حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

[الکامپ ۹۶] عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای: در کارگروه IOT آماده سونامی اینترنت اشیا می‌شویم

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اخبار رسمی شرکت‌ها

آزاد معروفی عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و عضو کمیته اجرایی برگزاری نمایشگاه الکامپ گفت: سه دوره است که نمایشگاه الکامپ از سوی سازمان نظام صنفی رایانه ای برگزار می‌شود که تاکنون شاهد رشد هفتاد درصدی کیفی و کمی این نمایشگاه بودیم.

وی افزود: یکی از خوبی‌های تغییر تاریخ نمایشگاه این است که نمایشگاه دیگری هم‌زمان با الکامپ برگزار نمی‌شود و کل فضای نمایشگاه به این رویداد اختصاص یافته است.

معروفی ادامه داد: از روز اول هم شاهد حضور پرشور بازدیدکنندگان بودیم به خصوص در سالن الکامپ استارز مردم مشتاق کارها و ایده‌های جوانان بودند.

وی با اشاره به تفاوت حمایت از استارتاپ‌ها در سال جاری گفت: ما سال گذشته خواهان حمایت همه جانبه از استارتاپ‌ها بویم ولی متاسفانه فضای کمی در اختیار داشتیم. در واقع سال گذشته تنها هزار متر مربع فضا داشتیم ولی امسال سالن استارتاپ‌ها به شش هزار متر مربع افزایش یافت و حدود ۴۵۰ استارتاپ در الکامپ امسال حاضر شده‌اند.

عضو کمیته اجرایی برگزاری نمایشگاه در ادامه سخنان خود درباره ایجاد فرصت‌های جدید برای فعالان حوزه فناوری اطلاعات گفت: یکی از اهداف اصلی ما در این نمایشگاه علاوه بر رونق کسب و کار، شناسایی فرصت‌های اشتغال‌زایی است. با برگزاری این نوع از نمایشگاه و فراهم کردن دیدارهای چهره به چهره مسلما فرصت‌های بیشتری برای شناخت تولید و حوزه فناوری اطلاعات ایجاد خواهد شد که در کنار آن شاهد شکوفایی حوزه خود خواهیم بود.

عضو کمیسیون اینترنت اشیا و داده‌های عظیم نظام صنفی رایانه‌ای گفت: در الکامپ امسال توجه ویژه‌ای به بحث اینترنت چیزها به عنوان یک ترند جهانی شده است و در قالب بخش الکام‌ترندز، مباحث این حوزه در قالب کارگاه‌ها و پنل‌ها به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.

وی درباره وضعیت کمیسیون اینترنت اشیا و داده‌های عظیم نیز گفت: خوشبختانه با استقبال شرکت‌ها برای عضویت در کمیسیون مواجه شده‌ایم، تقریبا هشتاد شرکت درخواست عضویت دادند که البته با توجه به محدودیت آیین‌‌نامه، ۲۵ شرکت به عضویت کمیسیون درآمده و جلسات آن به طور منظم هر دو هفته یک بار، روزهای یکشنبه برگزار می‌شود.

معروفی ادامه داد: در کمیسیون IOT چهار کارگروه تعریف شده است، یکی کارگروه توسعه کسب و کار در IOT، کارگروه فناوری، کارگروه استارتاپ و کارگروه مقررات و قوانین است. از آنجاییکه اینترنت اشیا جدید است و همچنین که در کشور با این بخش یک سونامی خواهیم داشت و همه زندگی مارا در برخواهد گرفت باید تمهیدات جدی در حوزه قوانین و همچنین قوانین زدایی به طور کامل انجام شود تا همزمان با ورود تکنولوژی از مشکلات بعدی آن اجتناب شود.

عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای با اشاره به ورود تکنولوژی اینترنت اشیا از خارج از ایران گفت: این حوزه صنایع زیادی را در بر می‌گیرد و لذا کمیسیون اینترنت اشیا در واقع به تعامل با دیگر سازمان‌ها و بخش‌ها نیز می‌پردازد.

وی گفت: یکی از فرصت‌های اصلی این نمایشگاه در حوزه IOT، شناخت شرکت‌ها از یکدیگر و بحث و تبادل و نظر است که امیدواریم این موضوع زمینه رونق کسب و کار را هم فراهم آورد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علیرضا قنبری
Telegram: Ali_rezaGhanbariInstagram: Alireza.Ghanbari1Gmail: AlirezaGhanbari.Toranji