حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل می‌خواهد فناوری VR را به عنوان یک پلتفرم آموزشی به کار گیرد

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، گوگل، واقعیت مجازی

فناوری مجازی VR که در حال حاضر به عنوان یکی از گزینه‌های مناسب برای انجام بازی‌های ویدیویی و اهداف سرگرمی تلقی می‌شود، آیا می‌تواند برای کاری بیش از این مورد استفاده قرار گیرد؟ این همان چیزی است که گوگل به آن پرداخته و به طور روزمره در آزمایشگاه‌های تخصصی‌اش این موارد را تست می‌کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.
در واقع کمپانی گوگل آن‌ها را آزمایش می‌کند تا ببیند که آیا می‌توان از فناوری VR به عنوان یک پلتفرم آموزشی برای آموزش مهارت‌های گوناگون استفاده کرد.

برای فهمیدن این موضوع، گوگل آزمایشی را طراحی کرده تا به شرکت کنندگان نحوه کار کردن با دستگاه اسپرسو آموزش دهد. بنابراین گروه اول با فناوری VR نحوه استفاده از دستگاه اسپرسو به صورت دقیق در واقعیت آموزش داده شد و به گروه دوم گفته شد تا در فیلم‌های آموزشی نحوه کار با این دستگاه را در یوتیوب مشاهده کنند. سپس به هر دو گروه زمان کافی داده شد تا با روند کارکرد این دستگاه پیش از تهیه قهوه آشنا شوند. بر اساس یافته‌های گوگل گروه اول برای بار نخست در زمان کمتری کار با دستگاه را آموخته‌اند. گوگل در این رابطه می‌گوید:

“افرادی که برای آموزش به تماشای یوتیوب نشسته بودند به طور معمول این کار را سه بار و افرادی که آموزش VR را انجام داده بودند، معمولا دو بار آن را انجام دادند.”

گوگل همچنین هنگام آزمایش متوجه شد که کسانی که در VR آموزش دیده بودند، اشتباهات کمتری را به نسبت گروه دوم انجام داده‌اند و به زمانی به مراتب کمتر برای بار نخست نیاز داشته‌اند. بنابراین به نظر میرسد فناوری VR این پتانسیل را نیز در خود داشته باشد.
به نظر شما آیا در آینده استفاده از فناوری VRبه عنوان یک پلتفرم آموزشی همگانی خواهد شد؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
یاشار ایشان آقا