حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کمپانی مرسدس در شرف راه اندازی سیستم پارکینگ هوشمند است

قطعا در سال‌های آینده بیش از پیش بر تکنولوژی متکی خواهیم شد. فناوری، فضای زندگی ما را مطابق با نیازهایمان کنترل خواهد کرد و حتی بر روی انتقال ما نیز تاثیرگذار خواهد بود. حال کمپانی مرسدس با همکاری شرکت Bosch در مراحل پایانی ساخت پارکینگ هوشمند هستند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

این سرویس در سال آینده برای نخستین بار در موزه مرسدس در شهر اشتوتگارت آلمان در دسترس قرار خواهد گرفت. این سرویس برای عموم در دسترس خواهد بود و حتی کسانی که مهمان موزه نیستند نیز قادر به اجاره این خودروها خواهند بود. لازم به ذکر است که این خودرو به رانندگی خودکار مجهز نبوده و نمی‌توانند بدون نیاز به راننده به رانندگی بپردازند در حالی که قادر به پارک اتوماتیک خواهند بود.

مشارکت انسانی در این سرویس به استفاده کردن از یک گوشی هوشمند برای رزرو و پوشش دادن خودرو به صورت مجازی محدود خواهد شد. البته کسانی که این کارها را برعهده دارند از تجربه بالایی برخوردارند. سرویس پارکینگ هوشمند در حقیقت ترکیبی از فناوری رانندگی خوکار مرسدس و شبکه پارک خودرو هوشمند Bosch است.

این پارکینگ ها مجهز به مجموعه‌ای از سنسورها جهت بررسی محیط اطراف و کنترل خودرو در مسیری که باید حرکت کند، خواهند بود. در حالی که تایید نشده چه خودروهایی با این فناوری سازگارند، یکی از سخنگوهای شرکت Bosch گفته است که هر خودرویی که دارای ویژگی پارک اتوماتیک، گیربکس اتوماتیک، ورود بدون کلید و یک برنامه پایدار الکترونیکی باشد از سیستم پارکینگ هوشمند پشتیبانی خواهد کرد.

به نظر شما، آیا این فناوری در آینده فراگیر خواهد شد؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
یاشار ایشان آقا