شماست، تا پاسخ‌های اساسین برادری (Assassin’s Creed Brotherhood) را پیدا کنید. جایی که بیشتر با سیب (Apple، همان سیب بهشتی، که باعث اولین نافرمانی انسان شد) آشنا شویم.

در این بازی، به‌قدری با انتخاب‌های گسترده روبرو می‌شویم که بعید می‌دانم اصلا بتوانیم از آن دل بکنیم! این اساسین، به‌ندرت کم و کاستی‌هایش نمایان می‌شود چرا که هم کشتی‌رانی دارد، هم می‌توانید در اعماق به دنبال گنج‌های گم‌شده باشید، هم می‌توان به جستوجو در معابد مصری پرداخت، و هم می‌توان در زیرزمین‌های شهر و خانه‌های مردم، به اکتشافاتی که در راستای هدف هستند بپردازیم! خلاصه این‌که بازی واقعا کامل است.

Assassin's Creed Origins | Toranji.ir

سازندگان بازی، همان سازندگان بلک فلگ هستند

سازندگان بازی که همان تیم سازنده Assassin’s Creed Black Flag و برگزیده از تیم یوبی‌سافت مونترال هستند، دقیقا بعد از اتمام ساخت بازی بلک فلگ، شروع به ساخت این بازی کرده‌اند و از آن‌جا که دیگر ما کفرمان از سازندگان یوبی‌سافتی، و عرضه بازی‌های بی‌تغییر و تکراری درآمده بود، آن‌ها برای یک‌بار هم که شده، به این فکر افتادند که دیگر وقتش رسیده‌است، وقت تغییر و تحول. و دقیقا وقتی که کمی به جزئیات بازی نگاه می‌اندازیم، با کامل‌ترین اساسینی روبرو می‌شویم که هم گیم‌پلی خوبی دارد، هم داستان درجه یکی! البته این موضوع، بسیار الهام گرفته از بلک فلگ است چرا که ما کامل‌ترین اساسین در دریاها و در کشتی‌رانی را، همان بلک فلگ می‌بینیم و دقیقا این موضوع به اساسین کرید اوریجین سرایت کرده و ما جنگ‌های بین کشتی‌ها را شاهد هستیم، یا حمله به موجودات آب‌زیست.

Assassin's Creed Origins | Toranji.ir

شخصیت اصلی یا همان قهرمان داستان ما، نکته‌ای به همراه دارد که می‌گوید او از اولین اساسین‌هاست. حتی قبل‌تر از اتزیو یا کانر یا خیلی خیلی قبل‌تر از جیکوب. اسم او بایک (BaYek) دارد و اخلاقش کمی ما را یاد کانر می‌اندازد، و او در مسیری قرار گرفته که نمی‌داند باید یک انجمن بسازد یا در مقابل تمام بدی‌ها کوتاه بیاید! چرا که یکی از خصلت‌های او، عدالت‌طلبی اوست مثل بسیاری از شخصیت‌های دیگر اساسین… .

سنو (Senu)

سنو (Senu)

بایک شاید تبدیل به بهترین قهرمانتان در طول تمامی اساسین‌ها شود چرا که تا به‌امروز، کسی با ویژگی‌ها و قابلیت‌های این شخصیت نداشته‌ایم! با بایک، می‌توانیم از تمام ویژگی‌های قبلی شخصیت‌ها استفاده کنیم، با عقابش به نام سِنو (Senu) به اکتشاف بپردازیم و با او سوار بر شتر (یا اسب) در بیابان به گردش برویم! یا می‌توانید مثل یک جنگجوی واقعی قهرمان‌بازی در بیاورید یا با سنو برای ماموریت‌ها برنامه‌ریزی کرده و دشنمان را بررسی کنید!

Assassin's Creed Origins | Toranji.ir

سیستم مبارزه‌ در بازی، به کلی تغییر کرده‌است

دیگر مانند قبل نیست که از همان ابتدا به جنگ غول‌ترین دشمنان بازی بروید و آن‌ها را شکار کنید! سطح‌ها و کلاس‌های مختلفی به بازی اضافه شده‌است و سلاح‌ها و حتی دشنمان شما، سطح‌های مختلف سبک و راحت و سنگین و سخت دارند. روند جنگیدن به‌طوری تغییر یافته‌است که شما بسیار آزادتر از قبل خواهید بود و مانند نسخه‌های قبل با یک سیستم قدیمی و کهنه روبرو نیستید.

Assassin's Creed Origins | Toranji

از جمله ویژگی‌های بایک، می‌توان به منحرف کردن دشمنان از مسیر خود و کشتن آن‌ها بدون این‌که دیگران متوجه شما شوند و همین موضوع باعث شده تا بایک بتواند به گروه‌های بیشتری از دشمنان حمله کند.

Assassin's Creed Origins | Toranji

مبارزات تن‌به‌تن بایک و دشمنان

دیگر جنگ‌های تن به تن مانند بازی‌های قبلی نیست و شما هم براحتی نمی‌توانید دشمنان سطح سخت را شکست دهید. این را گفتیم چرا که ما دشمنان قوی‌هیکلی را می‌بینیم که با سلاح‌های ساده از پای در نمی‌آیند و با یک ضربه دمیج بسیاری می‌برند و شما چاره‌ای جز جاخالی دادن ندارید. و یکی از نقص‌های بازی، همین موضوع جاخالی دادن و مانورهای گریز بایک است چرا که چندان باب میل ما طراحی نشده و سرعت این عمل اصلا با عقل جور نیست.

Assassin's Creed Origins

البته خبر خوبی که بازی دارد، استفاده از سلاح‌های مختلف است. هم کمان، هم شمشیر، هم سلاح‌های قابل استفاده در هر دو دست، و هم نیزه‌های مصری! و کشتن دشمنان با کمانی که دارید درحالی صورت می‌گیرد که در هوا در حال فرود آمدن هستید و همه‌چیز اسلوموشن است و داستان جایی جالب می‌شود که یک تیر پرتاب نمی‌شود! بلکه می‌توانید ۵ دشمن را هم با کمانتان هدف بگیرید. البته در آن حالت می‌توانید به‌صورت اول‌شخص هم از کمانتان استفاده کنید.

همانند نسخه‌های پیشین، شما در بازی برج‌هایی می‌بینید که کار بررسی محیط را برایتان آسان‌تر می‌کنند و چندان چیز عجیبی نیست چرا که قبلا هم آن را دیده‌ایم. اما به شما می‌گوییم که برج به‌کار شما نمی‌آید. شما عادت خواهید کرد که در تمام طول بازی، از عقابتان برای چنین کارهایی استفاده کنید (eagle vision).

Assassin's Creed Origins | Toranji.ir

بایک، یک قهرمان مدرن است! داستان هم همینطور؟

سری Assassin’s Creed، همیشه یک روایت مدرن روز را به تاریخ می‌بخشید و همین انتظار، از بایک و داستانش می‌رود. اما اَنیموس همچنان نیاز دارد کامل‌تر از قبل جلوه کند و تا جایی که فهمیده‌ایم، قهرمان ما بایک، یک تازه‌کار نیست بلکه یک قاتل آموزش دیده‌است که این خود صدها سوال راجب داستان ایجاد می‌کند. چندان مشخص نیست که آیا ماموریت‌های واقعی مدرن در Origins هست یا نیست؟ اما احتمال این موضوع بسیار بالاست و همانطور که گفتیم، شاید بار دیگر با انیموس روبرو شویم همانطور که در بلک فلگ هم تقریبا کامل به آن پرداخته شده‌بود.

Assassin's Creed Origins | Toranji.ir

با مینی‌مپ خداحافظی کنید

نقشه‌ی بازی، به‌اندازه‌ی هیچ‌کدام از اساسین‌هایی که دیده‌اید نیست! بزرگ‌تر از همه

نقشه‌ی بازی دقیقا به‌قدری بزرگ است که ما یاد بازی‌هایی چون FallOut یا Elder Scroll می‌افتیم و همین موضوع، باعث شده تا در طول بازی با کوئست‌های بسیار روبرو شوید. همچنین، یک نقشه‌ی بزرگ، شرایط آب‌وهوایی متفاوتی می‌خواهد که یوبی‌سافت به‌خوبی از پس آن برامده و تنها در یک جمله به آن اشاره کنیم که حتی طوفان‌های صحرایی و بادهای سرعتی مصر را هم می‌توانید ببینید که خب این یک تحول بزرگ در این سری‌ست.

Assassin's Creed Origins | Toranji.ir

سیستم لوت بازی، جایی که طلا بی‌داد می‌کند!

خب شهرهای مصر در بازی در اوج و شکوه خود به‌سر می‌‌برند و مهم‌تر، معابد مصری در بازی کاملا طراحی شده‌اند، و بماند که زیرزمین‌های مخفی و گنج‌های دریایی انتظار شما را می‌کشند! چه فکر می‌کنید؟ به‌جرئت می‌توان گفت که غارت در تمامی اساسین‌ها، به‌اندازه‌ی این آخری نبوده و جالب آن است که سلاح‌ها در جاهای مخفی، برای شما آماده‌اند!

Assassin's Creed Origins | Toranji.ir

سیستم ارتقا، مانند گذشته پرجزئیات است

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، ما با بخش‌های مختلفی مثل ارتقای مهارت تیراندازی (یا پرتاب چند تیر هم‌زمان)، یا کشتن با چاقو و چندین چیز دیگر روبرو هستیم که هرکدام مربوط به یک بخش‌اند. انتظار داریم امکانات و ارتقاء‌های دیگری هم برای حیوانات داشته باشیم برای مثال، عقاب یا مهارت‌های مختلف با اسب‌سواری، نیاز به آپگرید قابلیت‌های مربوط به‌خود دارند.

Assassin's Creed Origins | Toranji.ir

جمع‌بندی کامل از Assassin’s Creed Origins

ما تقریبا به چیز‌هایی اشاره داشتیم که هرکس باید راجب به این بازی می‌دانست. در این قسمت، که یک جمع‌بندی کامل از بازی‌ست، ما به‌طور خلاصه‌شده به نکات جالب بازی می‌پردازیم.


  • تنوع حیوانات واقعا بالاست و جالبی موضوع به دعوای حیوانات وحشی و اهلی است! کافی‌ست با شتر به بیابان بروید تا شغال‌ها دخلتان را بیاورند!
  • شرایط آب‌وهوایی مختلف بازی مثل بارانی، طوفانی، بادهای سرعتی مصری، ابری، و تقریبا همه‌چیزی که در زندگی عادی انسان‌ها رخ می‌دهد، شما را هیجان‌زده خواهند کرد
Assassin's Creed Origins | Toranji.ir

شباهت بایک به کانر بسیار بالاست

  • بایک شباهت بسیاری به کانر (شخصیت اصلی AC3) دارد و طرز رفتار هر دو، شباهت بسیاری به هم دارند
  • بازی در تاریخ ۲۷ اکتبر (۵ آبان سال ۹۶) برای تمامی کنسول‌ها و PC عرضه خواهد شد و همچنین، خریداران کنسول‌های جدید، می‌توانند آن را ۴K انجام دهند.
  • بایک در مأموریت خود پایبند است، و معتقد است که خدایان مصر از او حمایت می کنند، اما حتی می‌بیند که نیاز به انطباق با فشارهای جهان در حال گسترش دارد و این تطابق‌ها، اساس بسیاری از نمادهای آشنای Assassin’s Creed را تشکیل می دهند
  • از اشرف اسمائیل درباره داستان بازی و اساسین‌های قبلی سوال شده و جواب او جالب است: “آیا فقط این بود که تصمیم گرفت؟” من قصد دارم به هود بپردازم؟ “اشرف اسماعیل جواب می‌دهد “نه نه. داستان‌هایی پشت این سری وجود دارد و این تجربیات شما در بازی است!”

Assassin's Creed Origins | Toranji.ir

  • درست است که عقاب شما، می‌تواند تا مسافت‌های بسیاری را کاوش کند، اما تا خودتان کاوش نکنید، مکان‌های مختلف بازی برایتان باز نمی‌شوند

Assassin's Creed Origins | Toranji.ir

  • بایک همچنین یک مشعل با خود دارد که می‌تواند راه خود را از طریق آن در مکان‌های تاریک روشن کند. همچنین یکی دیگر از استفاده‌های شگرفتر این مشعل، پرتاب آن است تا مواد خاصی را در آتش بسوزانند! لکه های مختلف بر جزئیات ثبت کنند و با آن، نفت را بسوزانند

Assassin's Creed Origins | Toranji.ir

  • بایک تعداد انگشت شماری از ترفندهای خواب و بیهوش‌کردن را حمل می‌کند که می‌تواند دشمنان را برای چند ثانیه جدی بکشد (بیهوش کند)، و به شما اجازه می‌دهد تا پنجره‌ای برای یک ضربه‌ی مرگبار یا فرار سریع داشته باشید. در نهایت شما حتی می‌توانید آنها را به عنوان یک قدم اساسی در تسخیر حیوانات – از جمله تمساح‌ها، قهرمان‌ها، شیرها و موارد دیگر – بکار بیاورید و از دستورات خود اطاعت کنید تا آنها بمیرند. و این فقط برای شروع است؛ طیف وسیعی از ابزارهای بایک در طول زمان می تواند شامل آتشبازی (که تنها مشعل نیست)، ابزارهای سمی، تله‌ها و خیلی چیزهای دیگر باشد

Assassin's Creed Origins | Toranji.ir

  • صحبت از مخفی‌کاری و دزدی که می‌شود، می‌گوییم که می‌تواند کمی در خیابان‌های غنی شده از طلا در شب، زمانی که دید همگان کم است و برخی از نگهبانان خواب هستند، دزدی کنید و اگر احساس ترس و وحشت نکنید بعلاوه اینکه الکی دور محیط نباشید و نچرخید، می توانید روز به روز از طریق بایک به جمع‌آوری غنائم بپردازید (طبق گفته‌های بلاگ یوبی‌سافت)
  • اشرف اسماعیل می‌گوید: “برخی از سلاح‌ها در برابر دشمنان خاص خود موثر هستند.” – “برای مثال، با دشمنان محافظت شده (مثل آن‌هایی که در ماموریت‌های فرعی می‌کشید)، بهتر است از سلاح‌های سنگین استفاده کنید، زیرا آن‌ها دفاع موثرتری را از بین می‌برند. اما برای دشمنان که سرعتی هستند و ضربات سریع وارد می‌کنند، فرود آمدن با یک سلاح سنگین بسیار دشوار است. داشتن سلاح با محدوده (مثل نیزه‌ها یا سلاح‌های سبک‌تر) برای این دشمنان کارآمدتر است.”
  • اگر شما احساس تنهایی با دشمنان خود نکنید، انواع کمان‌های جدید نیز در طی مسیر بازی در جهان بازی قرار دارند. بایک می‌تواند مجموعه‌های زیادی از کمان‌ها را با عملکردها و استفاده‌های متفاوت از دیگران ایجاد کند (همانطور که در قسمت آپگرید و ارتقاء بازی مشاهده می‌کنید)
  • یک‌سری از جنگ‌های وحشیانه‌ی بازی، در محیط‌هایی رخ می‌دهد که پر از تله‌ها، نیزه‌های درحال چرخش، و تیغ‌های جای‌گذاری‌شده است
  • اشرف اسمائیل درباره لباس بایک می‌گوید: از مشکلات گذشته‌ی بازی، این بود که هر یک از لباس‌ها، قابلیت‌های خاص خود را داشتند و این موضوع باعث می‌شد بازیکن بعد از مدتی آن را عوض کند! ما این مشکل را در Origins برطرف کرده‌ایم
  • در مصر باستان، با دنیایی روبرو هستیم که پر از معابد، و مکان‌های شناخته‌شده‌ی حال حاضر است و این موضوع، تا دریاها هم ادامه پیدا می‌کند!
  • شما با بایک می‌توانید از اهرام مصر بالا بروید اما به گفته‌ی سازندگان این موضوع اصلا براحتی صورت‌پذیر نیست
  • بایک می‌تواند با هردو دستش سلاح بگیرد و سرعت را دوچندان کند
  • شخصیت بایک طوری طراحی شده که اصلا مزه‌پرانی نکند و در کارش بسیار جدی باشد! این موضوع حتی در دعواها و طرز راه‌رفتن او هم مشخص است

Assassin's Creed Origins | Toranji.ir

آیا در قسمت جمع‌بندی کلی این مطلب، چیزی از زبان افتاد؟ منتظر گفته‌های شما هستیم.

Assassin's Creed Origins | Toranji.ir

سخن آخر: آیا AC Origins شکوه گذشته را باز می‌یابد؟

خب قائدتا چندین بحث وجود دارد. با توجه به تجربه‌ای که ما نسبت به یوبی‌سافت داریم، می‌دانیم که این شرکت در هایپ‌کردن تبحر خاصی دارد، و زیباترین تریلرها را هم با یوبی‌سافت تجربه کرده‌ایم! همه‌چیز عالی از آب در می‌آید تا یک روز قبل از انتشار بازی‌های یوبی‌سافت! اما وقتی تنها یک هفته با عناوین جدیدش دست‌وپنجه نرم کنید، باز با یک افتضاح تجاری فرانسوی روبرو می‌شوید که این موضوع، چند سالی است در تمامی عنوان‌های شاهکار این شرکت، مثل سری فارکرای، اساسین، یا حتی گوست‌ریکون، سرایت کرده و تقریبا تمام گیمرهایی که با عشق بازی‌ها را انجام می‌دادند، تنها انتظارشان در این روزها این است که یوبی‌سافت عزیز، دیگر تولید نکن! دیگر با خاطرات ما بازی نکن!

ولی، به‌شخصه مطمئنم که Assassin’s Creed Origins، با تمامی نسخه‌ها فرق خواهد داشت و ما دیگر با یک محتوای ذباله‌ای روبرو نیستیم، بلکه با کامل‌ترین اساسینی طرف هستیم که حتی نمی‌توانیم تصورش را بکنیم!

از این مطلب راضــــــــی بودید؟

اگر از این مطلب خوشتان آمده‌است یا گفته‌هایی دارید که در این پست به زبان آورده نشده، حتما با ترنجی در میان بگذارید، سپاس.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما

امیدوارم مثل بلک فلگ ، متکی به کشتی رانی نباشه و داستان رو‌ ،مثل اون ، خراب نکنه.
برعکس خیلی ها که معتقدن بلک فلگ بهترین بازی اسسینز کریده ، به نظر من جزو بدترین ها بود.
گرچه کرافیک و گیم پلی خوبی داشت ، ولی داستان رو‌ نابود کرد.
ما داشتیم تازه از داستان سر در میآوردیم که این سیب عدن چی هست که یهو به کل از بازی حذف شد !
اخر بازی هم یه چت توی کامپیوتر نشون دادن که پدر دزموند زنده ست. همین.
امیدوارم این بازی ، همونطور‌که در متن هم گفته شد ، به صد ها پرسش بی پاسخ این‌ مجموعه ، که درک بازی رو‌طاقت‌فرسا کرده ، پاسخ بده.

REZA

دقیقا،بنظرم بلک فلگ بدترین نسخش بود،اهل بازی نیستم زیاد ولی اساسین و سعی میکنم بازی کنم.بلک فلگ رو چون اساسین بود تا اخر بردم وگرنه یه بازی دیگه بود پاکش میکردم.
بنظرم نسخه یک و دو و برادرز هود ،خلی خوب بودن،یونیتی هم خوب بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مهرداد چراغی
کدنویس وب، توسعه‌دهنده اندروید، سرپرست تیم The Future، سرپرست تیم Best Team، سرپرست تیم طنزنامه، نویسنده وب با 3 سال‌ونیم تجربه کار حرفه‌ای، عضویت در تیم‌های مختلف از سال 90، 3 سال‌ونیم کاربر ترنجی، 6 سال کاربر دنیای‌بازی، و از حامیان جناب علی‌اصغر هنرمند. بهترین سال‌های تجربه تکنولوژی، با وب‌سایت نارنجی. ایمیل: mehrchh@yahoo.com آی‌دی تلگرام: Professional_Writer