حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همه‌چیز درمورد گلکسی نوت ۸؛ آیا باید منتظر بهترین گوشی امسال باشیم؟

در فاصله چند هفته‌ای با زمان معرفی گلکسی نوت ۸ (Galaxy Note 8) قرار داریم. بنابر این می‌خواهیم تمام شایعات و گمانه‌زنی‌ها در مورد این “نوت” را بررسی کنیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

سامسونگ درحال آماده‌سازی فبلت جدید یعنی گلکسی نوت ۸ خود برای معرفی است. سامسونگ سال گذشته دردسرهای زیادی را بر سر قضیه انفجار و آتش گرفتن فبلت قبلی خود یعنی نوت ۷ متحمل شد که موجب جمع‌آوری تمام نسخه‌های فروخته شده و ضرردهی بسیار زیاد سامسونگ شد. البته لازم به ذکر است که این شرکت کره‌ای، نسخه‌ی جدیدی را با نام گلکسی فن ادیشن معرفی کرده است که همان نسخه عیب‌یابی شده و رفع مشکل شده نوت ۷ است.

کره‌ای ها بعد از تمرکز روی رفع عیب نوت ۷، خود را برای معرفی غولی که جبران کار گذشته‌شان باشد، آماده کردند. اولین قدم مهندسان آن‌ها، عرضه گلکسی اس ۸ و برادر بزرگترش، گلکسی اس ۸ پلاس بود که با توجه به موفقیت در بازارهای داخلی و خارجی توانستند خاطرات گذشته را کمرنگ‌تر کنند. هنوز هم سامسونگ اطلاعات رسمی را از نوت ۸ منتشر نکرده و اختلافات و تفاوت‌های آن با پرچمداران فعلی سامسونگ مشخص نیست ولی با توجه به مجموعه تصاویر و اطلاعات افشا شده توسط مجموعه بزرگی از افراد، ما میتوانیم ۹۰ درصد از مشخصات این فبلت مورد انتظار را حدس بزنیم.

صفحه‌نمایش Infinity Display بزرگ‌تر از همیشه

سری نوت، پس از معرفی شماره سوم اندازه ثابتی را در صفحه‌نمایش تجربه کرده (۵٫۷ اینچ) و سعی بیش‌تر بر آن بوده که حاشیه دستگاه کمتر شود. در سال ۲۰۱۷، سامسون به زبان طراحی رسید که سال‌ها دنبال آن بود. حاشیه کمتر همراه با سطحی براق که توجه همه را جلب می‌کند. گلکسی اس ۸ پلاس با اندازه صفحه‌نمایش ۶٫۲ اینچی سوپرامولد، بزرگ‌ترین دستگاه با زبان طراحی جدید سامسونگ است ولی به نظر می‌رسد که این مقام به گلکسی نوت ۸ خواهد رسید. اندازه این فبلت ۶٫۳ اینچ خواهد بود.

تا اکنون، شایعات زیادی حول صفحه‌نمایش مطرح شده‌است اما هیچکدام به نسبت صفحه گوشی اشاره نکرده‌اند ولی با نگاهی به تصاویر منتشر شده، می‌توان متوجه نسبت تصویر نامتعارف فبلت شد.

مشخصات فنی: غولی جیبی!

در زمان معرفی اس ۸، اشاره بسیار کمی به نوت ۸ هم شد که نوید یک فبلت همه فن حریف را به ما داد. بر اساس شایعه‌ها، اسنپدراگون ۸۳۵ قبل تپنده این فبلت خواهدبود و ۶ گیگابایت رم این گوشی را در کارهای عادی یا سخت یاری خواهدکرد. اسنپدراگون ۸۳۵ در شماری از گوشی‌های اس ۸ استفاده شده‌بود ولی پردازنده‌های اگزینوس به دلیل ساخته‌شدن توسط خود سامسونگ، تجربه بهتری را ارائه می‌دادند. این احتمال را هم نمی‌توان رد کرد که کوالکام، پردازنده جدید خود یعنی اسنپدراگون ۸۳۶ را با نوت ۸ معرفی کند. در این صورت، جدیدترین ساخته سامسونگ، در میان پرچمداران یکه‌تازی خواهد کرد.

در تصویر بالا شما می‌توانید مشخصات نوت ۸ را بر اساس شایعات مشاهده کنید. با توجه به اینکه استفاده از رم ۴ گیگابایتی در دو گوشی اس ۸ و اس ۸ پلاس در بازار آمریکا، انتقادهای زیادی را به همراه داشت و طبق گزارشات منتشر شده، می‌توان گفت که فبلت پرچمدار سامسونگ، از رم ۶ گیگابایتی استفاده کند. منابع تکنولوژی جهان بر سر حافظه داخلی این دستگاه در اختلاف هستند و امکان این را می‌دهند که از ۶۴ گیگابایت تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه در این اسمارتفون به کار گرفته‌ شود.

خود را برای اولین پرچمدار سامسونگ با دوربین دوگانه آماده کنید

سامسونگ در حوزه دوربین، علاقه به پیروی از دیگر شرکت‌ها را ندارد و این نکته را به خوبی می‌توان در تصمیم آن‌ها برای عرضه اس ۸ و اس ۸ پلاس با یک دوربین پشت گوشی، دید. با اینکه از دوربین دوگانه در اس ۸ و برادر بزرگترش استفاده نشده نتایج عکاسی و فیلمبرداری با این دو پرچمدار فوق‌العاده بوده و بسیاری از منتقدان از دوربین گوشی را بسیار عالی خوانده‌اند. به هر حال نابع معتبر وجود دوربین دوم پشت دستگاه را تایید کرده‌اند و باید منتظر اولین پرچمدار سامسونگ با دوربین دوگانه باشیم.

بنابر گزارش The Korea Herald، نوت ۸ از دو دوربین در پشت خود استفاده می‌کند. اولین سنسور ۱۲ مگاپیکسلی همراه با لنز واید (Wide) و دومین سنسور ۱۳ مگاپیکسلی همراه با لنز تله‌فوتو خواهدبود. طبق گفته این منبع، نوت ۸ زوم اپتیکال سه برابری خواهدداشت. فوربز هم اظهار داشته که دوربین دوگانه این فبلت، چینشی به صورت افقی خواهدداشت و فلش هم سمت راست دو دوربین خواهدبود. این سایت همچنین اظهار داشته که نوت ۸ در دوربین خود از تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال استفاده خواهدکرد و لنز تله‌فوتو زوم سه برابری اپتیکال را خواهدداشت.

باتری: حساسیت بسیار زیاد به دلیل فاجعه نوت ۷

سامسونگ حساسیت بسیار زیادی را به این بخش نشان داده که دلیل آن هم واضح است؛ کره‌ای ها دیگر نمی‌خواهند از مشتریانشان عذرخواهی کنند و بگویند دستگاه در دستان شما احتمال ترکیدن دارد.

سامسونگ تمام سیاست‌های خود در زمینه باتری، دما و تست آن تغییر داد و در زمستان سال پیش، مکان آزمایشگاه خود را عوض کرد. اکنون کره‌ای ها معتقدتد که امن‌ترین باتری لیتیوم-یونی جهان را می‌سازند. البته این را هم اضافه کنم که ممکن است سامسونگی‌ها در ساخت باتری نوت ۸ از الجی کمک بگیرند.

S Pen؛ عضو جداناشدنی خانواده “نوت”

اکنون قلم سامسونگ، بی‌رقیب نیست و اپل پنسل و سرفیس پن هم پا به پای آن پیش می‌آیند. امسال باید منتظر باشیم که سامسونگ قلم خود را با بهبودهایی همراه کند که از آن‌ها می‌توانیم به افزایش سطح فشار اشاره کنیم.

از قابلیت‌های ویژه نه چندان جدید نوت ۸ هم می‌توانیم به وجود دکمه بیکسبی اشاره کنیم.

تاریخ عرضه و قیمت

نوت ۸ در تاریخ ۲۳ آگوست یا ۱ شهریور در حداقل سه رنگ عرضه خواهدشد.

برای فهمیدن قیمت این فبلت، کافی‌ست به برچسب قیمتی اس ۸ پلاس نگاهی بیاندازید که با قیمت ۸۵۰ دلار راهی بازار شد و با این اوصاف ممکن است قیمت گلکسی نوت ۸ با توجه به قلم S Pen کمی بیش‌تر باشد و برای قرار گرفتن این دستگاه در جیب شما، باید پول زیادی را خرج کنید. ایوان بلس قیمت این گوشی را ۹۰۰ دلار تخمین‌زده و به نظر می‌رسد که گوشی‌های هوشمند روز به روز گران‌تر می‌شوند.

نظر شما درمورد سامسونگ گلکسی نوت ۸ (Galaxy Note 8) چیست؟ آیا این گوشی همان وعده سامسونگ درباره جبران فاجعه نوت ۷ است؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ali.v

بهترین گوشی امسال؟?
یعنی شما به گوشی که سنسور اثرانگشتش دست نیافتنی باشه و فقط به خاطر حاشیه کم و دوربین دوگانش میگین بهترین گوشی امسال؟?
وان ام ۸htc سه سال پیش دوربین دوگانه داشت.
در حال حاضر هم U11 بهترین بازاره و سونی رکورد تراکم پیکسل داره
بهترین گوشی امسال؟با کدوم طراحی؟???
نکنین این کارو ترنجی?

Big S

کدوم طراحی؟زیباترین طراحی!!!اس ۸ رو از نزدیک ندیدی فک کنم ک از طراحی داری اینجوری میگی!!بهترین دوربین بهترین صفحه نمایش باطری عالی و صد البته ظاهر به شدت محشرش.
و مطمئنم نوت۸ بهترین میشه.
طراحی اس ۸ درمقابل سونی و یو۱۱ خداست.
حاشیه نیم متری طراحیه یا یو۱۱ ک واقعا پشتش حالت زشتی داری!!
همون صفحه نمایش بدون حاشیه کلی توی طراحیش اثر گذاشته ک زیباترین گوشی شده.
بعد میگی کدوم طراحی!!!!!جل الخالق

Big S

درضمن فقط به خاطر دوربین دوگانه و حاشیه کم نمیگه!
هم حاشیه کم هم دو دوربین هم رم ۶ هم زیبایی هم قلم هم ……
شما فقط اگه چند ماه از گوشیه نوت استفاده میکردین میفهمیدین فقط قلمش به تنهایی باعث برترین بودنش میشه!
و در کل سامسونگ کامله همیشه.
و اصا حرفای منم به کنار
خواهیم دید بهترین میشه یا طبق نظر شما میگن با کدوم طراحی بهترین بشه!!!

Pouya

دوستمون جوابتو داد ولی خدایی طراحی سونی و اچ تی سی رو با نوت ۸ مقایسه میکنی؟? سونی که تو کل عمرش طراحی گوشیاشو عوض نکرده از زد ۱ تا ایکش زد پریمیومش همونه اچ تی سی هم پشتش واقعا قشنگ نیس خدایی این دو تا رو با سامسونگ مقایسه نکنید زمین تا اسمون فرقشونه بعدشم هر دوبین دوگانه ای دوربین دوگانه نیس دوبین وان ام ۸ رو با این مقایسه میکنی؟??

erfan520

من با اینکه با پیچیدگی لانچر سامسونگ مشکل دارم اما به نظرم در حال حاضر در اندرویدیها سامسونگ بهترینه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مهرشاد مرادزاده
گیمری عاشق نوشتن...