حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یکی از مدیران سابق گوگل: دوربین آیفون از دوربین گوشی‌های اندرویدی بهتر است!

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، گوگل

تعجب نکنید. این اظهارات از زبان کسی شنیده شده است که خود یکی از یاران پروپا قرص اندروید بوده است. ویک گوندوترا در پست اخیر خود در فیس‌بوک عملا به برتری دوربین آیفون به دیگر گوشی‌ها اذعان کرده است.

با ترنجی همراه باشید…

یاد یک سوتی وحشتناک از مدیران مایکروسافت در سال گذشته افتادم. یکی از مدیران ارشد مایکروسافت سال گذشته با دوربین آیفون خود عکس گرفته بود و در پایین آن این عبارت ذکر شده بود که این عکس با آیفون به اشتراک گذاشته شده است! یا همین دو سال پیش (چقدر زود گذشت) که یکی از مدیران بلک بری با یک آیفون توییتی در توییتر نوشته بود و طرفداران بلک بری حسابی صدایشان در آمده بود!

این داستان دوست داشتن آیفون و استفاده از آن توسط مدیران ارشد شرکت‌های فناوری مختلف تمامی ندارد. این بار نوبت یکی از مدیران سابق گوگل است که به طور نامحسوس در طبل تبلیغاتی اپل بزند. ویک گوندوترا دوربین آییفون ۷ و ۷ پلاس را مورد تحسین قرار داده است و تلفن‌های اندرویدی را از نظر عکاسی (نرم افزاری) در درچه پایین‌تری از محصولات اپل دانسته است.

ولی چند عکس از رستورانی که در آن در حال میل کردن غذا بود منتشر کرده است و پس از تعریف از آیفون گفته است که پایان دوران دوربین‌های DSLR نزدیک است! وی با توجه به اهمیت عکاسی برای خود ، گفته است که به سراغ گوشی‌های اندرویدی نخواهد رفت.

مدیر سابق گوگل می‌گوید:

مشکل گوشی‌های اندرویدی در سیستم عامل آن‌ها ریشه دوانده است. اندروید یک سیستم عامل متن باز است و باید برای تمامی تولیدکنندگان قابل استفاده باشد و از این نظر دارای انعطاف پذیری است. این قابلیت انعطاف پذیری بسیار مهم است اما مشکل وقتی هویدا می‌شود که به جزییات توجه کنیم. آیا به این موضوع توجه کرده‌اید که نرم افزار دوربین گوشی‌های سامسونگ چه امکانات پیشرفته و عجیب و غریبی دارند؟ آیا باید از نرم افزار گوگل استفاده کرد یا سامسونگ؟

آیا بهترین گزینه گالری سامسونگ است یا گالری Photos گوگل؟ وقتی که سامسونگ از نظر سخت افزاری یک سنسور را ارتقا می‌دهد باید گوگل را راضی کند که این سنسور را از نظر API با اندروید هماهنگ کند. شاید این موضوع چند سال طول بکشد. این نکته را در نظر داشته باشید که بهترین تغییرات در کیفیت دوربین در بخش نرم افزاری رخ می‌دهد. اگر بخواهیم دقیق نگاه کنیم روند پردازشی و محاسباتی برای ثبت ، پردازش و بهبود تصاویر وابسته به قسمت نرم‌افزاری رابط کاربری دوربین است.

در مقابل اندروید ، اپلی قرار دارد که برای این موضوع هیچ محدودیتی ندارد. نوآوری و کارهایی که اپل در بخش دوربین انجام می‌دهد در بخش نرم افزار و سخت افزار بسیار با هم هماهنگ هستند و زمان اندکی برای این موضوع صرف خواهد شد. اگر به عکاسی علاقمند هستید و با دوربین گوشی خود زیاد عکس برداری می‌کنید ، آیفون گزینه مناسب‌تری است. اگر برایتان بروز بودن اهمیتی ندارد ، به سراغ یک پرچمدار اندرویدی بروید.

نظرات ویک گوندوترا به نظر ما بسیار جنجالی است و می‌تواند بحث‌های زیادی را موجب شود. شما چه فکری می‌کنید؟ آیا با او موافق هستید؟

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com