حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

[الکامپ ۹۶] رییس سازمان فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح فاز سوم شبکه ملی اطلاعات: سیاست وزارت ارتباطات در کاهش هزینه اینترنت ادامه می‌یابد

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اخبار رسمی شرکت‌ها

معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح فاز ۳ شبکه اطلاعات در الکامپ گفت: احراز هویت کاربران در شبکه همراه انجام شده و به‌زودی در شبکه ثابت نیز انجام می‌شود.

ستاد خبری الکامپ- نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم بهره‌برداری از فاز ۳ شبکه ملی اطلاعات با ارائه گزارشی از پیشرفت این شبکه گفت: در شهریور ۹۵ فاز اول و در بهمن ۹۲ فاز دوم شبکه ملی اطلاعات افتتاح شد و برای پیاده‌سازی مرحله ۳ تیرماه ۹۶ را انتخاب کرده بودیم.

وی گفت: اجرای این شبکه طبق مصوبات قانون برنامه پنجم توسعه و مصوبات شورای عالی فضای مجازی با ۶ ویژگی اساسی شامل شبکه کامل، کوشا، فعال، با امکان عرضه محتوا، با سرعت بالا، دارای قابلیت موبیلیتی (امکان جابجایی) و پهن‌باند اجرایی شده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه این شبکه در ۱۰ بخش اساسی اجرایی شده، گفت: یکی از این بخش‌ها احراز هویت کاربران است که احراز هویت کاربران در شبکه همراه اجرایی شده و در شبکه ثابت هم به زودی اجرایی می‌شود.

جهانگرد با اشاره به نتایج اجرای دو فاز از شبکه ملی اطلاعات گفت: در نتیجه تغییرات ایجادشده در شبکه ارتباطی کشور، سهم ترافیک خارج به داخل از ۹۵ درصد به ۶۰ درصد رسیده که با افزایش داخلی‌سازی‌هاست پایگاه‌هایی که مردم بیشتر دسترسی دارند، سهم محتوای داخلی به ۷۰ تا ۸۰ درصد نیز می‌رسد.

وی تأکید کرد: با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات ظرفیت شبکه اصلی کشور از ۶۰۴ گیگ به ۱۰ هزار گیگ افزایش یافته که امیدواریم به ۲۰ هزار گیگ افزایش یابد. همچنین ظرفیت ترافیک بین‌الملل ۹ برابر و ظرفیت ترافیک داخلی ۱۵ برابر شده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد:‌ تلاش وزارت ارتباطات دسترسی به نسل ۳ و ۴ در کل ۱۱۲۴ شهر است.

جهانگرد افزود: در ابتدای این دولت تمرکز بر توسعه ارتباطات در روستاها بود که بر این اساس ۲۸ هزار روستا به اینترنت دسترسی پیدا کردند.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این شبکه سهم زبان فارس از محتوای وب افزایش یافته و متوسط سرعت دسترسی به اینترنت در ایران از یک کیلوبیت در ثانیه به ۳۸ کیلوبیت در ثاینه رسیده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در این شبکه شاهد اجرای کامل تفکیک ترافیک خارج از داخل،‌ اعمال تعرفه نیم بها برای دیتای خارجی، شکل‌گیری مدل اسپانسردیتا، ورود اپراتورهای مجازی تلفن همراه، ارائه خدمات نوآورانه و پیاده‌سازی عملیات IP ورژن ۶ و رشد کسب‌وکارهای دیجیتال بوده‌ایم.

جهانگرد با اشاره به چالش‌ها و مسائل پیش رو در بحث شبکه ملی اطلاعات گفت: تمرکز اپراتورها باید از تهران به مراکز گیت‌وی منتقل کنیم و نیازمند مراکز داده بزرگ‌تر هستیم.

وی بابیان اهداف و برنامه‌های آینده شبکه ملی اطلاعات که دنبال خواهد شد، تاکید کرد: سیاست وزارت ارتباطات در زمینه کاهش هزینه اینترنت باید همچنان ادامه یابد. همچنین نیازمند حمایت حقوقی، قضایی و انتظامی از کسب وکارهای دیجیتال هستیم و توسعه ترانزیت ترافیک بین‌الملل و نقش کشور در این حوزه باید پررنگ‌تر شود.

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علیرضا قنبری
Telegram: Ali_rezaGhanbariInstagram: Alireza.Ghanbari1Gmail: AlirezaGhanbari.Toranji