حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

AMD ThreadRipper بیش از آنچه انتظار داشتیم در خود داشت

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سخت‌افزار

با تازگی اطلاعات جالبی از درون پردازنده‌های AMD Threadripper منتشر شده، که حاکی از حضور ۴ قطعه سیلیکونی است. با ترنجی همراه باشید.

طی یک دلید پردازنده AMD Threadripper که از سوی اورکلاکر مشهور آلمانی Der8auer صورت گرفته است، تصاویری منتشر شده است که نشان می‌دهند سری پردازنده‌های نام برده شده، ساختاری متشکل از ۴ قطعه سیلیوکونی را دربر دارند. اورکلاکر مشهور Der8auer برای اکثر افراد دنبال کننده دنیای سخت افزارهای دیجیتال آشناست؛ وی در گذشته نیز مشکل ناتوانی هیت سینک‌های مدار VRM برای برخی از مادربرد های مبتنی بر چیپ ست X299 یافته بود که پس از آن همکاری با شرکت ایسوس برای طراحی مجدد خنک کننده مدار تغذیه رگلاتور سری مادربرد های چیپ ست X299 ایسوس داشته است.

پردازنده‌های AMD Threadripper در کنار مشخصات بزرگی بر روی کاغذ از ابعادی بزرگی نیز برخوردار است، که ما دلیل آن را ساختاری بر پایه MCM برای پردازنده‌های AMD Threadripper می‌دانیم؛ اما حالا دلیلی برای وجود ۴ قطعه سیلیکونی برای پردازنده‌های Threadripper تا حالا یافت نشده است. اگر این موضوع تا حدی مهم شده است که در دیگر رسانه ها نیز موجب واکنش کاربران در سراسر جهان است شده، جالبی این موضوع است! زیرا وقتی آگاه از ساختار MCM مانند این پردازنده‌ها شده‌ایم، بیشتر انتظارات این چنین بود که در زیر قسمت IHS بتوان دو قطعه سیلیکونی یا پردازنده ۸ هسته‌ای یافت که در انتها منتهی به ساختار ۱۶‌هسته‌ای این پردازنده‌ها شود؛ که اینطور هم نیست و ساختاری مشابه سری Epyc دارد.

در حقیقت این موضوع برای تا حدی جالب و مهم شده است که برخی نظرات در قالب حدس و گمان از کاربران در رابطه با این موضوع منتشر شده است؛ نظرات و افکار زیادی به سوی هر کس ممکن است درباره این موضوع پیش‌آید که مهم‌ترین آنها شاید مانند: حضور ۴ سیلیکون ۸ هسته‌ای در AMD Threadripper که منتهی به ساختار ۱۶ هسته‌ای آن شده و AMD نیمی از آن را غیر فعال گذاشته است!؟ یا شاید هم حضور دو سیلیکون به علت کنترلر حافظه Quad مانند و پشتیبانی از خطوط ارتباطی PCI-E آن برای Threadripper است. تا به حال خبری رسمی از سوی شرکت AMD در مورد این موضوع منتشر نشده است؛ نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد نعمتی
Live, Don't just exist