حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

[الکامپ۹۶] نصرالله جهانگرد در همایش آینده اقتصاد فناوری اطلاعات پیش‌بینی کرد: رشد سالانه فاوا در برنامه ششم توسعه ۱۹/۶ درصد خواهد بود

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اخبار رسمی شرکت‌ها

رییس سازمان فناوری اطلاعات در همایش آینده اقتصاد فناوری اطلاعات پیش‌بینی کرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه ششم توسعه رشد میانگین سالانه ۱۹/۶ درصدی را تجربه کند.

ستاد خبری الکامپ- نصرالله جهانگرد در این نشست با بیان این که برگزاری این گونه همایش‌ها به صورت سالانه می‌تواند در ارتقای اقتصاد فناوری اطلاعات در کشور و ارتقای دانش این حوزه نقش موثری داشته باشد گفت: برآوردهای صورت گرفته از وضعیت دسترسی به خدمات ارتباطی و اطلاعاتی از برنامه اول توسعه تا برنامه پنجم نشان می‌دهد که در هر برنامه رشدی بیش از دو برابر در این حوزه را داشته‌ایم.

وی با بیان این که بیشترین تمرکز در برنامه‌های توسعه‌ای روی فناوری ارتباطات (CT) بوده است گفت: در برنامه اول توسعه حدود ۸ هزار خط ثابت در کشور وجود داشت اما در برنامه چهارم بیش از ۲۰ میلیون خط و هم‌اکنون نزدیک به ۳۰ میلیون خط تلفن ثابت در کشور وجود دارد. در بخش شبکه موبایل نیز که از برنامه سوم توسعه شاهد عرضه آن بودیم رشد چند برابری را شاهد هستیم.

جهانگرد با بیان این که از نظر تکنولوژی هم سو با سطح جهانی در حوزه فناوری‌های نسل سوم و چهارم شبکه موبایل حرکت می‌کنیم گفت: برای برنامه ششم توسعه رشد سالانه ۱۹/۶ درصدی پیش‌بینی شده است و به لحاظ سایز بازار باید حداقل به سه برابر وضعیت فعلی برسیم.

وی با بیان این که حجم بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات اکنون ۴۰ هزار میلیارد تومان است گفت: افق پیش رو این است که تا پایان برنامه ششم حجم بازار به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برسد.

جهانگرد با بیان این که فناوری اطلاعات چرخ دنده اقتصاد و پیشران تعامل مشترک اقتصادی با سایر صنایع است گفت: با مطالعه روی اقتصاد دیجیتال، به ارقام عجیب و بزرگی درباره تاثیر فاوا در اقتصاد می‌رسیم. من در اینجا از همه فعالان فاوا تقاضا می‌کنم به مطالعه در این حوزه با نگاه بومی‌سازی بپردازند.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به تحولی که فناوری‌های اطلاعاتی در اقتصاد کشور ایجاد کرده و فرهنگ اقتصادی را تغییر می‌دهند گفت: برای مثال اپلیکیشن حوزه حمل و نقل به طور کلی فرهنگ حمل و نقل را در کشور تغییر داد. باید بپذیریم فناوری بازار را کوچک نکرده و سبب تحولات و چابک سازی فضای کسب و کار می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات گفت: باید در چابک سازی این فضا دولت به کمک کسب و کارهای نوین بیاید و مقررات حقوقی و قانونی و حمایتی را به عنوان یک قاعده مشخص برای آنها اعمال کند.

وی همچنین پیشنهاد کرد نظام پولی و بانکی به جای تکیه بر فعالیت‌های سنتی، به سمت تامین مالی فعالیت‌های نوآورانه حرکت کند.

جهانگرد با بیان این که ۱۷ درصد ظرفیت آموزش عال یمختص به رشته‌های مربوط به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است گفت: ورود ۲۰۰ هزار فارغ‌التحصیل این رشته‌ها به صورت سالانه به بازار کار را نباید تهدید ببینیم و می‌توان از این فرصت بزرگ برای رشد اقتصاد کشور بهره برد.

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علیرضا قنبری
Telegram: Ali_rezaGhanbariInstagram: Alireza.Ghanbari1Gmail: AlirezaGhanbari.Toranji