حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

[الکامپ۹۶] گزارشی از برپایی پاویون استان‌ها در الکامپ با حمایت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای/ به آرزوی حضور در الکامپ رسیدیم

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اخبار رسمی شرکت‌ها

شرکت‌های کوچک عضو سازمان‌های نظام صنفی رایانه‌ای استانی، در پاویون استان‌ها در سالن ۴۱، محصولات و خدمات خود را ارایه کردند.

ستاد خبری الکامپ- شرکت‌های کوچکی با حمایت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور فرصت حضور در پاویون استان‌های بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ را پیدا کردند. در این گزارش به گفت‌وگو با برخی از این شرکت‌ها پرداخته‌ایم.

حضور در الکامپ، آرزوی‌مان بود

هومن نوریان مدیرعامل شرکت داده پردازی داریک از استان مازندران درباره حضور خود در نمایشگاه الکامپ گفتحضور در الکامپ شاید می‌توان گفت یکی از آرزوهای ما بود. با توجه به فعالیت ما در شهری کوچک، توان مالی زیادی برای حضور در الکامپ و توسعه کسب و کار نداشتیم و معمولا به صورت بازدیدکننده در نمایشگاه حضور می‌یافتیم. اما امساب با حمایت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای موفق شدیم برای نخستین بار محصولات خود را در نمایشگاه عرضه کنیم.

وی ادامه داد: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با فراهم کردن فضایی برای ما این امکان را به وجود آورد که محصول ما که یک محصول کاملا ارتباطی است و پتاسیل بالایی برای ارایه به سازمان‌های بزرگ دارد هم دیده شود.

نوریان به معرفی محصول خود پرداخت و گفت: نرم افزاری که ما طراحی کردیم برای کسب و کارهای کوچک طراحی شده است ولی پتانسیل بالایی دارد تا با شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگی لینک شود ضمن اینکه توانستیم در این نمایشگاه با وزارت دارایی و شرکتهای پرداخت مانند سداد و سامان کیش ارتباط برقرار کنیم و این امر را مدیون حمایت سازمان نظام صنفی رایانه ای هستیم.

وی افزود: ما از سال ۹۰ شروع به فعالیت کردیم و چند جوان تحصیل کرده و صاحب ایده یک نرم افزار حسابداری طراحی کردیم سه سال هم به صورت شبانه روزی برای تولید این نرم افزار زحمت کشیدیم ولی دیدیم نمی توانیم از مردم پول بزرگی بگیریم چون باید خود شرکت هم بزرگ باشد و مردم نمی توانند به شرکت تازه تاسیسی اعتماد کنند لذا تصمیم گرفتیم که این نرم افزار را از صفحه فروش خارج کردیم و نگاه خود را معطوف به کسب و کارهای خرد کردیم .

این عضو نظام صنفی رایانه‌ای از استان مازنداران ادامه داد: ما برای این هدف سه  محصول تولید کردیم یکی محصول ساده صدور فاکتور که بسیار مورد استقبال قرار گرفت، دوم وب سایت فروش است که به صورت بومی طراحی کردیم و تماما داخلی است و شرایط فروش بلا درنگ محصول نرم افزاری را برای اولین بار ایجاد کرده است که به این صورت که مردم نرم افزار را دانلود می‌کنند و اگر خواستند و راضی بودند آن وقت پول آن را پرداخت می کنند و سوم هم صندوق مکانیزه هست که آن هم مورد استقبال قرار گرفته است.

وی گفت: نمایشگاه الکامپ همیشه برای من جالب بوده است یک زمانی افت داشته است ولی دوباره با روی کار آمدن سازمان شاهد اوج هرسال الکامپ بودیم ما در این نمایشگاه با کسانی مواجه شدیم که فقط ماه‌ها طول می‌کشید که بتوانیم با این افراد صحبت کنیم و این نتیجه اعتمادی بود که سازمان به ما داشت و امیدواریم در سال بعد هم شاهد رشد بیشتر این نمایشگاه باشیم.

تحول در استانها با کمک الکامپ

شهرام پورتقی از شرکت آساکو و عضو سازمان نصر در اردبیل درباره فعالیت این شرکت گفت: ما با عنوان یکی از شرکت‌های دانش بنیان طرح مسوولیت در قبال انرژی و منابع ملی را در نمایشگاه عرضه کردیم ما برای این کار مجموعه‌ای را تحت عنوان (یول) گردآوری کردیم و در شرف تاسیس بنیاد یول هستیم. هدف ما این است از مجموعه آموزش و پرورش و دانش آموزان ، دانشگاه و فارغ التحصیلان دانشگاه در ابتدا کار آموز بگیریم و  کارورزشان کنیم و در یک مدت سه ماهه آموزش کاری کنیم که این افراد را مجاب کنیم استخدام حوزه فناوری بشوند و برای رونق این مجموعه کمک حال باشند.

وی افزود: دومین محصول نرم‌افزاری انحصاری نقش تمبر برای وزارت دادگستری اشاره کرد که برای اولین بار در ایران طراحی شده است قبلا از سویس خریداری می شد و برای هر شعبه دادگستری  در تمامی استان‌ها مبلغی حدود یازده میلیون تومان هزینه در برداشت ولی ما توانستیم با مجموع ۱٫۵ میلیون تومان این نرم‌افزار را طراحی و ایجاد کنیم.

وی نمایشگاه الکامپ را یک فرصت برای کسب و کارهای حوزه فناوری عنوان کرد و گفت: نمایشگاه یک رویداد بزرگی است و این رویداد بین المللی به شرکت‌هایی که توانایی فرا منطقه‌ای دارند بسیار کمک می‌کند که یک آشنایی دوطرفه ایجاد می‌کند، برای ما هم افتخار بود که توانستیم در نمایشگاه حاضر بشیم و با مقامات و مسوولین ملاقاتی کنیم.

مدیر عامل شرکت آساکو گفت: ما در شهر خود ضرب‌المثلی داریم هرچقدر جمعیت بیشتری برای کار باشد یک سیل فراگیر ایجاد خواهد شد و دقیقا کمک و حمایت سازمان و حضور در این نمایشگاه می‌تواند به فراگیر شدن و رونق حوزه کمک موثری کند و به نظر می‌رسد سازمان نصر با اعضای جدید خود تحول خیلی خوبی در این حوزه به خصوص در استان‌ها ایجاد کرده است.

ایجاد فرصت عرض اندام برای کسب و کارهای کوچک  در نمایشگاه

مریم حسین زاده نماینده شرکت تانیا از استان به معرفی محصول خود پرداخت و گفت: محصول ما در مدیریت نمایشگرها است این مدیریت در همه فروشگاه‌ها و سازمان‌ها و بانک‌ها و… است که برخی از نمایشگرهای آنها هیچ راندمانی برای آنها ندارد و تقریبا بلا استفاده است. ما با استفاده از سخت افزار و نرم افزار متصل به این نرم‌افزار به نمایشگر برنامه و زمان می دهیم که مثلا در فلان زمان چه چیزی را در هر غالبی که بخواهد مانند فتوشاپ نشان دهد.

وی به حضور خود در نمایشگاه اشاره کرد و افزود: نمایشگاه امسال به اذعان کسانی که در سال‌های اخیر در نمایشگاه حضور داشتند بسیار پیشرفت چشمگیری داشته است و بازخوردهای بسیاری هم برای ما و محصولمان فراهم کرد، خداروشکر که با کمک سازمان امکان ملاقات با مدیران و مسوولین ایجاد شد ضمن اینکه توانستیم محصول خود را بیشتر به مردم معرفی کنیم .

حسین‌زاده گفت: امیدوارم با ایجاد فضای بیشتر در سال‌های آتی، کسب و کارهای کوچکی مانند ما فرصتی برای عرضه اندام بیشتر ایجاد شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علیرضا قنبری
Telegram: Ali_rezaGhanbariInstagram: Alireza.Ghanbari1Gmail: AlirezaGhanbari.Toranji