حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رقبای جدید اینتل به میدان آمدند؛ AMD پردازنده های Ryzen 3 رده دسکتاپ خود را رسما معرفی کرد

نوشته

6 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار، سخت‌افزار

طبق اخبار منتشر شده در گذشته، امروز شرکت AMD سری پردازنده‌های Ryzen 3 را معرفی کرد؛ با ترنجی همراه باشید.

اگر اخبار وب‌سایت ترنجی را دنبال کرده باشید، قبل تر نیز اخباری بصورت شایعه در مورد زمان عرضه، قیمت و مشخصات پردازنده های Ryzen 3 منتشر شده بود، اما حال به کنار از اخبار داغ در قالب شایعه زمان اخبار رسمی است. شرکت AMD روز گذشته پردازنده های Ryzen 3 را در دو مدل R 3 1200 و R 3 1300X را رسما معرفی کرد.

شرکت AMD خانواده جدید پردازنده‌های Ryzen را در مدل‌های R 3 1200 و R 3 1300X با سوکت پردازنده AM4 همراه ساخته است و ۱۰۹ دلار برای مدل Ryzen 3 1200 و ۱۲۹ دلار برای مدل Ryzen 3 1300X در نظر گرفته است. این دو پردازنده جدید در سری Ryzen 3 با توجه به محدوده قیمتی که دارند، می‌توان آنهارا با سری پردازنده های نسل هفتمی Core i3 شرکت اینتل مقایسه کرد. به کنار از بحث قیمت، تفاوت میان این دور پزدازنده از نظر مشخصات به شکلی است که سری Ryzen 3 دارای چهار هسته پردازشی و ۴ رشته پردازشی هستند که در مقابل آنها پردازنده‌هایی نسل هفتمی Core i3 از سوی اینتل دارای ۲ هسته پردازشی و ۴ رشته پردازشی هستند. در بخش دیگر نکته قابل توجه آن است که هر دو مدل نام برده شده، ضریب باز هستند و امکان اورکلاک را در برابر سری پردازنده‌های Core i3 مدنظر به جز مدل Core i3 7350K، بیشتر خواهد بود؛ اما آنچه AMD با XFR برای اورکلاک تدراک دیده است شامل حال مدل Ryzen 3 1200 نخواهد شد زیرا این مدل فاقد پسوند X و این قابلیت است؛ و آخرین نکته از سوی مشخصات این دو پردازنده، حضور فرکانس پردازشی ۳٫۴ گیگاهرتز بصورت پایه، ۲ مگابایت حافظه کش سطح دوم و ۸ مگابایت حافظه کش سطح سوم برای مدل ۱۳۰۰X است و مدل Ryzen 1200 نیز فرکانس ۳٫۱ گیگاهرتز، حافظه کش سطح دوم و سوم مانند مدل قبلی را دارد، و توان مصرفی هر دو مدل برابر با ۶۵W (وات) است.

البته تعداد هسته و رشته پردازشی برای مقایسه این دو سری از پردازنده‌های رده دسکتاپ از سوی دو شرکت متفاوت کاری صحیح برای مقایسه دقیق آنها نیست؛ اما آنچه از سوی برخی از بنچمارک های موجود در رسانه‌های خارجی در قالب بررسی منتشر شده است، حاکی از رقابت پا به پای سری Ryzen 3 با سری Core i3 شرکت Intel (اینتل) است. اما در هر حال باید در آینده نه چندان دور مجددا صبر کرد تا نتایج بیشتری از سوی رسانه‌ها و کاربران دیده شود تا بتوان نتیجه و انتخابی صحیح‌تر میان این دو سری از پردازنده‌ها از دو شرکت متفاوت داشت. نظر شما درباره سری پردازنده‌های Ryzen 3 چیست؟ آیا شما تمایلی به خرید این سری خواهید داشت؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
erfan520

از نویسندگان این سایت تقاضا میکنم یک بررسی جامع درباره ی پردازنده های اینتل و ای ام دی بزارن و هر کدومو با رقیب خودش از شرکت مقابل مقایسه کنن

طوری که من بدونم فلان مدل یک شرکت چقدر بالاتر و پایین تر از مدل شرکت مقابله

عارف کمانی

سلام
چشم حتما در این خصوص مطلبی تهیه خواهیم کرد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد نعمتی
Live, Don't just exist